قوی‌ترین مرد جهان و قهرمان سنگین‌وزن کشتی آزاد گرجستان مهم‌ترین چهره‌های المپیکی این کشور بودند که در میان استقبال زیاد وارد کشورشان شدند.

کری‌خوانی عجیب پتریاشویلی پس از برد در برابر زارع

به گزارش همشهری آنلاین لاشا تالاخادزه و گنو پتریاشویلی، دو طلایی گرجستان در بازی‌های المپیک، در میان استقبال مردم وارد گرجستان شدند. اعضای خانواده و هواداران در فرودگاه بین‌المللی تفلیس با ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک دیدار کردند و موفقیت آنها را تبریک گفتند.

لاشا تالاخادزه مقام اول المپیک را از دست نداد و برای سومین بار قهرمان این بازی‌ها شد. وزنه‌بردار گرجستانی با ۴۷۰ کیلوگرم در مجموع به مدال طلا دست یافت. او در جمع خبرنگاران کشورش گفت: در ابتدا این موفقیت بزرگ را به بچه‌ها تبریک می‌گویم. نتیجه واقعا خوبی در المپیک گرفتیم. درباره عملکردم هم باید بگویم که برای سومین بار قهرمان المپیک شدم که بسیار مهم بود. من خیلی سخت تلاش کردم، از مربیان و خانواده‌ام قدردانی می‌کنم. آنها نیرویی هستند که من را به جلو می‌برند و نمی‌گذارند خسته شوم.

 استقبال از رقیب امیرحسین زارع با شمشیر+ عکس

عملکرد گنو پتریاشویلی هم در المپیک خوب بود. کشتی‌گیر گرجستانی در فینال با نتیجه ۱۰ بر ۹ امیرحسین زارع را شکست داد و قهرمان المپیک شد. پتریاشویلی تا پیش از این صاحب مدال‌های برنز المپیک ریو و نقره المپیک توکیو شد. او همچنین سه بار قهرمان جهان و دو بار قهرمان اروپا شد.

پتریاشویلی گفت: خیلی خوشحالم. در المپیک شکست‌های زیادی داشتیم و پیروزی‌های زیادی را به دست آوردیم. در المپیک قبلی یک ثانیه مانده بود به پایان شکست خوردم اما این بار توانستم جبران کنم. خدا را شکر همه چیز به‌خوبی تمام شد. ما این را ثابت کردیم.

ورزشکاران گرجستان المپیک تابستانی پاریس را با ایستادن در رده بیست‌وچهارم به پایان رساند. المپیک پاریس موفق‌ترین بازی‌های تاریخ برای گرجستان بود. ورزشکاران گرجستان سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز را از بازی‌های پاریس کسب کردند.

کد خبر 874214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha