رئال مادرید در نخستین بازی فصل در رقابت‌های لالیگا نمایش غیرمنتظره‌ای داشت.

امباپه

به گزارش همشهری‌آنلاین، نمایشی که از رئال‌مادرید در نخستین هفته لالیگا و در زمین مایورکا دیدیم، وحشتناک بود. ستاره‌های هجومی تیم در نیمه‌اول عالی بازی کردند؛ در حدی که تصور می‌شد می‌خواهند تا پایان مسابقه ۸-۷گل بزنند اما نیمه‌دوم ورق برگشت. این دقیقا خلاف چیزی بود که در ۲فصل گذشته دیده بودیم؛ اینکه رئال نیمه‌اول را خوب آغاز نکند اما در نیمه‌دوم به خودش بیاید و بازگشت بزند. شاید نبود تونی کروس یکی از دلایل این افت و تساوی یک‌ - یک بود.

والورده که موی خود را شبیه کروس کرده و شماره پیراهن او را برداشته، غرق در اسطوره خودش شده؛ در حدی که سبک بازی، حتی قدم‌زدن، نرم دویدن و پاس‌های کوتاه و بلندش را هم شبیه مهندس آلمانی کرده و شاید راه رفتن خودش هم یادش برود. شوامنی به‌عنوان هافبک دفاعی بازیکن سختگیری نیست و اشتباه زیاد دارد. رودیگر در شب بدش بود و کارواخال هم شب خوبی را سپری نکرد و میلیتائو مثل همیشه کم‌اثر نشان داد! آنچلوتی هنوز تاکتیک این فصل خودش را اختراع نکرده. او فصل پیش به‌خاطر محدودیت‌ها و مصدومیت‌هایی که تیم داشت، توانسته بود بازی با ۲مهاجم را جا بیندازد و بهترین عملکرد را از بلینگام بگیرد. این فصل هم چند بازی طول می‌کشد تا فرمول جدید دستش بیاید. شاید در بازی بعدی که یکشنبه آینده در برنابئو و مقابل وایادولید برگزار می‌شود، او بتواند این تیم را به جاده درست برگرداند.

یکی از انتقادهایی که از آنچلوتی می‌شود این است که زیادی بازیکنان را آزاد گذاشته تا هر جا که می‌خواهند سرک بکشند. برای همین در بیشتر دقایق بازی ‌توپ در جناح چپ خط حمله رئال بود و امباپه، وینیسیوس، بلینگام، رودریگو، مندی و... هم آنجا جمع شده بودند. بازیکنان به‌قدری آزاد بودند که برای خودشان تاکتیک می‌چیدند. گفت‌وگوی ۴نفره بین بازیکنان در تونل رختکن این را ثابت می‌کند. گفت‌وگو به این شرح بود: امباپه به وینی: «وقتی جایمان را عوض می‌کنیم، آنها با ۴ یا ۵ بازیکن منتظر ما خواهند بود و در این لحظه می‌توانیم فضا را به سمت دیگر ببریم.» بلینگام: «شما ۳نفر وقتی تنها هستید، کار را در خط حمله تمام کنید.» امباپه: «این چیزی بود که من هم داشتم می‌گفتم. باید کار را تمام کنیم و باهوش‌تر باشیم.» بلینگام: «حتی وقتی فضایی نداریم، باید از فرصت استفاده کنیم و شوت بزنیم...»

در این بازی غیر از اخراج دقیقه پایانی مندی، درگیری زیادی بین ۲تیم وجود داشت؛ ۲تیمی که یک هوادار مشهور مشترک دارند؛ رافائل نادال. وینیسیوس جونیور باز هم با مافئو درگیر شد. در یک صحنه خطای بد مدافع راست مایورکا روی او می‌توانست اخراج داشته باشد که داور از آن گذشت و خود این بازیکن هم در پایان از وینی عذرخواهی کرد. مافئو محصول آکادمی بارسلونا در ۴رویارویی دیگر هم با وینگر برزیلی درگیری داشت و همواره کارت زرد گرفته. رئالی‌ها مدعی‌اند اگر داور این بازی مثل داور بارسا- والنسیا کمی مهربان‌تر بود، تیمشان می‌توانست صاحب ۲پنالتی شود و یک بازیکن حریف هم کارت قرمز بگیرد. در عوض، در این دیدار رفتار میزبان بهتر شده بود. در گذشته، خاویر آگیره به بازیکنانش دستور می‌داد بازیکنان رئال و به‌خصوص وینیسیوس را مصدوم کنند اما آراساته شاگردانش را وادار کرد به مناسبت قهرمانی سوپرجام اروپا برای رئال تونل افتخار بزنند.

رئال ۲۰بار لالیگا را با تساوی آغاز کرده که فقط در ۵مورد به قهرمانی رسیده. آخرین بار ۱۸سال پیش و در فصل ۰۷-۲۰۰۶ بود که رئال لیگ را با تساوی آغاز کرد ولی قهرمان شدند. فصل‌های ۹۷-۱۹۹۶، ۸۹-۱۹۸۸، ۸۶-۱۹۸۵ و ۳۲-۱۹۳۱ هم این اتفاق افتاده بود.

این مسابقه دویستمین بازی فده والورده در لالیگا بود؛ ۱۷۶بازی با رئال‌مادرید و ۲۴مسابقه با دپورتیوو لاکرونیا.

رودریگو گوئس به رکورد ۵۰مشارکت گل در لالیگا رسید؛ ۶فصل، ۲۷گل و ۲۳پاس‌گل در ۱۴۳بازی.

رئال در این بازی دوبرابر حریف پاس داد و مالکیت توپ داشت ولی این به‌معنای برتری نبود.

هر ۳بازی آخر رئال‌مادرید در لالیگا مساوی تمام شده؛ تساوی ۴-۴ با ویارئال، تساوی بدون گل مقابل رئال بتیس و تساوی یک -‌یک با مایورکا.

برای نخستین‌بار در ۵فصل اخیر آنچلوتی نتوانست رئال را در بازی افتتاحیه لیگ به پیروزی برساند. پس از فصل ۱۱-۲۰۱۰ برای دومین‌بار بود که رئال در هفته نخست مقابل مایورکا پیروز نمی‌شد. آنها در آن فصل با مورینیو مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسیده بودند.

کد خبر 875797
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha