در بازدید اعضای شورای شهر تهران از مجموعه بام‌لند، نحوه‌ فرایند انتقال مجتمع تجاری و تفریحی باملند به شهرداری، اتصال باملند به شبکه آب شرب شهری طی روزهای آینده، ساماندهی پذیرش گردشگران خارجی در باملند و بررسی ضوابط معماری مجتمع‌های مسکونی و تجاری حریم دریاچه خلیج فارس در شورای شهر تهران مطرح شد.

باملند

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهر و معماری شورای شهر تهران، زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، نصرتی مشاور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حسین خرمجاه مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری، از مجموعه تجاری و تفریحی بام‌لند بازدید کردند.

نقش گردشگری شهری در توسعه‌ درآمدهای پایدار پایتخت

زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت مدیریت یکپارچه مجموعه‌های این چنینی، به نقش مهم گردشگری شهری در توسعه‌ درآمدهای پایدار اشاره کرد.

شمس احسان ضمن توجه به گردشگرپذیر بودن مجموعه باملند افزود: مدیریت باملند می‌تواند با تعریف ساز و کارهای لازم نسبت به ساماندهی پذیرش گردشگران خارجی اقدام کند.

نحوه‌ فرایند انتقال مجتمع تجاری و تفریحی باملند به شهرداری

در ادامه حسین خرمجاه، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران نیز ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه‌ فرایند انتقال مجتمع تجاری و تفریحی باملند به شهرداری، گزارشی از وضع موجود این مجموعه‌ منحصر به فرد ارائه کرد.

همچنین مجید قادری‌آذر، سرپرست شرکت نوسازی و عمران چیتگر به عنوان متولی مدیریت مجتمع باملند ضمن اشاره به تاریخچه‌ ساخت و بهره‌برداری دریاچه شهدای خلیج فارس و باملند، به ویژگی‌های منحصر بفرد مجموعه بام لند و مجاورت آن با بزرگترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه، اشاره و درخصوص وضعیت موجود این مجموعه و لزوم تلاش و حمایت مدیران شهری در راستای ارتقای سطح خدمات آن برای شهروندان توضیحاتی ارائه کرد.

اتصال باملند به شبکه آب شرب شهری طی روزهای آینده

وی افزود: در حال حاضر با پیگیری انجام‌شده، ضمن اتصال باملند به شبکه آب شرب شهری طی روزهای آینده، اقدامات اساسی درباره ارتقای ایمنی ساختمان‌ها و رفع نواقص برقی مجتمع انجام گرفته است.

در ادامه این بازدید، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن بازدید از مجتمع باملند، در جریان آخرین وضعیت این تغییر و تحول قرار گرفت و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر مدیریت پهنه‌های مختلف مجموعه فرهنگی و گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس و توزیع نامتوازن خدمات و اقدامات، عدم توجه به مدیریت یکپارچه این منطقه ویژه‌ فرهنگی را به ضرر دارایی‌های شهر تهران دانست.

عباسی افزود: تشکیل کارگروه ویژه با ماموریت بررسی کارشناسی در حوزه نگهداشت، توسعه، بازپیرایی محیط پیرامونی، بازسازی ابنیه و معابر در محدوده‌ دریاچه و نیز ضوابط معماری مجتمع‌های مسکونی و تجاری حریم دریاچه در دستور کار کمیسیون معماری و شهرسازی قرار گرفته است و به زودی تصمیمات نهایی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 878506
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha