بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده، بازار گوشت قرمز امروز شنبه کار خود را بدون تنش آغاز کرده و تغییری در نمودار قیمت این محصول دیده نمی‌شود.

گوشت گرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت نیوز، قیمت گوشت قرمز امروز ۳ شهریور ۱۴۰۳ در اولین روز هفته اعلام شد.

ماهیچه گوسفندی یکی از لذیذترین نوع گوشت قرمز، به ازای هر کیلوگرم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح کشور ۶۹۹ هزار تومان و فیله گوسفندی با نرخ ۹۸۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

گوشت خورشتی بدون استخوان و چربی در سطح بازار ۶۳۵ هزار تومان و شقه گوسفندی را متقاضیان به میزان مصرفی خود به ازای هر کیلوگرم ۷۱۹ هزار تومان معامله می‌شود.

راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد با قیمت معقول ۶۳۵ هزار تومان و گردن گوسفندی ۶۹۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم توزیع می‌شود.

دنبه گوسفندی مورد استفاده برای روغن حیوانی در سطح کشور ۱۸۱ هزار تومان و قلوه‌گاه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد ۱۹۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

استیک گوشت ۹۵ درصد از پرطرفدارترین موارد مورد توجه مشتریان در رستوران‌ها به ازای هر کیلوگرم ۲۳۶ هزار تومان و قلوه‌گاه پاک شده گوسفندی ۵۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز

بر اساس آمار منتشر شده میزان مصرف سالانه گوشت قرمز به‌رغم روند کاهش این محصول بی‌رونق‌تر از قبل شده است.

مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی، درباره نوسانات قیمت گوشت بیان کرد: قیمت گوشت در یک ماه اخیر مقداری کاهشی بوده است و قیمت مصوب دولتی گوشت از اسفند ۱۴۰۱ تغییری نکرده است. گوشت آزاد کاهش قیمت داشتیم و مخصوصا گوشت گوساله کاهشی بوده است. لاشه گوساله به ۴۵۰ هزار تومان رسیده بود که الان ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. گوشت گوسفندی لاشه هم ۶۰۰ تومان شده است. البته توجه کنید که این قیمت‌ها متعلق به گوشت عمده است.

قیمت و میزان مصرف گوشت در دو سال اخیر باعث کاهش مصرف و تعجب مصرف‌کنندگان شده است. اگرچه واردات اخیر گوشت مقداری بازار را ثابت نگه داشته اما کماکان گوشت قیمت قابل توجهی دارد. میزان مصرف گوشت در ایران نیز در سال گذشته کاهشی بود اما با افزایش واردات، میزان مصرف به حالت قبل بازگشته است.

رسولی اظهار کرد: قیمت گوشت در یک ماه اخیر مقداری کاهشی بوده است و قیمت مصوب دولتی گوشت از اسفند ۱۴۰۱ تغییری نکرده است. گوشت آزاد کاهش قیمت داشتیم و مخصوصا گوشت گوساله کاهشی بوده است. لاشه گوساله به ۴۵۰ هزار تومان رسیده بود که الان ۳۵۰ هزار تومان شده است. گوشت گوسفندی لاشه هم ۶۰۰ تومان شده است. البته توجه کنید که این قیمت‌ها متعلق به گوشت عمده است.گوشت بدون استخوان در قصابی قطعاً با این قیمت‌ها تفاوت دارد. راسته و قلوه گاه و گوسفندی هم متفاوت است. جزئیات قیمت گوشت باید مشخص شود. ما وقتی می‌گوییم قیمت کاهش یا افزایش یافته، منظور قیمت گوشت لاشه عمده است.

وی درباره افزایش قیمت گوشت در یک ماه پیش رو بیان کرد: به نظرمن قیمت گوساله در ماه پیش رو کاهشی باشد چون واردات زیاد شده است. گوشت گوسفند هم افزایش خیلی جدی نخواهد داشت. در نیمه دوم سال مصرف گوسفندی بیشتر می‌شود و بره‌ها هم تا مهرماه هستند اما با این وجود ثبات نسبی وجود دارد. البته افزایش قیمت بستگی به کشش بازار دارد.

ماهیچه گوسفندی

۶۹۹،۰۰۰

بسته شقه گوسفندی

۷۱۹،۰۰۰

گوشت خورشتی گوسفند بدون استخوان و چربی

۶۳۵،۰۰۰

گوسفند زنده

۳۵۹,۰۰۰

فیله گوسفندی

۹۸۰،۰۰۰

راسته بدون استخوان گوسفندی

۹۰۰,۰۰۰

راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد

۶۳۵،۰۰۰

گوشت بره گوسفندی درجه یک با دنبه ۶۰۰،۰۰۰
قلوه‌گاه پاک شده گوسفندی ۵۰۰،۰۰۰

دنبه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد

۱۸۶,۹۶۰

آبگوشتی گوسفندی

۷۲۰،۰۰۰

قلوه‌گاه گوسفند سنگسر وشهمیرزاد

۱۹۳،۰۰۰

گردن گوسفندی

۶۹۰،۰۰۰

کد خبر 876566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha