از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر، سرویس‌های امنیتی لبنان افرادی را بازداشت کرده‌اند که با رژیم صهیونیستی همکاری کرده‌اند و از جمله آن‌ها پرستاری است که اطلاعات امنیتی، تصاویر و مختصات را در اختیار موساد قرار می‌داد.

موساد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: «روش اطلاعاتی اسرائیل برای جذب محمد ش. (متولد ۱۹۹۵)، از شهر جنوبی الطیری، با عملیات جذبی که موساد سال‌ها در آن از طریق رسانه‌های اجتماعی فعال بوده است، تفاوتی ندارد. در واقع جذب این فرد توسط موساد در بهار ۲۰۲۳ به دنبال لایک پست‌هایی در فیسبوک توسط این فرد صورت گرفت. محمد از طریق اپلیکیشن مسنجر پیامی به زبان عربی از شخصی به نام تام دریافت کرد که ادعا کرده بود برای یک انجمن بشردوستانه کار می‌کند که یا با پول یا از طریق تأمین شغل به نیازمندان کمک می‌کند و این انجمن مراکزی در سراسر جهان دارد و مرکز آن در لبنان در شهر زحله است. تام شروع به پرسیدن سوالات شخصی در مورد او و خانواده‌اش کرد، مانند نام، سن، فرقه، حرفه و وابستگی سیاسی ساکنان منطقه‌ای که در آن سکونت دارد.

طبق گزارش الاخبار، این جوان همه چیز را به فرد مذکور گفت: مجرد است، در حال حاضر بیکار است و قبلا به عنوان پرستار در بیمارستان پیامبر اعظم که پدرش در آنجا به عنوان نگهبان مشغول به کار است، کار می‌کرد. در اولین گفت‌وگو که حدود یک ساعت به طول انجامید، تام تا آنجایی که می‌توانست اطلاعاتی را جمع‌آوری کرد. بعدا تام با او تماس گرفت و گفت که انجمن وی به او کمک خواهد کرد. بعدا همکار تام به نام امیر با محمد تماس گرفته و به او می‌گوید که مبلغی را برایش واریز خواهد کرد. بعدا محمد به صورت غیرمستقیم فهمید که وی وابسته به یک طرف اسرائیلی است.

امیر به او گفت که در ازای مبالغی باید اطلاعاتی را درباره برخی افراد و اماکن جمع آوری کند. محمد گفت که در آن زمان فهمیدم امیر افسر موساد است با این حال با مأموریت‌هایی که به من دادند موافقت کردم. بعدا امیر نقشه‌ای از محلی به او داد که باید به آنجا میرفت و گزارشی درباره مکان مورد نظر و دوربین‌های مداربسته و نقاط استقرار نگهبانان و توزیع کارمندان را جمع‌آوری می‌کرد. وی همچنین به محله‌هایی در صور، النبطیه و اطراف آن رفت.

طبق گزارش الاخبار وی اطلاعاتی را درباره اینکه قبلا عضو حزب‌الله بوده و در سوریه جنگیده است و جزئیات فعالیتش در این حزب و اسامی مسئولان آن و ویژگی‌ها و سنشان و مناطقی که در آن هستند به عضو موساد داد.

طبق گزارش این روزنامه این فرد ۲۰ فوریه در شهرک الخرایب توسط دستگاه‌های امنیتی لبنانی بازداشت شد. بعد از مصادره موبایل‌ها و لپ تاپ و فلش‌های وی، او اذعان کرد که طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ با موساد در ارتباط بوده است و اطلاعاتی درباره مراکز حزب‌الله در شهرک الخرایب و مختصات جغرافیایی مرکزی در محله المطریه و مختصات مسجد امام علی (ع) را به موساد داده است.

بعد از عملیات طوفان الاقصی موساد از محمد خواست اطلاعاتی درباره فعالیت‌های جنگی که در اطراف منطقه وی رخ می‌دهد و تحرکات حزب‌الله بدهد. همچنین از وی خواسته شد بین شهرک‌های البازوریه و معرکه سکونت داشته باشد.

کد خبر 878826
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    0 0
    داخل ایران هم همینه عوامل ترور شهید فخری زاده و شهید هنیه هنوز پیدا و دستگیر نشده اند