امشب و فردا با ۸بازی در ۸شهر مختلف هفته دوم لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود. البته ۲شهر از این ۸شهر میزبان عاریه‌ای هستند و یکی از آنها اصلا در لیگ برتر تیم ندارد!

استقلال

همشهری آنلاین- بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که از هفته گذشته آغاز شده امشب وارد هفته دوم می‌شود. در هفته اول از جمع ۴تیم مدعی و صاحب‌نام ۳تیم به پیروزی رسیدند و فقط قهرمان فصل گذشته یعنی پرسپولیس بود که متوقف شد. پرسپولیسی‌ها بازی خانگی خودشان را به‌خاطر آماده نبودن ورزشگاه‌های تهران در شهر اراک برگزار کردند و همین اتفاق این هفته برای ۳تیم دیگر هم رخ خواهد داد. اگر در هفته اول فقط همان یک بازی در شهر ثالث برگزار شد، در هفته سوم این معضل ۳برابر شده و ۳تیم میزبان یعنی ذوب‌آهن، چادرملو و استقلال باید در شهر دیگری از میهمان‌های خود پذیرایی کنند. این هم از عجایب باورنکردنی لیگی است که در خیلی از بخش‌ها بی‌شباهت به لیگ‌های استاندارد دنیا آغاز شده و قرار است در آینده نزدیک این مشکلات را حل کند. یکی از مشکلات هم حضور VAR در بازی‌ها است که هفته اول فقط ۲مسابقه با کمک این تکنولوژی قضاوت شد و در هفته دوم این تعداد به ۳بازی خواهد رسید.

گل‌گهر – استقلال خوزستان

در اولین بازی هفته دوم تیم گل‌گهر از ساعت۱۹:۳۰ امشب در سیرجان از آبی‌های خوزستان میزبانی می‌کند و جای شکرش باقی است که لااقل سیرجانی‌ها ورزشگاه مناسب و شرایط میزبانی را دارند. گل‌گهر بازی اولش را در انزلی به ملوان باخت و استقلال هم در خانه خودش با آلومینیوم به تساوی بدون گل رسید. استقلالی‌ها با شلیک ۱۵شوت در آن مسابقه رکورددار شوتزنی در هفته اول بودند اما از این همه شوت هیچ گلی حاصل نشد. تیم خوزستانی خارجی‌های پرتعدادی دارد که در هفته اول از حضور آنها محروم بود.

آلومینیوم – نساجی

اسم این دو تیم هنوز هم یادآور فینال جام‌حذفی در سال ۱۴۰۱ است که با برتری ساکت الهامی در مقابل مهدی رحمتی تمام شد. الهامی هفته گذشته به فولاد باخت و لیگ را با یک شکست خانگی آغاز کرد. آلومینیومِ مجتبی حسینی هم از تساوی بدون گل با استقلال خوزستان می‌آید. این بازی با کمک VAR قضاوت خواهد شد و از این لحاظ یک بازی تاریخی است؛ اولین مسابقه از لیگ برتر ایران که پرسپولیس و استقلال یک سمت آن نیستند اما از VAR بهره می‌برد.

تراکتور – پرسپولیس

و اما سومین بازی امروز (پنجشنبه) که بدون شک مهم‌ترین بازی هفته هم هست. مصاف تراکتور و پرسپولیس اولین دوئل بزرگ این فصل و اولین رویارویی تیم‌های مدعی با یکدیگر است که از ساعت ۱۹:۴۵ در تبریز آغاز می‌شود. حضور پرسپولیسی‌های تازه‌رفته و به‌خصوص علیرضا بیرانوند در ترکیب تبریزی‌ها حساسیت این مسابقه را به اوج می‌رساند. اگر بازی رفت دو تیم در تهران بود و واقعا هم می‌توانست در تهران برگزار شود، آن وقت رویارویی بیرانوند با هواداران پرسپولیس می‌توانست یکی از پرحاشیه‌ترین بازی‌های سالیان اخیر را رقم بزند. اما علی‌الحساب بازی در تبریز است و تا همین یکی دو روز قبل هم مشخص نبود با تماشاگر برگزار می‌شود یا نه! بیرانوند در هفته اول گل نخورده و مهاجمان پرسپولیس هم گلی نزده‌اند. در عوض گلزن خارجی تراکتور و گل‌سازهای پرسپولیسی این تیم کاملا آماده نشان داده‌اند و گوندوز هم از همان اولین دقیقه اولین بازی دروازه‌اش را باز شده دیده و خبری از طلسم و این صحبت‌ها نیست. بدشانسی بزرگ تیم میهمان، مصدومیت امید عالیشاه است که به این مسابقه هم نخواهد رسید. علاوه بر اینکه تراکتور در این مسابقه قرمز می‌پوشد، بیرانوند، شجاع، دانیال، ترابی و مهدی عبدی هم در این تیم بازی می‌کنند. پس مراقب باشید در ابتدای مسابقه در تشخیص دو تیم اشتباه نکنید.

ذوب‌آهن – هوادار

اولین بازی روز جمعه از ساعت ۱۹:۱۵ آغاز می‌شود و قطعا مهم‌ترین نکته‌اش همان قضیه میزبانی است. در روزهایی که اغلب زمین‌ها ناآماده‌اند، ذوب‌آهن زمین خوب و مناسبی دارد اما باید بازی خانگی‌اش را در مشهد برگزار کند! چرا؟ چون تیم ملی به زمین ذوب‌آهن احتیاج دارد و بازی کردن تیم ملی در مشهد هم به دلایلی امکان پذیر نیست.

چادرملو – شمس‌آذر

تیمی که امسال به لیگ برتر پا گذاشته میزبان تیمی است که فقط یک دوره زودتر از آنها آمده است. شمس‌آذر ۸۰درصد بازیکنانش را از دست داده اما با این وجود مقابل استقلال تیم دست‌وپابسته‌ای نبود. چادرملو هم تقریبا با همان ترکیب لیگ‌یکی خودش بازی می‌کند و البته با خرید ۵بازیکن برزیلی که هنوز کسی آنها را در زمین ندیده است.

خیبر – سپاهان

روز قرعه‌کشی لیگ، وقتی حریفان سپاهان از گلدان بیرون آمدند خیلی‌ها اعتقاد داشتند این تیم خوش‌شانس‌ترین از همه مدعیان بوده چون در روزهای ابتدایی با تیم‌های تازه‌صعودکرده و لابد ضعیف بازی دارد. اما بازی خیبر در هفته گذشته و ۳امتیازی که گرفت نشان داد به این تیم -به‌خصوص در ورزشگاه خانگی خودش در شهر خرم‌آباد- نمی‌توان عنوان «حریف ساده» را اطلاق کرد. جدال امشب سپاهان و خیبر، یک بازی سخت در یک روز تاریخی است. روزی که لرتباران بعد از سال‌ها انتظار اولین میزبانی خود را در لیگ برتر انجام می‌دهند، آن هم در مقابل یکی از پرافتخارترین تیم‌های این لیگ، با سابقه ۵قهرمانی، ۴نایب‌قهرمانی و ۳عنوان سومی. یک میهمان بزرگ و مناسب برای اولین میزبانی تاریخ لرها.

استقلال – ملوان

این مسابقه انگار تقدیر محتومش این است که در تمامی ادوار لیگ برتر در هفته دوم برگزار شود. آخرین بار که این مسابقه در هفته‌ای غیر از دوم برگزار شده ۱۰سال قبل و در لیگ چهاردهم بوده است! البته در این دوران، ملوان چند فصلی را در لیگ دسته‌اول سپری کرد اما به هر حال چه در آخرین فصل قبل از سقوط و چه پس از بازگشت به سطح برتر، ملوان همیشه در هفته دوم با استقلال بازی کرده است. بعد می‌گویند لیگ برتر ایران نظم ندارد! ملوان در ۲فصل گذشته که به لیگ برتر بازگشته هرگز در هفته دوم نتوانسته از استقلال امتیاز بگیرد، چه در انزلی جه در تهران، چه با مازیار زارع چه با مهدی تارتار. البته سفیدپوشان این بار نه در انزلی و تهران بلکه در قزوین باید مقابل استقلال بایستند و شاید این شهر خوش‌یمن باشد و طلسم انزلی‌چی‌ها را بشکند. در آن سوی میدان اما استقلال تیمی است که امسال با نظر خود نکونام بازیکن گرفته و خریدهای خوبی هم داشته است. امتیاز گرفتن از این تیم، به خصوص از دو سه هفته دیگر که تیم‌ها کامل و هماهنگ شوند کار ساده‌ای برای دیگر تیم‌ها نخواهد بود. تیم نکونام از لحاظ اینکه معمولا در دفاع است و به حداقل گل‌ها رضایت می‌دهد ظاهرا عادت فصل گذشته را حفظ کرده و این نکته در بازی هفته اول آبی‌ها کاملا مشهود بود. اما آنها تیمی باروحیه و انگیزه برتری‌جویی هستند که حتی دریافت گل مساوی در دقیقه۹۰ هم نمی‌تواند مانع پیروزی‌شان باشد.

کد خبر 876012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha