کریستیانو رونالدو سرانجام موفق شد تعداد گل‌هایش را در بازی‌های رسمی به عدد ۹۰۰ برساند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، چیزی که منتظرش بودیم، اتفاق افتاد و کریستیانو رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که تعداد گل‌هایش را در بازی‌های رسمی به عدد ۹۰۰ می‌رساند. این مهاجم ۳۹‌ساله در پیروزی ۲بر یک مقابل کرواسی در لیگ ملت‌های اروپا، زننده گل پیروزی پرتغال بود. او و تیمش یکشنبه با اسکاتلند بازی دارند و رونالدو باید دور جدید گلزنی‌هایش را به سمت هزار گل آغاز کند.

رونالدو در فصل تازه فوتبال، ۵‌بازی انجام داده و در هر ۵‌بازی موفق به گلزنی شده است. او همچنین ۲‌پاس‌گل هم در کارنامه دارد.

کریس از زمان ترک من‌یونایتد روی ۱۰۲‌گل تأثیر داشته.

او کم‌کم تعداد گل‌هایش را در ۳۰‌سالگی به بعد، به تعداد گل‌هایش قبل از ۳۰‌سالگی خواهد رساند؛ قبل از ۳۰سالگی ‌۴۶۳گل‌ و بعد از ۳۰سالگی ‌۴۳۷گل.

این گل ملی شماره ۱۳۱کریس رونالدو در ۲۰۹بازی برای پرتغال بود که همچنان دست‌نیافتنی است. علی دایی و مسی با ۱۰۹‌گل در رده بعدی جای دارند.

از لحاظ تعداد گل‌های رسمی اگر حساب کنیم، پس از رونالدو نام مسی را می‌بینیم با ۸۳۸‌گل زده و بیکان مجار با ۸۰۵گل، روماریوی برزیلی با ۷۶۸گل و پله با ۷۵۷گل در رده‌های بعدی حضور دارند.

وقتی سن‌مارینو نخستین بازی تاریخ خود را برد، کریستیانو ۹‌گل در دوران حرفه‌ای‌اش زده بود. حالا پس از ۸۹۱گل دیگر توسط این ستاره پرتغالی، سن‌مارینو دومین پیروزی تاریخ خود را جشن گرفته است. تیم ملی سن مارینو در جریان رقابت‌های دسته دوم لیگ ملت‌های اروپا با نتیجه یک بر صفر لیختن‌اشتاین را شکست داد که این نخستین پیروزی تاریخ آنها در دیدارهای رسمی بود. این کشور ۳۲‌هزار نفری تاکنون ۱۷۷‌بازی رسمی برگزار کرده که حاصل آن یک‌برد، ۵‌مساوی و ۱۷۱باخت بوده.

عکس| گل ۹۰۰ برگ؛ کریستیانو رونالدو دست‌نیافتنی‌تر شد

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha