دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: در آستانه ماه مبارک رمضان، افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ که از هفته‌های گذشته آغاز شده بود،

شتاب بیشتری گرفت؛ به‌نحوی که در 2هفته اخیر قیمت برخی انواع گوشت قرمز  به 14هزار  و مرغ به 3 هزار و 500 تومان در هر کیلو افزایش یافته است.

قیمت هر کیلو گوشت ران گوسفندی که در ماه گذشته حداکثر به 12 هزار تومان می‌رسید این روزها به حدود 14هزار تومان افزایش یافته و قیمت مرغ تازه در بازار نیز از 3هزار و 300 تا 3 هزار و 500 تومان در نوسان است.

با وجود این، مسئولان تنظیم بازار واکنش مشخصی به دلایل این افزایش قیمت نداشته و همانند گذشته وعده‌ افزایش عرضه گوشت و مرغ منجمد را برای کاهش قیمت‌ها تکرار می‌کنند.

روز گذشته نیز مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه روزانه هزار تن گوشت قرمز و 300 تن گوشت مرغ در کشور خبر داده است. صدرالله دولت در حالی از مهار قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار با عرضه گسترده این محصولات خبر داده که در 2 هفته اخیر قیمت گوشت قرمز و مرغ افزایش چشمگیری داشته است.

وی قیمت عرضه هر کیلو مرغ منجمد را هزار و 900 تومان برای عاملان توزیع و 2 هزار تا 2 هزار و 50 تومان برای مصرف‌کننده و قیمت هر کیلو گوشت منجمد قرمز را 4 هزار و 700 تومان برای عامل توزیع و 5 هزار تومان برای مصرف‌کننده دانسته است.

با  وجود این به‌نظر می‌رسد حتی عرضه گسترده گوشت قرمز و مرغ منجمد نیز تاثیر چندانی در جلوگیری از افزایش قیمت این محصولات نداشته است. دولت با بیان اینکه تا هر زمانی که بازار نیاز داشته باشد، عرضه گوشت مرغ ادامه خواهد داشت، از ثبات قیمت‌ها از 10 روز قبل خبر داده است.

وی در واکنش به خبر عرضه مرغ منجمد با تاریخ بسته‌بندی مهر ماه سال گذشته نیز گفت: تمامی محموله‌های مرغ منجمد حداقل 6 ماه تاریخ مصرف دارد و برخی محموله‌ها از 3 ماه تا یک سال نیز قابل مصرف است، در حالی که کیفیت هر دو حفظ می‌شود.

مرغ گران نخرید

از سوی دیگر معاون امور دام استان تهران نیز با تکرار خبر عرضه گوشت و مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام با شرایط ویژه، در واکنش به خبر افزایش قیمت مرغ به حدود 4 هزار تومان اعلام کرده است مردم نباید مرغ را با قیمت بالا خریداری کنند.

محمد کاظم نجاتی، با بیان اینکه امور دام استان تهران هیچ مشکلی در تولید نداشته و با نزدیک شدن به ماه رمضان قیمت مرغ کاهش خواهد یافت به ایلنا، گفت: اکنون مرغ با قیمت 2 هزار و 500 تومان در میادین تره  بار عرضه می‌شود اما به‌زودی با قیمت بسیار پایین‌تر مردم می‌توانند مرغ منجمد و تازه خریداری کنند.

وی گفت: عده‌ای از این مسئله سوءاستفاده کرده و قیمت گوشت مرغ را بالا برده‌اند اما از مردم خواهش می‌کنیم با قیمت بالا مرغ نخرند و تنها از مراکز توزیع تحت نظر سازمان یا میادین تره بار اقدام به خرید مرغ کنند.

امسال نیز با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مسئولان بخش بازرگانی و کشاورزی تلاش کرده‌اند تا با ایجاد اطمینان از وجود ذخایر مناسب مرغ و گوشت قرمز با روند صعودی کنونی قیمت این محصولات مقابله کنند اما در شرایطی که مسئولان مذکور خبر از افزایش عرضه گوشت قرمز و مرغ می‌دهند، روند صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه داشته و برخی اخبار نیز از عرضه مرغ منجمد با تاریخ‌ بسته‌بندی مهر ماه سال گذشته حکایت دارد.

کد خبر 87536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز