ستاره سابق فوتبال ایران می‌گوید تیم پرسپولیس باتوجه به نتایج درخشان با مربیان مختلف در سال‌های اخیر امسال هم مدعی قهرمانی است.

هادی عقیلی

علی‌اصغر درویش - همشهری‌آنلاین | کم‌کم به آخرین روزهای نقل‌وانتقالات فوتبال ایران نزدیک می‌شویم و بسیاری از تیم‌های لیگ برتر لیست خود را کامل کرده و منتظر شروع مسابقات هستند. در این بین شاید بیشترین نگاه هواداران به ۴تیم بزرگ پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور باشد که هر فصل تغییرات بزرگی در آنها می‌بینیم. در همین زمینه سراغ یکی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران رفتیم تا با او درباره شرایط ۴ تیم مدعی فصل بعد صحبت کنیم. هادی عقیلی چهره مطرح فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم ملی و باشگاه سپاهان را در کارنامه خود دارد و چند سالی است که در حوزه مربیگری فعالیت می‌کند درباره نقل و انتقالات ۴ تیم مدعی لیگ برتر با همشهری گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید:

*این روزها فوتبال‌دوستان دنبال این هستند که ببینند کدام تیم برای لیگ برتر بهتر بسته شده است. اول از تراکتور شروع کنیم. این تیم مهره‌های بزرگی جذب کرده است. نظر شما درباره تراکتور با مدل اسکوچیچ چیست؟

تراکتور معمولا در سال‌های اخیر در نقل و انتقالات بازیکنان خوبی جذب می‌کند و مربی‌های خوب هم داشته اما تجربه نشان داده که مربیان در این تیم به آخر فصل نمی‌رسند. تراکتور سال گذشته هم مربی خوبی مثل خمس داشت اما همان‌طور که دیدیم نتوانستند با این مربی ادامه دهند.

*فکر می‌کنی اسکوچیچ با تراکتور چه سبکی بازی کند؟

در مورد اسکوچیچ خاطرم هست در یک بازی که با تیم او در لیگ بازی داشتیم خیلی دفاعی بازی کرد و اینطور نیست که بگوییم سبک اسکوچیچ همیشه هجومی یا دفاعی است و می‌توان گفت که باتوجه به شرایط تیم‌های مقابلش تغییر تاکتیک می‌دهد و مربی بالانسی است. اسکوچیچ تا به حال برای قهرمانی در لیگ نجنگیده و باید دید این فصل چه عملکردی خواهد داشت. درکل تیم قابل احترام و هواداران زیادی دارد و در خانه حریف خطرناکی است اما معمولا در میانه فصل به چالش می‌خورند.

*تیم پرسپولیس را با گاریدو چطور آنالیز می‌کنید؟

من هیچ شناختی از مربی اسپانیایی ندارم و نمی‌توانم نظری درباره این مربی بدهم ولی پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و در چند سال گذشته با بازیکنان و مربیان مختلف قهرمانی توانسته قهرمانی‌های متعددی به دست بیاورد.

*پس باتوجه به تغییر و تحولات پرسپولیس این تیم را امسال هم مدعی قهرمانی می‌دانید؟

پرسپولیس همیشه مدعی بوده و در این سال‌ها هم با تغییرات زیاد به موفقیت رسیده است.

*استقلال فصل گذشته تا هفته‌های پایانی مدعی قهرمانی بود. به نظر شما تیم نکونام این فصل چه عملکردی خواهد داشت؟

استقلال تنها تیمی در لیگ برتر است که ۷۷امتیاز گرفت و قهرمان نشد و می‌توانم بگویم که این از بدشانسی جواد نکونام بود.

*نقل و انتقالات استقلال برای این فصل را چطور دیدید؟

تیم استقلال روی کاغذ نسبت به سال گذشته تیم بهتری شده و دست جواد نکونام برای تغییر سیستم بازی بازتر شده که این خیلی مهم است. استقلال برای فصل جدید ثبات بیشتری نسبت به تراکتور، پرسپولیس و سپاهان داشته و باید دید که در این فصل چه نتیجه‌ای می‌گیرند.

*انتقال رامین رضاییان به استقلال با حاشیه‌هایی همراه شد. این مدافع چقدر می‌تواند به تیم نکونام کمک کند؟

مطمئنا حضور رضاییان در استقلال تاثیرگذار است. این را در نظر داشته باشید که تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان همیشه مهره‌های بهتری نسبت به تیم‌های دیگر در اختیار دارند.

*سپاهان در نقل و انتقالات چند ستاره لیگ برتر را جذب کرد. درباره این تیم صحبت کنید.

سپاهان در ۲-۳سال گذشته از لحاظ مهره‌ و امکانات از همه تیم‌ها بهتر بوده است. این تیم ثبات کادر فنی داشته و با اینکه چند بازیکن این تیم هم جدا نفرات خوبی جایگزین کرده است.

*اینطور که گفتید این ۴تیم هر سال خوب بسته می‌شوند. باتوجه به حضور پرقدرت این تیم‌ها در لیگ چطور پرسپولیس همیشه مدعی اصلی قهرمانی بوده و آیا می‌توان مسایلی مثل داوری را در موفقیت‌های این تیم دخیل دانست و یا اصلا این حرف و حدیث‌ها درست است؟

من به اشتباهات داوری و این حرف‌ها اصلا نمی‌پردازم و قبول ندارم چون برای همه تیم‌ها این اشتباهات وجود دارد. من از لحاظ فنی بگویم پرسپولیس در ایران نسبت به بقیه تیم‌ها با یک لول دیگر و متفاوت بازی می‌کرد. در صورتی که انتظار می‌رفت تیم‌های تراکتور و سپاهان با مربیانی که داشتند فراتر از سطح لیگ برتر ایران بازی کنند اما نتوانستند مثل پرسوپلیس باشند. به ویژه فصل گذشته که ما خیلی تیم‌ها را آنالیز کردیم و تنها تیمی که فراتر از سطح لیگ و متفاوت بازی می‌کرد، پرسپولیس بود.

*پس رمز موفقیت پرسپولیس چیست؟

رمز موفقیت پرسپولیس حضور مربیان خوب در این تیم بوده است. یحیی گل‌محمدی از نظر من فوتبال ایران را تغییر دادند و اوسمار هم راه یحیی را ادامه داد.

*گل‌محمدی را با فولاد چطور می‌بینی؟

فولاد سال گذشته سال خیلی بدی داشت و خطر سقوط را احساس می‌کرد. امیدوارم امسال با گل‌محمدی سال خوبی داشته باشند.

*به نظر شما فصل گذشته کدام بازیکن خیلی خوب بود؟

از بازی ۲بازیکن خیلی خوشم می‌آمد. حسین‌نژاد و اورونوف.

*پیشنهاد جدید دارید؟

فعلا خبری نیست.

کد خبر 874096
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha