رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: میزان بارش کشور یک ماه مانده به پایان سال زراعی به ۲۳۰ میلی متر رسیده است.

باران به پایتخت رسید

به گزارش همشهری آنلاین از سازمان هواشناسی کشور، «احد وظیفه» اظهار داشت: این وضعیت نشان می دهد که شرایط بارش کشور نرمال است و نسبت به ۱۱ ماه نخست سال آبی گذشته ۴۲ میلی متر بارش بیشتری دریافت شده است.

وی افزود: با وجود اینکه میانگین پهنه ای بارش کشور نرمال است اما حدود نیمی از استان ها با کم بارشی مواجه هستند که بیشترین کم بارشی با میزان ۱۰۶ میلی متر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه‌داد: همچنین استان های قزوین با کسری ۷۸.۵، گیلان ۷۷.۷، تهران ۶۶ و استان لرستان با ۵۰.۹ میلی متر در رده های بعدی استان های با بیشترین کم بارشی در سال آبی قرار دارند.

وظیفه خاطرنشان‌کرد: در مقابل استان کرمانشاه با رشد ۸۴ میلی متر بارش نسبت به نرمال، بهترین دریافت کننده بارش کشور تا این موقع از سال زراعی است.

وی گفت: پس از کرمانشاه به ترتیب استان های مازندران با افزایش ۶۷.۶ میلی متر، ایلام ۵۹، خوزستان ۵۰.۴ و اردبیل ۴۶.۹ در رده های بعدی بهترین دریافت کنندگان بارش کشور تا این لحظه از سال زراعی قرار دارند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: این درحالی است که گیلان با دریافت ۷۶۱ میلی متر بارندگی، پر بارش ترین استان کشور و سمنان با دریافت ۷۲ میلی متر، کم بارش ترین استان کشور هستند.

وظیفه افزود: بارش کشور از ابتدای مرداد تا کنون در محدوده نرمال قرار داشته و عمده بارندگی ها مربوط به نواحی نوار شمالی کشور و بخش هایی از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور بوده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اضافه‌کرد: حتی در یک هفته اخیر نیز بارش های خوبی در مناطق شمالی و جنوب شرق باریده که سبب شده تا بارش یک هفته منتهی به صبح ۲۶ مرداد ماه در محدوده بیشتر از نرمال قرار گیرد.

کد خبر 875602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    پروژه های اب رسانی به اصفهان انجام نشده و شیوع مرض های خطرناک به علت عدم بهداشت و تمیز کاری ادامه دارد.