سعید دقیقی می‌گوید که اگر اوضاع شمس‌آذر بحرانی نبود هدایت این تیم را بر عهده نمی‌گرفت.

سعید دقیقی

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی

به‌نظر می‌رسد سعید دقیقی نمی‌تواند از قزوین دل بکند. او در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم، تا آستانه حضور در مس‌رفسنجان پیش رفت اما به قزوین برگشت و بار دیگر روی نیمکت شمس‌آذر نشست. او برای لیگ بیست‌وچهارم هم از شمس‌آذر جدا شد و برای فصل جدید به ملوان رفت اما در فاصله یک‌هفته مانده به شروع فصل، بار دیگر هدایت شمس‌آذر را برعهده گرفت. حالا تیم او نفرات زیادی را نسبت به سال گذشته از دست داده ولی خودش تأکید می‌کند که دوباره می‌خواهد یک تیم قابل احترام بسازد. دقیقی می‌گوید که اگر اوضاع شمس‌آذر بحرانی نبود هدایت این تیم را بر عهده نمی‌گرفت. دقیقی در آستانه هفته دوم لیگ به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

چه عاملی باعث شد تا در آستانه شروع فصل جدید، از ملوان بروید؟
زیاد دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم چون همه چیز تمام شده است. ما در جلسه‌ای که با آقای دنیامالی داشتیم، اهدافت بلند مدتی را ترسیم کردیم ولی ایشان یک روز به من پیغام داد که تامین منابع و حل مشکلات مالی در یک زمان کوتاه مدت شدنی نیست و همین موضوع در نهایت باعث شد تا جدا شوم. ما حتی در حد نیازهای اولیه هم مشکل داشتیم و زمانی که انجا بودم شرایط مناسب نبود. به هر حال گلایه‌هایی وجود دارد ولی برای ملوان آرزوی موفقیت دارم.

ولی بعد از بازگشت مازیار زراع، ظاهرا اوضاع بهتر شد و حتی یکی از اسپانسرهای سابق هم دوباره برای حمایت از ملوان وارد صحنه شد. درست است؟
من دیگر کاری به بعد از جدایی‌ام نداشتم. من با نیت خیر به ملوان آمدم ولی شرایط لازم فراهم نشد. آقای دنیامالی به شکل جدی پیگیر بودند تا مشکلات در کوتاه‌مدت حل شود، اما به دلیل وقایعی که در این مدت در کشور رخ داد، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند.

وقتی به شمس‌آذر برگشتید، از شرایط راضی بودید؟
من قصد بازکشت نداشتم چون هر چیزی که در این تیم می‌خواستم را به دست آوردم. من در یک باشگاه نوظهور به کمک بقیه شرایط خوبی را ایجاد کردم و دیدید که در فصل گذشته چه عملکردی داشتیم.

پس چرا حاضر به بازگشت شدید؟
اگر شرایط شمس‌آذر عادی بود برنمی‌گشتم و حتی وقتی آمدم ۱۲،۱۳ بازیکن بیشتر نداشتیم. وقتی برگشتم شمس‌آذر نابود شده بود و حالا هدفم این است که یک تیم خوب بسازیم. در مرحله اول دنبال ثبات هستیم تا بتوانیم دوباره رشد کنیم.

ظاهرا بعد از بازگشت به شمس‌آذر، از مازیار زارع هم بابت شرایط تیم و نفراتی که جذب شدند، گلایه داشتید؟
من به آقا مازیار احترام می‌گذارم و با او هم بازی و هم اتاقی بودم. وقتی به شمس‌آذر برگشتم هیچ بازیکن جدیدی وجود نداشت و تمام نفراتی که به تیم اضافه شده بودند، جدا شدند. اگر این نفرات خوب بودند پس چرا به ملوان نرفتند و اگر بد بودند چرا جذب شدند. من کاری به مسائل فنی یا خوب و بد بودن بازیکنان نداشتم و فقط این مسئله عجیب بود که وقتی برگشتم نفراتی که در زمان نقل و انتقالات به تیم اضافه شدند دیگر در تمرینات نبودند.

بعد از بازگشت شما، چند بازیکن جدید به تیم اضافه شدند؟
ما زمان زیادی در اختیار نداشتیم و هفت، هشت بازیکن به تیم اضافه کردیم. ما اینجا هم بودجه زیادی نداریم ولی اگر با همین محدودیت همه تعهدها سر موعد و طبق نظم خاصی پیش برود، می‌توانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.

بعد از نتایج خوبی که در فصل گذشته گرفتید، انتظار می‌رفت تیم‌هایی که از لحاظ مالی و سابقه، وضعیت بهتری نسبت به شمس‌آذر داشتند به شما پیشنهاد بدهند. خودتان هم چنین انتظاری داشتید، درست است؟
این را باید از مدیران باشگاه‌های دیگر بپرسید. آیا کارنامه من در سال گذشته آن هم در حالیکه چند بازیکن موثر شمس‌آذر جدا شدند بد بود؟ من فکر می‌کنم فوتبال ایران مافیایی است و البته مشکل مدیریتی هم داریم.

از اینکه دوباره در شمس‌آذر مربیگری می‌کنید و شرایط سختی در تیم حاکم شده است، احساس بدی ندارید؟
نه، من کارم را انجام می‌دهم و دوباره باید یک تیم پرقدرت بسازم. اگر بتوانیم از این دو بازی پیش رو عبور کنیم و امتیاز بگیریم، فکر می‌کنم در تعطیلات بتوانیم تیم را دوباره بازسازی کنیم. من با قدرت اینجا کارم را انجام می‌دهم و دیگر هم قرار نیست به تیم دیگری برویم. مگر اینکه در آینده از ۴ تیم معروف و معتبر فوتبال ایران پیشنهاد داشته باشم!

یعنی فکر می‌کنید یک روز در استقلال، پرسپولیس، تراکتور یا سپاهان مربیگری کنید؟
چرا نکنم، مگر دیگران چه کار می‌کنند؟! من هم تلاش می‌کنم تا بتوانم با پیشنهادهای خوب مواجه شوم. به عنوان یک مربی منتظر این پیشنهادها می‌مانم.

بعد از باخت به استقلال، حالا باید با چادرملو روبه رو شوید. شرایط فعلی تیم چطور است؟
ما در بازی با استقلال نمایش خوبی داشتیم و تنها دلیلی که انها به برد رسیدند، تجربه‌ بیشترشان بود. تلاش می‌کنیم تا در ادامه به فرم مورد نظرمان برگردیم و نتایج لازم را بگیریم.

کد خبر 876176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha