۲ وزیر ارشد کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که درگیری لفظی در کابینه بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم، خطرناکترین تنش آنها از ابتدای جنگ غزه تاکنون بوده است.

نتانیاهو و گالانت

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فلسطینی سما نیوز به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشت: بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه، نقشه‌های محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) را با هدف تحمیل دیدگاه خود مبنی بر ماندن نظامیان اسرائیلی در این محور ارائه کرد، اما یواو گالانت به او تاخت و او را به تحمیل نقشه‌ها به ارتش اسرائیل متهم کرد.

این روزنامه تأکید کرد: نتانیاهو در این جلسه ادعا کرد که آمریکا و مصر با نقشه‌های پیشنهادی وی موافقت کرده‌اند. اما گالانت در پاسخ نتانیاهو گفت: ما با این دو کشور مذاکره نمی‌کنیم. بلکه طرف مذاکره ما، «یحیی السنوار» رئیس دفتر جنبش حماس در غزه است.

ساعاتی پیش یوآو گالانت به شورای سیاسی و امنیتی این رژیم اعلام کرد که مانع امنیتی برای خروج از محور صلاح‌الدین در جنوب نوار غزه وجود ندارد.

بیش از این نیز منابع صهیونیستی گزارش دادند که گالانت مخالف تداوم عملیات در محور صلاح‌الدین است.

از سوی دیگر، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه این رژیم با طرح تداوم حضور ارتش در امتداد مرز مصر و نوار غزه موافقت کرده است.

«مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز پیشتر در اظهاراتی گفت که تل‌آویو با کاهش نیروهایش در کریدور صلاح‌الدین واقع در مرز بین مصر و غزه موافقت کرده است.

این مقام صهیونیست در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس، افزود: ما در مرحله کنونی با ترک این منطقه موافقت نکرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه شامگاه یکشنبه در قاهره با حضور هیأت‌های آمریکایی و اسرائیلی به پایان رسید.

به گفته منابع آگاه، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در این مذاکرات حضور رژیم صهیونیستی در غزه پس از پایان جنگ است. حماس بر خروج کامل نظامیان رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا و سراسر نوار غزه تاکید دارد.

براساس پیشنهاد جدید، پس از انجام توافق تبادل اسیران، رژیم صهیونسیتی باید به طور کامل از محور صلاح‌الدین که در امتداد مرز مصر و غزه قرار دارد، خارج شود با این حال رژیم صهیونیستی تنها با عقب‌نشینی از سه کیلومتری این محور موافقت کرده است.

بنابر این گزارش، مصر نیز همچنان بر لزوم خروج کامل رژیم صهیونیستی از محور صلاح الدین تأکید دارد، اما به منظور جلوگیری از به تأخیر افتادن توافق، قاهره پیشنهاد کرده است که این خروج در دو مرحله انجام شود.

مصر همچنین بر خروج کامل رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح اصرار دارد و تاکید کرده است که تنها با طرف فلسطینی در گذرگاه رفح همکاری خواهد کرد.

کد خبر 878082
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha