در دهمین شب زینبیه رسانه از یونس فیضی، ایثارگر و جانباز که برای خاموش کردن آتش جنگل اورامانات جانفشانی کرد، تقدیر شد. در این مجلس از غلامرضا سازگار، شاعر، مداح و پیرغلام تکریم کردند.

زینبیه رسانه

همشهری آنلاین- فرشاد شیرزادی: حجت الاسلام حسین کاظم زاده، در آخرین شب زینبیه رسانه که در خیابان هفدهم شهریور برگزار شد، گفت: «مومن واقعی عزیز است. عزیز در قرآن کریم دو ویژگی دارد. یکی نفوذ ناپذیری و دیگر اینکه تصمیمش در ادامه راه تغییر نمی کند.» او به مقایسه انقلاب با تاریخ معاصر ایران پرداخت و گفت: «ما ذلیل بودیم و پس از انقلاب عزت داریم. جهاد تبیین یعنی همین نکات را بدانیم و بر همین راستا پیش برویم.» گزارش کامل نشست آخرین شب زینبیه رسانه را بخوانید.

اراده داشتم!

حجت الاسلام حسین کاظم زاده، در ابتدای دهمین شب زینبیه رسانه پرسش هایی از یونس فیضی کرد. او از سوی حاضران بر پیشانی او بوسه زد و گفت که وقتی اراده این ایثارگر به میان می آید، هیچ چیز جلودارش نیست.

فیضی که قله دماوند را فتح کرده است و در رشته‌های دیگر ورزشی مانند شنا و قایق رانی به کسب موفقیت نائل شده، در ۶ سالگی به دلیل رفتن روی مین دو پایش را از دست داد اما هیچ گاه روی صندلی چرخدار ننشست و هر گونه افتخاری هم که فکرش را بکنید، کسب کرد. یونس فیضی که اهل شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی است، به گفته خودش هیچ گاه در زندگی ناامید نشده است. اراده او از یک انسان سالم هم بیشتر است. فیضی برای دقایقی پشت میکروفن اینگونه برای عزاداران حسینی سخن گفت: «هنوز خودم را با یک جانباز مقایسه نمی کنم. از سال ۱۳۷۱ دو پایم را از دست دادم. سال ۱۳۹۴ ازدواج کردم و ۳ فرزند دارم. وقتی در فضای مجازی دیدم که جنگل اورامانات می سوزد، در حالی که فرزندم در اتاق عمل بود و من در سالن انتظار، انتظارش را می کشیدم، ۶۰۰ کیلومتر با دستانم پیاده رفتم تا فیلمی در فضای مجازی منتشر کنم و به همراه ۱۰ نفری که با من بودند، به مردم بگویم بیایند و آتش جنگل را خاموش کنند. در این کار هم مانند دیگر اقداماتم موفق شدم. جنگل اورامانات به شکل فاجعه باری در آتش می سوخت. آنجا مار و حیواناتی را دیدم که می سوختند و دلم به درد آمد. وجدانم آرام نگرفت تا توانستم کار موثری انجام دهم. با این حرکتم خواستم به انسان های سالم گوشزد کنم که هوای طبیعت اطرافشان را داشته باشند.»

روایت مردی که بدون دو پا قله دماوند را فتح کرد | تقدیر از پیرغلام اهل بیت در زینبیه رسانه
یونس فیضی

مناجات گلایه آمیز به درگاه خدا نداشتم

او درباره سخت‌ترین روز زندگی‌اش گفت: «در کل زندگی‌ام جز با سختی روبه رو نشدم. اما هیچ گاه به درگاه الهی گلایه‌ای نکردم. اما یک روز خواستم قله دماوند را فتح کنم. خانمی از تهران پشتیبان این حرکت ورزشی من شد اما ۱۰۰۰ متر مانده به قله نتوانستم ادامه دهم. آن سال خیلی ناراحت شدم. به پیرانشهر بازگشتم. سال بعد به خودم گفتم یا مرگ یا پیروزی! آن سال نخستین بار در زندگی ام بود که قدری ناامید شدم. همسرم همیشه در موفقیت هایم کنارم ایستاد. نمی توانم خوبی های همسرم را یک به یک یاد کنم، چرا که بی شمار است. هنگامی که من به خواستگاری او رفتم، خانواده اش با ازدواج با من مخالفت کردند اما او به خاطر من حرف خانواده اش را زمین انداخت و با من ازدواج کرد. همان طور که اشاره کردم هیچ گاه مناجات گلایه آمیز به درگاه حق تعالی نداشتم. چرا که هر کاری که یک انسان سالم می تواند انجام دهد، در زندگی ام انجام داده ام. همیشه سپاسگزار خدای متعال بوده ام. به گمانم اگر خداوند یک در را ببندد، هزاران در را به روی بندگانش می گشاید. هیچ گاه در زندگی ام فکر نمی کردم که بتوانم اسب سواری کنم. این کار حتی برای کسانی که دو پا دارند، سخت است اما من این کار را هم انجام دادم. پرس سینه، قایقرانی، شنا و کوهنوردی نیز به همچنین. حتی بهتر از کسانی که سالم اند، رانندگی می کنم. هیچ گاه حتی نزد خودم هم این پرسش را مطرح نکرده ام که چرا دو پا ندارم! من همواره ایمان داشته ام و ایمانم مسبب موفقیت هایم شده. ایمان به انجام وظیفه مهم ترین عامل موفقیت در زندگی است.»

مهم ترین ویژگی مومن از نگاه قرآن کریم

حجت الاسلام حسین کاظم زاده، در زمینه جهاد تبیین در آخرین شب زینبیه رسانه در ادامه چنین گفت: «دشمن نمی خواهد ایثار و فداکاری های امثال یونس دیده شود. جهاد تبیین یعنی معرفی امثال یونس به جامعه اسلامی.»

او در فراز دیگری از سخنانش افزود: «یکی از ویژگی‌های انسان مومن که در قرآن به آن اشاره شده عزت اوست. عزیز در فارسی یعنی دوست داشتنی. در قرآن کریم اما عزیز به نفوذناپذیر تعبیر شده است. انسان عزیز هم نفوذ ناپذیر است و هم اینکه تصمیمش با سخن، عملکرد و حتی تمسخر دیگران تغییر نمی کند. او برای زندگی اش اهدافی دارد و به قول امروزی ها انسان با شخصیتی است. مثال این موضوع حجاب است. دختری که حجاب را به اختیار خودش برگزیده، نخستین رکن عزت را دارد. او با تمسخر دیگران در ادامه راه تصمیمش تغییر نمی کند و دومین ویژگی او هم محقق می شود. البته از تمسخر در قرآن کریم به عنوان یکی از گناهان کبیره یاد شده. آن هم به این دلیل که با تمسخر راه انسان ها را تغییر می دهد. آنها با تمسخر به قول جوانان بی خیال هدفشان می شوند. در یک کلام عزیز کسی است که تحت تأثیر حرف دیگران دست از تصمیمش برندارد. مومن عزیز است و عزت نفس دارد. نکته دیگر این است که ایمان به آدمی عزت نفس می دهد. البته فراموش نکنیم که همه عزت ها دست خداست. اگر می خواهید در زندگی آن گونه رفتار کنید که درست است و تصمیماتتان عزتمندانه باشد، به خدا متوسل شوید.»

جهاد تبیین و حرکت سیاسی انقلاب

کاظم زاده به تبیین حرکت سیاسی انقلاب با نگاهی به تاریخ معاصر ایران، توضیح داد: «به برکت اسلام، تمدن اول دنیا بودیم. زبان علمی رسمی دنیا عربی و فارسی بود و برجسته ترین دانشمندان جهان مسلمان بودند و به زبان فارسی سخن می گفتند. اما در دوران اخیر(یکصد سال گذشته) به جای عزت دچار ذلت شدیم. نمونه های ذلت دنیای معاصر و ننگین ترینشان اگر به پیش تر مراجعه نکنیم و سراغ قراردادهای ترکمانچای و گلستان را بازگو نکنیم، قانون کاپتولاسیون است. قانونی که اجازه نمی داد افسر امریکایی که در ایران جرمی مرتکب شده، طبق قانون کشورمان مجازات شود. در این برهه هزاران پرونده تعرض به زنان ایرانی وجود دارد. ۳ روز پیش سالروز جداسازی بحرین از ایران بود. باید متذکر شوم که از دوره رضاشاه تا پایان پهلوی دوم، کشورمان به ظاهر توسط یک ایرانی اداره می شد و همه کاره انگلیس و امریکا بودند. یکی از نمونه هایش تصمیم انگلیس به جداسازی بحرین است. برنامه آنها این بود که کشور را تجزیه کنند. بحرین سال ها متعلق به ایران بود. کار به جایی رسید که محمدرضا پهلوی عنوان کرد جواهرات و نفت بحرین تمام شده و سودی برای ما ندارد. این در حالی است که یک جامعه عزیز خودش تصمیم می گیرد و مسئولانش را انتخاب می کند. اسدالله علم در خاطراتش می نویسد، وقتی موسم انتخابات می شد، سفیر انگلیس و یک دو نماینده خارجی و من تصمیم می گرفتیم که چه کسانی به مجلس راه یابند! امروز در ۵۰ سال اخیر، به طور میانگین هر سال یک انتخابات در کشورمان برگزار شده. در زمان شاه حتی به لحاظ فنی و علمی توانایی تعمیر یک قطعه هواپیما را نداشتیم. اگر وسایلمان خراب می شد باید به سوئیس یا نروژ می بردیم. امروز حتی صنایع موشکی را خودمان تولید می کنیم. صد البته که هنوز عقبیم و بدیهی است. چرا که ۱۰۰ سال ذلیلانه زندگی کردیم. حتی در حوزه بهداشت و درمان متخصص و جراح ایرانی کبریت احمر بود! یا پزشک هندی داشتیم یا برای عمل ها جراحی به خارج می رفتیم.»

روایت مردی که بدون دو پا قله دماوند را فتح کرد | تقدیر از پیرغلام اهل بیت در زینبیه رسانه
حجت الاسلام حسین کاظم زاده

«زن روز» روایت زن ایرانی پیش از انقلاب!

کاظم زاده افزود: «در تاریخ جنگ جهانی اول و دوم ایران اعلام بی طرفی کرد. اما با این اعلام هم انگلیس از جنوب و روس ها از شمال به ایران حمله و تا قلب کشور را هم تسخیر و کشور را بین خود تقسیم کردند. قحطی ای آمد که میلیون ها ایرانی مردند. دشمن نمی خواهد این حقایق به گوش من و شما برسد و تصویر رویایی برایمان می سازد. ما آن زمان قدرتی نداشتیم تا جلو آنها بایستیم. پس از انقلاب ما نه تنها با عراق و حزب بعث که با ۵۳ کشور می جنگیدیم. تجهیزات ما در مقابل آنها هیچ بود اما اجازه ندادیم به یک وجب از خاکمان تعرض شود. ذلیل بودیم و عزیز شدیم. جامعه عزیز جامعه ای است که روی پای خود می ایستد و به توانایی هایش تکیه می کند. چنین جامعه ای، جامعه ای معنوی است. برای مطالعه وضع زنان در جامعه پیش از انقلاب کافی است به مجله زن روز مراجعه کنید. عکس های روی جلد این مجله مبیّن همه چیز است. این مجله که با حمایت فرح و محمدرضا پلهوی در تیراژی وسیع منتشر می شد، می خواست الگویی تازه از زن مسلمان ایرانی بسازد. زن برهنه که زیبایی اش بها دارد. آنها زن ما را اسیر حیوانیّت می خواستند! این نسخه نه تنها برای زن ایرانی که برای زن مسلمان پیچیده شده بود! مسلمان امروز باید ببینند که چه بر سر زن عرب آوردند. آنها با فرهنگ برهنگی در غرب هم زن را از آن جایگاه عظیم و تاریخ ساز خود دور کردند. امام(ره) هویت با افتخار زن ایرانی را به وی برگرداند. رهبر انقلاب می گویند یکی از ابتکارات امام(ره) کشف قدرت زن ایرانی از سوی ایشان است.»

طرح هایی که در کشورهای دیگر جواب داد!

حجت الاسلام کاظم زاده یادآور شد: «امام(ره) معتقد بودند که حضور موثر زنان انقلاب را به پیروزی رساند. امام(ره) می گویند «زنان را به عنوان رهبران نهضت به جای می آوریم و شما جلودارید.» طرح های متعدد امریکا و انگلیس امروز اجرا می شود تا هویت زن ایرانی را مخدوش کند. میلیون ها دلار خرج می کنند تا شما را از زینب(س) و امام حسین(ع) دور کنند. امروز حجاب و روسری شما بیش از عبای من روحانی در چشم آنهاست. چرا که حجاب شما نشانه مبارزه است. این مساله به این سادگی نیست که بگوییم آنها در زمان رضاشاه شکست خوردند و دیگر عقب نشستند بلکه امروز زن ایرانی خار چشم سرمایه داران امریکایی است. در این مسیر استقامت جمعی مشکل را در بلند مدت هم مرتفع می کند. همچنین یکی از ویژگی های خوب مردم ما استقامت ایشان است. طرح و توطئه هایی که طی ۵۰ سال اخیر در کشور ما پیاده شد، یک هزارمش در دیگر کشورها جواب داد. تقابل ما با امریکا از لانه جاسوسی آغاز نشده و به امروز هم ختم نمی شود. ابتدای انقلاب درگیر ناامنی هایی بودیم که از سوی سرویس های جاسوسی اطلاعاتی امریکا پیش می رفت. در ابتدای انقلاب عمده سیاستمداران ما را ترور کردند. شهید بهشتی، رجایی و رهبر انقلاب. آنها می خواستند بساط انقلاب را همان ابتدا جمع کنند. ۸ سال دفاع مقدس هم به خودی خود ماجرا بود. ما قریب به یکسال و نیم در خلیج فارس مستقیم با امریکا می جنگیدیم. آن هم ما! کشوری که ارتش به سامانی نداشت! جلوتر که می آییم، تحریم های اقتصادی بر ما تحمیل شد. تحریم هایی که یک صدمش در کوبا و ونزوئلا جواب داد در ایران بی نتیجه ماند. این ها همه به آن دلیل است که ملّت ما مردمی عزیزند. آنها امروز حمله رسانه ای آغاز کرده اند. پس از اعتراضات سال ۱۴۰۱، تصورشان این بود که پیروز می شوند اما در این عرصه هم زمینگیر شدند.»

ایرانِ نفوذناپذیر

کاظم زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: «دشمن دوست دارد که فکر کنیم ایران جای مزخرفی است. امثال میرهادی، فیضی و مومنی دیده نشوند. می خواهند ذهن من و تو را با این تصاویر مبهم پر کنند که ایران جایی برای زندگی کردن نیست. آنها تصاویر رویایی از غرب در اندیشه ما می سازند تا مفتونشان شویم. ایران میدان مبارزه است. فشار سیاسی، نظامی، تحریم اقتصادی و نفوذ پاسخگو نبود و حال می خواهند صحنه مبارزه را تغییر دهند. کافی است در مبارزه، چشم در چشم دشمن به او خیره شوید. نیمی از پیروزی از آن شماست. اما اگر از تحرکات دشمن غافل شوید میدان مبارزه را باخته اید. رهبر انقلاب به درستی گفتند که حجاب علاوه بر حرام شرعی حرام سیاسی است. چرا که قصد دشمن در این مقطع، تغییر چهره و هویت زن ایرانی است. کسی منکر مشکلات نیست اما جامعه ایرانی جامعه عزیز و نفوذناپذیر است.»

روایت مردی که بدون دو پا قله دماوند را فتح کرد | تقدیر از پیرغلام اهل بیت در زینبیه رسانه
غلامرضا سازگار در جمع اعضای زینبیه رسانه

تکریم غلامرضا سازگار و بوسه بر دستانش

حاج مهدی رباطی در آخرین شب زینبیه رسانه مداحی کرد و از غلامرضا سازگار تقدیر شد. همچنین هدیه ای به رسم یادبود به یونس فیضی اهدا کردند. غلامرضا سازگار برای حاضران مداحی کرد و به بیان خاطره و خواندن شعری از خودش پرداخت. او به دیدار با رهبر اشاره کرد و گفت: «یکبار به مراسم ازدواج فرزند حضرت آقا دعوت شدم. به ایشان(رهبر انقلاب) گفتم دیگر مرا دعوت نکنید. من پیر شده ام و دیگر نمی توانم مداحی کنم. آقا گفتند: «همه مداحان شعر شما را می خوانند.» من هم خم شدم و دست ایشان را بوسیدم.»

روایت مردی که بدون دو پا قله دماوند را فتح کرد | تقدیر از پیرغلام اهل بیت در زینبیه رسانه
حاج غلامرضا سازگار، پیرغلام اهل بیت(ع)

وی در بخشی دیگری از سخنانش گفت: «امام(ره) گفتند دست از روضه برندارید. ما با روضه زنده ایم. دشمن از این روضه ها می ترسد چون در اینجاست که طرف حق هدایت و پیروز می شود. توصیه ام به جوانان این است که همنشین مومن داشته باشند. دوستی داشته باشید که دلش به یاد مولا علی(ع) و حضرت زهرا(س) باشد. دوست بد هم خودش به جهنم می رود هم شما را به آنجا می کشاند. پس از نااهل باید ترسید.»

غلامرضا سازگار مورد تکریم اهل هیئت قرار گرفت و چند تن از جوانان دست این پیرغلام و مداح اهل بیت(ع) را بوسیدند. دهمین و آخرین شب زینبیه رسانه شب گذشته در میدان شهدا برگزار شد.

روایت مردی که بدون دو پا قله دماوند را فتح کرد | تقدیر از پیرغلام اهل بیت در زینبیه رسانه
غلامرضا سازگار در کنار اعضای زینبیه رسانه
کد خبر 874565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha