سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
۰ نفر

«پاول دوروف»، موسس و مدیرعامل تلگرام دو روز پیش در فرانسه بازداشت شد. او در جایی بازداشت شد که به انتخاب خودش تابعیت آن جا را کسب کرده بود.

موبایل - تلگرام

همشهری آنلاین: «پاول دوروف»، موسس و مدیرعامل تلگرام دو روز پیش در فرانسه بازداشت شد. او در جایی بازداشت شد که به انتخاب خودش تابعیت آن جا را کسب کرده بود. پاول دوروف اصالتا شهروند روسی است و وقتی تلگرام را تاسیس کرد، با درخواست دولت روسیه برای نظارت بر این برنامه روبرو شد. دوروف به درخواست دولت روسیه دست رد زد و پس از آن بدنبال تابعیت فرانسوی برآمد تا شاید به زعم خودش در یک جامعه باز و آزاد بتواند مدیریت تلگرام را دنبال کند، اما گویا روزگار با دوروف چندان همراه نبود و او در همان کشوری دستگیر شد که به امید آزادی تابعیتش را بدست آورده بود. پاول دوروف در راه اندازی و توسعه تلگرام بسیار موفق عمل کرد و در چند سال گذشته موفق شده بود تا تلگرام را از یک پیام رسان به یک شبکه اجتماعی با کاربری های متنوع توسعه دهد. اتهام مطرح شده از سوی فرانسه درباره دستگیری مدیرعامل تلگرام شامل ادعاهای مرتبط با تروریسم، جرایم مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی، پنهان‌کاری و داشتن محتوای بهره کشی کودکان عنوان شده است. در واقع مدیرعامل تلگرام تا کنون به درخواست‌ها برای نظارت‌های دولتی چه در اروپا و چه در روسیه پاسخ نداده است و اکنون دولت فرانسه فهرستی از اتهامات را علیه او مطرح کرده است. اما فراتر از طرح این اتهامات، تلگرام در تحولات سیاسی بین‌المللی در چند سال گذشته نقش غیرقابل انکاری داشته است که شاید این جایگاه تلگرام در دستگیری مدیرعامل آن بی تاثیر نبوده است:

پوشش بدون سانسور تحولات غزه: تلگرام منبع اصلی اطلاعات درباره نسل کشی و کشتار اسرائیل در غزه بوده است. برخلاف شبکه‌‍های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر و.... اما تلگرام در طول جنگ غزه اجازه داد که هزاران فیلم از قتل عام کودکان توسط ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شود. این خبرها و تصاویر در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و توئیتر اجازه انتشار ندارند. به همین دلیل اسرائیل احتمالا از بازداشت مدیرعامل تلگرام در جریان جنگ غزه خوشحال خواهد بود.

انتشار دقیق تحولات اوکراین: دقیق‌ترین اطلاعات درباره وضعیت اوکراین در تلگرام منتشر شده است و ناتو هم نمی‌تواند آن را کنترل کند. بزرگترین کانال های گروه واگنر در تلگرام هستند و بهترین راه برای ارزیابی خبرهای جنگ اوکراین، بررسی آن‌ها در تلگرام است.اطلاعات درباره بسیاری از سربازان کشته شده ناتو در تلگرام منتشر شده بود.

موی دماغ فرانسه: تلگرام همچنین صدمات زیادی به ارتش فرانسه در آفریقا وارد کرد. آفریقایی ها تمام اعتراضات، مقاومت و هر چیز دیگری را علیه نظامیان فرانسوی از طریق تلگرام سازماندهی کردند و از این نظر نیز فرانسه از نقش تلگرام در اعتراضات ضدفرانسه در آفریقا بسیار نگران بوده است.

کد خبر 877165
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha