ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را در «جنین»، «طولکرم» و «طوباس» در شمال کرانه باختری اشغالی آغاز کرده است، در حالی که گروه‌های مقاومت فلسطین نیز تاکید کردند که با تهاجمات و یورش‌ها مقابله کرده و عملیات ویژه‌ای را انجام می‌دهند.

حمله اسرائیل به کرانه باختری

به گزارش همشهری آنلاین، رادیو رسمی رژیم صهیونیستی در توضیح این عملیات نظامی تایید کرد که عملیات آغاز شده توسط ارتش در شمال کرانه باختری بزرگترین عملیات از زمان عملیات «دیوار محافظ» در سال ۲۰۰۲ است و با مشارکت نیروی هوایی و تعداد بالای نیرو در حال انجام است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که این عملیات گسترده و در سطح یک لشکر نظامی بوده است.

این روزنامه با بیان اینکه آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) و نیروهای مستعرب در عملیاتش به ارتش پیوستند، افزود: ارتش به طور گسترده از بالگردها و هواپیماهای جنگنده استفاده می‌کند.

همچنین در این باره رسانه‌های عبری نوشتند همزمان با عملیات در اردوگاه «الفارعه» در طوباس، یک اسکورت هوایی بزرگ ارتش را که شامل اردوگاه‌های جنین و نورالشمس است، همراهی می‌کند و افزودند که درگیری‌ها در سه اردوگاه جنین، نورالشمس و الفارعه در حال وقوع است.

به نوبه خود، یک پلتفرم رسانه‌ای اسرائیل به نقل از منابعی در ارتش اشغالگر نوشت «عملیات نظامی در کرانه باختری بزرگترین عملیات در ۲۲ سال گذشته است و افزود: «هزاران سرباز در انجام این عملیات مشارکت کرده‌اند و این عملیات در حال انجام است و انتظار می‌رود روزهای زیادی ادامه داشته باشد.»

شبکه ۱۴ عبری نیز گزارش داد ارتش هزاران سرباز از یگان‌های ویژه را برای آماده سازی به منظور این عملیات بزرگ که عمدتا شهرهای شمال کرانه باختری را هدف قرار می‌دهد، بسیج کرده است و یگان‌های ویژه ارتش، گارد مرزی و شین بت در آن شرکت دارند. این شبکه تاکید کرد که تعداد زیادی از سربازان با بالگردهای نظامی وارد اردوگاه «الفارعه» در طوباس شدند.

این شبکه اسرائیلی با اشاره به دلایل آغاز این عملیات نظامی گسترده به نقل از مقامات نظامی نوشت: «وضعیت در کرانه باختری به یک نگرانی جدی برای اسرائیل تبدیل شده است.»

شبکه العربی نیز از ۱۰ شهید در این عملیات گسترده خبر داد. چهار تن در اردوگاه الفارعه بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی و سه تن در بمباران خودرو در منطقه جنین شهید شدند سه تن نیز در شهر جنین به شهادت رسیدند.

همچنین رئیس بیمارستان دولتی جنین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر در حال محاصره بیمارستان جنین هستند و از ورود کادر پزشکی به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.

در واکنش به عملیات اشغالگران، جناح‌های مقاومت اعلام کردند که در بیش از یک منطقه با نیروهای اشغالگر مقابله کردند و گردان‌های القدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که مبارزانش «نیروهای پیاده دشمن را با بمب‌هایی قوی در اردوگاه نور شمس در طولکرم هدف قرار دادند.

همچنین «گردان‌های القسام - تیپ جنین» - بازوی نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) - اعلام کرد که مبارزان آن همراه با برادران خود در بازوهای نظامی جناح‌های مقاومت وارد درگیری‌های شدید با نیروهای اشغالگر شدند.

القسام افزود که رزمندگانش بمب‌هایی دست ساز و با قدرت انفجار بالا را در جنین در خودروهای نظامی هجوم آورده منفجر کردند.

گردان شهدای الاقصی - تیپ طوباس نیز گفت: رزمندگان ما در میدان نبرد از نقطه صفر در اردوگاه الفارعه با مسلسل به درگیری شدید با نیروهای دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهند.

گردان شهدای الاقصی - طوباس افزود: تعدادی از بمب‌های از پیش آماده شده را در خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در محورهای جنگی منفجر کردیم که منجر به خسارت دیدن آنها شد.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: جوانان فلسطینی با بمب دست ساز سربازان اشغالگر را در ورودی اردوگاه «العروب» در شمال شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری هدف قرار دادند.

این خبرنگار از درگیری و انفجارهایی با مواد منفجره در شهرک‌های سالم، قصره و بیت فوریک در جنوب و شرق شهر نابلس و همچنین در شهر طوباس و اردوگاه الفارعه و همچنین در شهر و اردوگاه جنین و شهرهای «سیلة الحارثیه و قباطیه» خبر داد.

در جنین، خبرنگار شبکه الجزیره گفت که نیروهای اشغالگر تمام ورودی‌های شهر جنین را با موانع خاکی بسته و تمام بیمارستان‌های شهر را محاصره کردند.

خبرنگار الجزیره در طولکرم هم افزود: رزمندگان مقاومت نیروهای اشغالگر را با مواد منفجره دست ساز و با قدرت انفجار بالا در اطراف اردوگاه نور شمس هدف قرار دادند.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد تشدید تهاجمات بوده است، اما از زمانی که این رژیم جنگ ویرانگر و ادامه دار خود را از ۱۰ ماه پیش در نوار غزه آغاز کرد، اوضاع بدتر و حملات بیشتر شده است.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

کد خبر 877549
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha