دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: هواداران محیط‌زیست برای حمایت از دماوند، 22 مردادماه در رینه گردهم می‌آیند.

به گزارش همشهری، برگزار‌کنندگان این گردهمایی از همه هواداران محیط‌زیست، کوهنوردان، طبیعت‌دوستان، مدیران و مسئولان و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران درخواست کرده‌اند با حضور در این گردهمایی صدای اعتراض خود را در احداث جاده غیرمجاز و تخریب دامنه‌های قله اسطوره‌ای ایران به گوش همگان برسانند.

در بخشی از فراخوانی که برای طرفداران طبیعت برای شرکت در این مراسم ارسال شده، آمده است: در چند روز اخیر خبرهایی در مورد جاده‌کشی در مناطق کوهستانی انتشار یافت که باعث دلنگرانی کوهنوردان و فعالان محیط‌زیست و دوستداران منابع طبیعی شد.

ابتدا خبر زیر‌سازی‌ و آسفالت کردن جاده جنوبی کوه دماوند منتشر شد، اما بعد از چند روز آسفالت کردن جاده جنوبی تکذیب گردید. ولی متأسفانه دوباره خبرهایی از جاده کشی و راه‌سازی‌ در علم کوه و در بعضی از مناطق کوهستانی دیگر منتشر شد که نگرانی کوهنوردان و دوستداران محیط‌زیست کوهستان را نسبت به تخریب این میراث طبیعی دوچندان کرد.

ازاین‌رو، جمعی از خبرنگاران محیط‌زیست رسانه‌های گروهی در نظر دارند روز پنجشنبه مورخه 22/5/88 در منطقه رینه و دامنه‌های کوه دماوند گرد هم آیند و در آنجا این موضوعات نگران‌کننده را با مسئولان فدراسیون کوهنوردی و سازمان محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان میراث فرهنگی و مسئولان محلی در میان گذاشته و مانع از تخریب و نابودی این یادگارهای بی‌جایگزین شوند.

کد خبر 87509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز