چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۳
۱ نفر

روز گذشته آیین تکریم و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با حضور عارف، معاون اول رئیس‌جمهور و دهقانی و ستاری، معاونان علمی سابق و اسبق رئیس‌جمهور برگزار شد.

افشین

به گزارش همشهری آنلاین: حسین افشین، معاون جدید علمی ریاست‌جمهوری در این مراسم با تأکید بر رویکرد اصولی معاونت علمی در پرهیز از ورود به منازعات سیاسی از نقش‌آفرینی این معاونت در دولت چهارم به‌عنوان بال پرواز وزارتخانه‌ها و سایر بخش‌ها و پرهیز از هرگونه تصدی‌گری گفت.

رفاقت با دهقانی

حسین افشین درباره روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون سابق علمی ریاست‌جمهوری گفت: با دکتر دهقانی‌فیروزآبادی هم دوست هستم و هم همکار و سخت‌ترین اتفاقی که در این انتخاب رخ داد این بود که بنده جایگزین ایشان شدم. دکتر دهقانی فردی دانشمند، فریخته، اخلاق‌مدار و بدون حاشیه هستند.

توجه ویژه به دانش‌آموزان

او با اعلام اینکه یک بخش از معاونت علمی را حتما به بخش دانش‌آموزی اختصاص خواهد داد، گفت: معتقدم دانش‌آموزان، موتور پیشران نیروی انسانی هستند و توسعه کشور از بخش دانش‌آموزی می‌گذرد و خلاقیت از کودکی رشد می‌یابد که باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

بیشتر بخوانید:

اتاق فکر دولت

افشین با بیان اینکه سیاست وی این است که معاونت علمی حتی‌الامکان در هیچ‌جا تصدی‌گری نکند و این مجموعه صرفا کارمند زیست‌بوم نوآوری کشور خواهد بود، ادامه داد: از دکتر پزشکیان برای اطمینان به بنده تشکر می‌کنم و امیدوارم سزاوار این اطمینان باشم.

رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که خدمتشان بودم به بنده تأکید کردند که نگاه فراتری به معاونت علمی داشته باشم و معاونت را بال پرواز وزارتخانه‌های دولت، اتاق فکر دولت و پیگیر فناوری می‌دانند که امیدوارم معاونت علمی نیز با قدرت در این مسیر حرکت کند.

کد خبر 874177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha