انتخاب محل مناسب برای پیک‌نیک تابستانی، دغدغه این روزهای بسیاری از خانواده‌ها در روزهای تعطیل است. اگر به دنبال تجربه کردن گردشی یک روزه در طبیعت خنک هستید که بتوانید کنار آب بساط پهن کنید و آب‌بازی هم دوست دارید، تماشای آبشارهای اطراف تهران را در برنامه سفر خود بگنجانید.

آبشار سنج

همشهری آنلاین- مهدیه تقوی‌راد: آبشارهای فصلی و دائمی زیادی در اطراف تهران وجود دارند که محل مناسبی برای اتراق و آب بازی هستند. از این راهنما استفاده کنید تا قبل از رفتن به این آبشارها با خبر شوید کدام یک برای سفر خانوادگی مناسب و کدام مخصوص افراد بزرگسال هستند تا در طول مسیر دچار مشکل نشوید.

نام مقصد: آبشار کرکبود

نشانی:طالقان، روستای کرکبود

چه‌طور برویم: در اتوبان تهران-قزوین ۵ کیلومتر پس از آبیک به سمت زیاران و سپس طالقان بروید. بعد از ۸ کیلومتر به سمت روستای کرکبود تغییر مسیر دهید.

امکانات: سرویس بهداشتی، نمازخانه در روستای کرکبود

مناسب برای: خانواده

ارتفاع: ۵ متر

معرفی: آبشار کرکبود، از ارتفاعات حصارچال مازندران سرچشمه می‌گیرد. آب این آبشار آهکی پس از گذر از دره‌ای عمیق، به رودخانه شاهرود می‌پیوندد.

حوضچه‌های پایین آبشار

اگر چه آبشار کرکبود ارتفاع زیادی ندارد اما قدرت و حجم آب ورودی به آن که از بلندای صخره به درون دروه می ریزد، شکوه کرکبود را دوچندان کرده است. در پایین آبشار حوضچه های کوچکی هستند که برای آب تنی می توانید از آنها استفاده کنید. برای پیاده‌روی در مسیر آبشار کرکبود به کفش مناسب و راحت نیاز دارید. در طول مسیر آبشار، بطری یا قمقمه‌ای حاوی آب را همراه خود ببرید. مواد خوراکی، داروهای شخصی، زیرانداز، ضدآفتاب، دستمال و هر چیزی که به عنوان لوازم شخصی نیاز دارید را همراه داشته باشید.

آبشار سنج

نشانی: استان البرز، دهستان برغان، روستای سنج

چه‌طور برویم: از اتوبان تهران-قزوین به سمت کردان حرکت کنید. از خروجی کردان، حدود ۱۵ کیلومتر به سمت شمال ادامه دهید تا به دو راهی روستای برغان و روستای سنج برسید.

امکانات:مسجد، سرویس بهداشتی، فروشگاه

مناسب برای: خانواده

ارتفاع: ۱۵ متر

معرفی: قدمت روستای سنج یا سیبان دره به دوران صفویه می رسد و در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.

تماشای رنگین‌کمان

وارد روستا که شدید برای رسیدن به آبشار سنج باید وارد مسیر خاکی شوید. بنابراین خودروی شخصی را در ورودی رودخانه «سرهه» پارک کنید و بقیه مسیر را از کنار باغ‌های میوه پیاده بروید. در مسیر رسیدن به آبشار خانه باغ هایی را مشاهده می‌کنید که هنوز دیوارهای گلی، سقف های چوبی و در و پنجره‌های ارسی رنگارنگ دارند. ارتفاع بلند آبشار باعث شده تا در هنگام ریزش آبشار، قطرات آب رنگین‌کمان زیبایی را در روی آبشار به وجود بیاورند. اگر تصمیم گرفتید پاهایتان را برای مدتی در آب بگذارید یا تنی به آب بزنید دیدن این منظره را از دست ندهید.

کد خبر 874780
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha