«گوش مدل مدل حسن یزدانی، ۲ میلیون تومان! بدون مشت، ضربه و انبردست درکمترین زمان ممکن!» حتما شما هم با تبلیغات عجیب «گوش شکستن» آن هم عمدی و با هزینه در شبکه های اجتماعی مواجه شدید

جشنواره کشتی؛ لشکرکشی ۳ هزار نفری گوش شکسته‌ها |تصاویر

همشهری آنلاین_الناز عباسیان: «گوش مدل کشتی‌گیران، ۲میلیون تومان! بدون مشت، ضربه و انبردست درکمترین زمان ممکن!» شاید شما هم با تبلیغات عجیب «گوش‌شکستن» آن هم عمدی و با هزینه در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده باشید. صاحبان این پیشه برای جلب مشتری تصاویر زیادی از یک گوش شکسته را به‌عنوان نمونه کار به اشتراک گذاشته و خیلی راحت و بی‌دردسر در گوشه و کنار شهر مشتری جذب می‌کنند؛ مشتریانی که اغلب پسران نوجوان هستند و سودای شهرت و جلب توجه، آنها را راضی به تغییر ظاهری گوش خود ولو با درد و هزینه کرده است. تب این تأثیرات اجتماعی به‌ویژه در این روزها و بعد از مسابقات جهانی و المپیک داغ‌تر از همیشه است. در ادامه خواهید خواند که چرا یک عده بدون تمرین و رفتن روی تشک و فقط با سپردن گوش‌شان به این دسته از افراد می‌خواهند کشتی گیر گوش شکسته باشند.

شکستن عامدانه گوش برای اثبات ورزشکاربودن!

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فعالیت افراد گوش‌شکن، با چند نفر از کسانی که تبلیغ «شکستن و پلمب‌کردن گوش تضمینی بدون درد و خونریزی!» می‌کنند، تماس می‌گیریم. البته مشتری را یک نوجوان پسر انتخاب می‌کنیم تا برای آنها باورپذیر باشد و راحت‌تر اطلاعات بدهند. در همان ابتدا می‌پرسد: «ترمیمی هستی یا بار اول؟» بیشتر توضیح می‌خواهیم و می‌گوید: «یک عده خودشون یا به‌دست افراد نابلد با انبردست یا قرار دادن لای در و... گوش‌شون رو خراب می‌کنن که به این ترمیمی می‌گیم. ترمیمی ۳میلیون و بار اول ۲میلیون می‌شه. این قیمت رو هیچ جای ایران پیدا نمی‌کنی! بدون درد و خونریزی. اگه مدل خاص مثلا حلزونی، گردویی، تک‌ستاره و گل‌کلمی خواستی هر کدوم هزینه‌اش همین حدوداس. یه کم بالا و پایین می‌شه.»

رواج پدیده عجیب گوش شکستن بعد از مسابقات المپیک | پول بده و درد بکش تا کشتی گیر قلابی شوی

خطری برای شنوایی و زیبایی فرد

هنگامی که ضربه شدیدی به گوش وارد می‌شود سبب خونریزی در غضروف و بافت پوست می‌شود و در نتیجه جداشدن و تورم، هماتوم یا خون‌مردگی را به‌وجود می‌آورد. دکتر محمد حسین طاهریان متخصص جراحی بینی و صورت در این زمینه می‌گوید: «هماتوم لاله گوش(گوش کل کلمی) بیشتر برای کشتی گیران، بازیکنان راگبی و رزمی‌کاران اتفاق می‌افتد. البته امکان دارد گوش هر کسی در معرض ضربه شدید دچار هماتوم شود. با مراجعه به پزشک متخصص و تخلیه خون‌مردگی (یا به وسیله سرنگ یا شکاف) این مشکل قابل درمان است اما متأسفانه برخی از ورزشکاران به‌ویژه برخی کشتی‌گیران، هماتوم گوش را که در زبان عامیانه به آن گوش شکسته می‌گویند نشانه قدرت و تجربه می‌دانند. آنها یا عمدا در گوش خود هماتوم و لخته خون ایجاد می‌کنند و یا درصورت رخداد، آن را درمان نمی‌کنند تا به مرور زمان گل کلمی و پیچ خورده شود. این باور بسیار غلط است و شنوایی و زیبایی فرد را به خطر می‌اندازد.» نکته اینجاست که تعداد زیادی از افراد که عمدا اقدام به ایجاد هماتوم در گوش بیرونی خود می‌کنند با گذشت زمان و بعد از فروکش‌کردن هیجانات، از این اقدام پشیمان می‌شوند.

والدین، نکات مثبت فرزندان را دریابند

توجه‌طلبی، ‌کمال‌طلبی، الگوبرداری اشتباه، اسطوره‌سازی‌، بی‌توجهی والدین و جامعه به جوانان و نوجوانان درحالت عادی پیامدهایی چون گوش‌شکستن، تتوزدن، شلوارپاره پوشیدن و... به همراه دارد. این نکته را آرزو لاله‌پور، مشاور و روانشناس می‌گوید و می‌افزاید: «وقتی کودکی به‌خاطر داشته‌هایش مورد توجه والدین قرار نگرفته و به‌خاطر نداشته‌هایش مقایسه منفی می‌شود در آینده به‌دنبال کسب توجه از طریق شبیه‌سازی‌ به اسطوره‌ها می‌رود. بالطبع کسانی که مثلا الان دنبال الگوبرداری از گوش شکسته سمت راست یک کشتی‌گیر معروف می‌روند، مهارتی نداشته‌اند که به‌خاطر آن مورد توجه والدین و جامعه قرار بگیرند یا به مهارتشان بها داده نشده است. کسانی که اینگونه به‌دنبال کسب توجه از طریق شخصیت نمادین هستند استعدادها و مهارت‌هایی داشته‌اند که نهفته باقی مانده و نتوانسته‌اند آن‌ را پرورش دهند.»

کد خبر 874933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha