مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
۰ نفر

خطر آسیب کم شنوایی به دلیل نگه داشتن عطسه کم است اما غیرممکن نیست. فشار پشت عطسه می‌تواند باعث آسیب به گوش میانی و داخلی و از جمله پاره شدن پرده گوش شود.

عطسه

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: آیا می‌دانستید زمانی که عطسه می‌کنید، ۱۰۰ هزار میکروب با سرعت تقریبی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت از کانال بینی شما خارج می‌شوند؟ بنابراین، درک اینکه چرا بسیاری از مردم سعی می‌کنند آن عطسه‌های آزاردهنده را در ملاء عام خفه کنند، آسان است.

به گزارش یوآماس هلت، دکتر آلیسون کاتلت وودال، شنوایی شناس مرکز پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس (یوآماس)، می‌گوید: چه با فشردن بینی یا بستن دهان جلوی عطسه را بگیرید، خفه کردن عطسه ایده خوبی نیست.

دکتر وودال می گوید: قبل از عطسه، مقدار قابل توجهی فشار هوا در ریه ها ایجاد می‌شود تا از طریق حفره بینی وارد شود و مواد محرک را از مجرای بینی پاک کند. اگر عطسه با فشردن بینی یا بسته نگه داشتن دهان حفظ شود، این هوای تحت فشار از طریق شیپور استاش به داخل حفره گوش میانی باز می گردد.

به گفته این متخصص، خطر آسیب کم شنوایی به دلیل نگه داشتن عطسه کم است. با این حال، غیر ممکن نیست. وودال می‌گوید فشار پشت عطسه می تواند باعث آسیب به گوش میانی و داخلی از جمله پاره شدن پرده گوش شود. این نوع ضربه به ساختارهای غشایی گوش میانی و داخلی باعث کاهش شنوایی حسی شدید، کاهش شنوایی هدایتی و حتی سرگیجه می‌شود.

سایر آسیب‌های فیزیکی که ممکن است در اثر نگه داشتن عطسه ایجاد شود شامل آسیب دیافراگم، پارگی رگ‌های خونی در چشم‌ها و پارگی یا ضعیف شدن رگ‌های خونی در مغز است. چگونه از این آسیب‌ها جلوگیری می کنید؟ بهترین گزینه این است که فقط اجازه دهید آن عطسه‌های شدید از دهان و مجاری بینی بیرون بیایند.

دیگر آسیب‌های نگهداشتن عطسه

اتفاقی که باعث پاره شدن پرده گوش می‌شود

به دلیل سرماخوردگی عطسه می‌کنید؟ به گفته کلینیک کلیولند گزارش داده است که این احتمال وجود دارد که مخاط مملو از ویروس یا باکتری از بینی شما، از طریق شیپور استاش و داخل گوش شما حرکت کند. این می‌تواند زمینه را برای عفونت گوش میانی فراهم کند. [راه‌هایی برای کاهش خطر عفونت گوش | ۵ نشانه رایج عفونت گوش]

بنابراین نگه داشتن عطسه می‌تواند به طور بالقوه شما را ناراحت کند یا باعث بیماری یا آسیب جزئی شود. اما آیا قرار است چیزی تهدید کننده برای زندگی شما اتفاق بیفتد؟ گزارش‌هایی از عطسه‌های شدید که باعث آنوریسم یا برآمدن رگ‌ها در مغز می‌شود، منتشر شده است، بر اساس گزارش موردی که در ۲۰۲۱ در مجله آمریکایی «گوش و حلق و بینی» انتشار یافته، عطسه‌های شدید با شکستگی حنجره یا گلو نیز مرتبط است. دکتر جیسون آبراموویتز، متخصص گوش و حلق و بینی و آلرژی در اورادل، نیوجرسی می‌گوید: اما بروز هر دوی این مشکلات بسیار بعید است. با این حال برای پیشگیری چه باید کرد؟

دکتر آبراموویتز در ادامه می‌گوید: بهتر است برای جلوگیری از تبدیل شدن عطسه به یک رویداد فوق‌العاده خطرناک به جای نگه داشتن عطسه، اجازه دهید عطسه‌ کاملا از بینی و دهان خارج شوند. ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا توصیه می‌کند در زمان عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید. پس از آن، دستمال را دور بیندازید و دست‌های خود را کاملا با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید. اگر دستمال در دسترس نیست، بهترین گزینه این است که به داخل آرنج خود عطسه کنید (و در حین انجام این کار از دیگران دور شوید). اگر حتما ناگزیر به نگهداشتن عطسه خود هستید سعی کنید سوراخ های بینی خود را خیلی محکم نگیرید.

دکتر آبراموویتز تاکید می‌کند: این منجر به فشار بیشتر در بینی و افزایش ناراحتی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 875624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha