یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

نخستین جشنواره کوفته تبریزی در شهر تبریز در حال برگزاری است و تا ۲۰ شهریور در تبریز برپاست.

کوفته تبریزی

به گزارش همشهری آنلاین کوفته تبریزی یکی از معروف‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهر تبریز است که در میان گردشگران خارجی هم طرفداران زیادی دارد. مهارت پخت سنتی کوفته تبریزی در فهرست آثار ناملموس ملی ثبت شده‌است.
به گفته شهردار منطقه ۸ تبریز، نخستین جشنواره کوفته تبریزی با هدف استفاده از این ظرفیت گردشگرپذیر، شهرداری برگزار می‌شود تا این غذای بین المللی متعلق به شهر تبریز برای عموم مردم عرضه کند.
حسین منیری‌فر افزود: «با توجه به اهمیت غذا در جلب گردشگران و پیوند ناگسستنی آن با صنعت گردشگری، این جشنواره همزمان با اوج سفرهای تابستانی گردشگران به شهر تبریز تدارک دیده شده‌است.»
پخت کوفته تبریزی آسان به نظر می‌رسد، اما نداشتن مهارت کافی سبب می‌شود کوفته‌ها از هم باز شود و شکل توپی نداشته باشد.
کوفته تبریزی بیشتر در زمستان و اعیاد مذهبی و ملی تهیه می‌شود و شاید در شهرهای دیگر هم پخته شود، اما همانطور که از نامش برمی‌آید یک غذای تبریزی است و تفاوت‌هایی در طرز پخت و ظاهر آن با شهرهای دیگر وجود دارد. معمولا کوفته‌های تبریزی در اندازه بزرگ تهیه می‌شود و گوشتی که در آن استفاده می‌شود به جای چرخ کردن در هاون سنگی یا چوبی به صورت دستی کوبیده می‌شود. داخل کوفته هم تخم‌مرغ آب‌پز شده گذاشته می‌شود. لپه، آلوچه، سبزی‌های معطر، زرشک، نمک و فلفل، پیاز، روغن و زردچوبه از دیگر مواد اولیه تهیه کوفته تبریزی است که در مناطق دیگر هم استفاده می‌شود.
به‌جز کوفته تبریزی، مهارت یا شیوه تهیه بیش از ۲۸ نوع خوراک‌های محلی و سنتی در آذربایجان‌شرقی به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این جشنواره می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به پیاده‌راه میدان بهشتی مراجعه کنند. به نفرات برتر شرکت‌کننده در جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.

کد خبر 879761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha