از میان کوه و جنگل یا آبشار و رودخانه، این بار پیشنهاد ما این است که سراغ چشمه‌های جوشان اطراف پایتخت بروید. چشمه اعلای دماوند گزینه تفریحی خوبی برای این روزهای گرم است.

چشمه اعلا

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری:با سفر به چشمه اعلا علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی‌های طبیعت، می‌توانید از خواص آب معدنی این چشمه در دل کوه نیز استفاده کنید. آب موجود در چشمه حاصل نفوذ برف و باران سالانه به درون زمین است.

نام مقصد: چشمه اعلا دماوند

نشانی: ۴۵ کیلومتری شرق تهران، ۴ کیلومتری شهر دماوند

چطور برویم: از بزرگراه شهید بابایی به طرف آبعلی حرکت کنید.۵۱ کیلومتر بعد به چشمه اعلا می‌رسید.

چشمه‌ای با خواص درمانی

برف‌های روی قله دماوند مسیری بسیار طولانی را از میان لایه‌های مختلف در داخل کوه طی می‌کنند تا به مخزنی در دل کوه برسند. آب و هوای کوهستانی و سردسیر چشمه اعلا باعث شده که گردشگران زیادی برای فرار از گرمی هوا، گردش در این محدوده را انتخاب کنند. براساس بررسی‌ها روی آب چشمه اعلا، آب این چشمه خوراکی و دارای خواص درمانی است. جالب است بدانید که به‌دلیل کیفیت بالای آب این چشمه و همچنین خواص درمانی آن، اسم این چشمه را چشمه اعلا قرار داده‌اند. آب این چشمه از آب‌های بی‌کربنات کلسیم از نوع آب سرد، سبک و کاملا خوراکی است و با اثری که روی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم می‌گذارد، روی بیماری پرفشاری خون تأثیر دارد و باعث کاهش فشار خون می‌شود. همچنین مصرف آب چشمه اعلا برای بیماران قلبی مفید است.

پیک‌نیک کنار چشمه

روستایی به همین نام در نزدیکی چشمه قرار گرفته که سکنه کمی دارد اما وجود آن باعث شده امکانات رفاهی مثل فروشگاه و مسجد در دسترس گردشگران قرار بگیرد. اگر قصد دارید یک شب را در این طبیعت سرسبز و خنک اقامت کنید، امکان اجاره اقامتگاه هم در دماوند وجود دارد. جالب است بدانید آب و هوا و شرایط مناسب آب، از این منطقه دشتی حاصلخیز ساخته که محصولات کشاورزی مثل گیلاس، زرد آلو، سیب، گردو، آلبالو و … در آن برداشت می‌شود. اگر به اطراف چشمه اعلا رفتید، می‌توانید از فروشندگان محلی انواع عسل‌های طبیعی را تهیه کنید. بوستانی در حاشیه چشمه ساخته شده که امکانات لازم برای پیک‌نیک را در اختیارتان می‌گذارد.

چشمه اعلا، چشمه‌ای با خواص درمانی

کد خبر 874882
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha