یکی از عوامل روند افتضاح تیم ملی فوتبال برزیل خود وینیسیوس جونیور است.

وینیسیوس

به گزارش همشهری‌آنلاین، وینیسیوس از عملکرد تیم ملی برزیل انتقاد کرده و گفته: «هر کسی حالا باید به خانه‌اش برود و به این فکر کند که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا تیم ملی دوباره بتواند خوب بازی کند و بازی‌ها را راحت‌تر با برد به پایان برسانیم. ما نمی‌توانیم با این سبک بازی کنیم و اینقدر راحت امتیازات را از دست بدهیم.» او یک سال پیش هم از خودش انتقاد کرده و گفته بود: «خیلی بد بودم. هم من و هم تیم باید خیلی بهتر از اینها شویم. فکر می‌کنم عملکردم در تیم ملی هنوز آن چیزی که انتظار داشته‌ام، نبوده. من باید پیشرفت کنم تا بتوانم بهترین بازی‌ها را انجام دهم. می‌توانم بازی‌هایم در رئال را برای برزیل نیز انجام دهم. البته که فشار تیم ملی بالاست ولی من همیشه آماده هستم. می‌خواهم در سریع‌ترین زمان ممکن پیشرفت کنم تا به تیم کمک کنم.» ۱۱‌ماه از آن مصاحبه گذشته و شرایط بهتر که نشده، بدتر هم شده. حالا برزیل در ۵‌بازی اخیرش در مرحله انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۶ متحمل ۴‌شکست شده و تنها یک ‌برد کسب کرده و با ۱۰امتیاز در رده نازل پنجم جدول رده‌بندی این رقابت‌هاست و با آرژانتین صدرنشین ۸‌امتیاز اختلاف دارد.

خود وینی یکی از عوامل روند افتضاح سلسائو است. او در رئال‌مادرید ۱۳‌جام به‌دست آورده و در فینال‌ها و ال‌کلاسیکوها گل زده، اما در تیم ملی یک بازیکن معمولی است. او در ۳۵‌بازی ملی تنها ۵‌بار موفق به گلزنی شده که این برای کسی که در پست نیمار بازی می‌کند، خیلی ناچیز است. وینیسیوس ژوزه پایشائو الیویرا جونیور از وقتی از عربستان پیشنهاد قرارداد با دستمزد سالی ۳۵۰‌میلیون یورو دریافت کرده، فعلا روی ابرها سیر می‌کند و مثل گذشته نمی‌درخشد.

وینیسیوس به‌احتمال فراوان بالاتر از رودری (منچسترسیتی) برنده توپ طلا خواهد شد، اما تردیدها درباره توانایی‌هایش در تیم ملی همچنان باقی است. مدتی طولانی لیونل مسی هم همین وضعیت را در تیم ملی آرژانتین داشت و از او انتقاد می‌شد که فقط در بارسلونا می‌درخشد. حتی یک‌بار از تیم ملی خداحافظی کرد اما بعدا برگشت و یک جام‌جهانی و ۲‌کوپا با این تیم برد. البته کارلو آنچلوتی که خودش قرار بود تابستان گذشته سرمربی تیم ملی برزیل شود، در دفاع از بازیکن تیمش گفته: «مشکل برزیل بابت یک بازیکن نیست. مشکل آنها تیمی است. فراموش نکنید ما ۲‌بار با کمک وینیسیوس به قهرمانی در اروپا رسیدیم.»

۶ ‌باخت، ۵ مساوی و تنها ۳برد در ۱۴مسابقه؛ این نتیجه مسابقات اخیر تیم ملی برزیل است. دوریوال جونیور، سرمربی ۶۲‌ساله تیم ملی برزیل در ۱۰‌مسابقه آخر روی نیمکت این تیم نشسته که حاصل آن ۴برد، ۴تساوی و ۲‌شکست است. او پیش‌تر وقتی یک بر صفر به اکوادور باخته بود، با اطمینان گفته بود برزیل به فینال جام‌جهانی می‌رسد و حالا حتی به پاراگوئه هم می‌بازد. آنها به تیمی باختند که در ۷بازی قبلی‌اش تنها یک گل زده در کارنامه داشت و در کوپاآمریکای اخیر ۴ بر یک به برزیل باخته بود. او با سانتوس، سائوپائولو و فلامینگو جام آورده، اما بعید است در قواره پرافتخارترین تیم جام‌جهانی باشد. با او شاید فرصت حضور در جام‌جهانی ۴۸تیمی هم از دست برود چون فقط ۶‌تیم اول منطقه آمریکای‌جنوبی به‌طور مستقیم به مرحله نهایی راه می‌یابند.

کد خبر 881462
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha