گروه شهری: احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران گفت: اتفاقات تلخ و حوادث تأسف باری که پس از برگزاری انتخابات اخیر رخ داد، آنچنان ابعادی دارد که روح هر انسان و معنویت اخلاقی ما را جریحه‌دار می‌کند

او روز گذشته، به‌دنبال تصویب طرح 2فوریتی شورا برای الزام شهرداری تهران به پیگیری خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به بخشی از شهروندان تهرانی در حوادث پس از انتخابات عنوان کرد:‌ مدیریت شهری و به‌ویژه شورای شهر تهران به‌عنوان پارلمان شهری و نمایندگان مستقیم مردم تهران موظفند در پیگیری حقوق رای دهندگان و حل مسائل و معضلات شهر تهران اقدامات عملی و روشنی در چارچوب وظایف قانونی خود انجام دهند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: همچنان‌که پیش‌تر شورای اسلامی شهر تهران صندوق‌های ویژه‌ای در چارچوب وظایف قانونی خود برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، ایثارگران و ... در بودجه پیش‌بینی کرده بود، در این زمینه خاص با توجه به اولویت و ضرورت، جبران خسارات وارده تهیه و تنظیم شده است.

مسجدجامعی با اشاره به اقداماتی که شهرداری در اجرایی کردن این طرح باید انجام دهد، گفت: تهیه گزارش جامعی از خسارات مالی و جانی این حوادث در حوزه مدیریت شهری و حقوق شهروندی یکی از کارهایی است که می‌توان انجام داد.

این گزارش با توجه به اقدامات کمیسیون ویژه مجلس و نهادهای نظارتی قوه قضاییه و نیز گزارش‌های نیروی انتظامی و خود شهرداری مناطق، از ابعاد حادثه و خسارات مادی و معنوی در زمان کوتاهی می‌تواند تهیه و به شورا ارائه ‌شود.

به اعتقاد مسجد جامعی، دستیابی به تصویری روشن‌تر از ابعاد و عمق حادثه امکان اخذ تصمیمات متناسب را فراهم می‌کند. در این خصوص اقداماتی برای رفع مشکلات شهری و نیز جبران خسارات مختلف در مناطقی از شهر از قبیل مجتمع‌ها و نظایر آن و همچنین صاحبان مشاغل و وسایط نقلیه شهروندان و آسیب‌های جسمی و هزینه‌های درمانی افراد و حتی تامین نیازهای اولیه خانواده‌های داغداری که عزیزان خود را از دست داده‌اند، می‌توان انجام داد

کد خبر 87960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز