وزارت امنیت چین امروز (سه‌شنبه) از انهدام چندین شبکه جاسوسی تایوان در این کشور خبر داد و تاکید کرد: «کسانی که با تایوان همکاری‌می‌کنند، به همراه آنها دفع و زیر چرخ تاریخ له‌ خواهند شد.»

پکن- چین

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امنیت چین در شبکه اجتماعی وی‌چت نوشت: بیش از یک هزار مورد جاسوسی از سوی تایوان کشف و جاسوسان آن به شدت مجازات شده‌اند.

این سازمان امنیتی چینی متعهد شد که با جدایی‌طلبی و جاسوسی مرتبط با تایوان «قاطعانه» مبارزه کند و هرگونه تلاش برای پیگیری جدایی تایوان را از بین ببرد.

وزارت امنیت ملی چین همچنین مقام های حزب دموکراتیک ترقی خواه تایوان را به دلیل فروختن «منافع و رفاه بلندمدت» این جزیره مورد انتقاد قرار داد و افزود: «مسیر جدایی‌طلبانان یک مسیر بن‌بستی است و کسانی که با تایوان همکاری‌ می‌کنند، به همراه آنها دفع و زیر چرخ تاریخ له‌ خواهند شد.»

این کشور همچنین اعلام کرد که با مداخله خارجی در تایوان، بدون توضیح بیشتر، مقابله کرده است.

این وزارتخانه افزود: «[ما] به سرعت توطئه‌های جدایی‌طلبان تایوان و نیروهای خارجی را خنثی و به طور موثر با دخالت خارجی‌ها در مساله تایوان مقابله کردیم».

سازمان امنیتی چین تصریح کرد: «جاسوسانی را که دزدی اطلاعاتی، نفوذ و فعالیت‌های خرابکارانه انجام می‌دادند، طبق قانون، به شدت مجازات کرده‌ایم و در عمل از امنیت اسرار اصلی کشورمان محافظت کردیم».

کد خبر 874089
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha