دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
۰ نفر

اگر خواب کافی در روزهای پرمشغله هفته به یک امر تجملاتی تبدیل شده است، جبران کم‌خوابی با خوابیدن در روزهای آخر هفته ممکن است نجات دهنده باشد.

SLEEP

به گزارش همشهری آنلاین یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که در روزهای تعطیل به خواب می‌روند می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

این بررسی نشان داد که بزرگسالان کم‌خواب که بیشترین میزان خواب را در آخر هفته‌ها دارند، ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

کم‌خوابی با بیماری‌هایی مانند بیماری رگ‌های کرونری قلب (رگ‌های تغذیه‌کننده عضله قلب)، اختلال‌های ریتم ضربان قلب مانند فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی مرتبط است.

پژوهشگران داده های خواب و بیماری‌های نزدیک به ۹۱۰۰۰ نفر در انگلیس را بررسی کردند. نزدیک به ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که کم خواب هستند و به طور منظم کمتر از ۷ ساعت در شب می خوابند. بقیه افراد بی‌خوابی‌های گهگاهی را گزارش کردند..

پیگیری این افراد در طول سال‌ها نشان داد افرادی که آخر هفته‌ها بیشترین خواب را داشته‌اند، ۱۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

این خواب اضافی در آخر هفته‌ها به ویژه به نفع افرادی تمام شده بود که محرومیت از خواب روزانه داشتند – خطر دچار شدن به بیماری قلبی در آنها ۲۰ درصد کمتر بود.

این بررسی تفاوتی میان زن و مرد از این لحاظ نشان نداد.

کد خبر 878669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha