ساده‌ترین تعریف توسعه فردی عبارتند از فرآیند یادگیری در مورد چیزهای جدید و ایجاد توانایی‌های جدید است.

موسسه هفته

مهارت‌هایی که به ما کمک می‌کند شانس موفقیت، دستیابی به اهداف و رویاهایمان را افزایش دهیم. همچنین توسعه‌فردی فعالیت‌ها و تمرین‌های زیادی را شامل می‌شود که انجام آن به تقویت و ارتقا زندگی شخصی، کاری و حتی بهبود روابط کمک می‌کند. توسعه‌فردی فواید و مزایای بسیاری ارائه می‌کند.

مؤسسه آموزش عالی آزاد هفتاد (https://haftad.org/) با برگزاری دوره‌های متنوع توسعه فردی و شغلی، به شما این امکان را می‌دهد که زندگی‌تان را به سطح جدیدی برسانید. دوره‌هایی نظیر «جرأت‌مندی» و «زندگی از آغاز» به شما کمک می‌کنند تا به خودآگاهی و اعتماد به نفس بیشتری دست یابید. همچنین، دوره‌های «لایف کوچینگ» و «بیزینس کوچینگ» به شما ابزارهای لازم برای تحقق اهداف شخصی و حرفه‌ای‌تان را ارائه می‌دهند. اگر به دنبال ارتقاء مهارت‌های مدیریتی در کسب‌وکار هستید، دوره MBA نیز فرصتی عالی برای توسعه شغلی شماست. با ما همراه شوید و تغییرات مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید!

توسعه فردی چیست و چه اهمیتی دارد؟

توسعه‌فردی شامل فرآیندی است که در آن خود را درک می‌کنید. همچنین به منظور دستیابی به بالاترین پتانسیل خود تلاش می‌کنید. این بدان معناست که همیشه از خود بپرسید که چه کسی هستید و چگونه برنامه‌ریزی می کنید که به اهداف خود برسید. همچنین این موضوع ممکن است شامل کار بر روی عادات، سرگرمی‌های مورد علاقه و جدید، پرورش و یادگیری مهارت‌های جدید و حتی به کارگیری استراتژی‌های موثر برای رسیدن به اهداف باشد.

همچنین با این‌که این تلاش برای پیشرفت به صورت خصوصی شروع می‌شود؛ اما پس از گذشت مدتی تاثیرات مثبت آن به بیرون منعکس می‌شود و همه جنبه های زندگی شما را از جمله روابط و پیشرفت شغلی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تلاش برای خودسازی و رسیدن به توسعه‌فردی اهمیت‌ بسیاری دارد. به‌طوری که اولین تاثیر مثبت آن ذهنیت انسان را به طور مثبت تغییر می‌دهد. انسان‌هایی که شروع به خودسازی و ارتقا خود می‌کنند، تمایل زیادی به یادگیری و رشد آگاهی‌ها و مهارت‌های خود پیدا می‌کنند. همچنین توسعه فردی در شناخت پتانسیل‌های خود و تبدیل آن‌ها به استعداد عاملی کمک کننده به شمار می‌رود. علاوه‌بر این، ارتقا خود فرد را وا می‌دارد از منطقه امن ذهن خود خارج شود.

توسعه فردی

دوره‌ های توسعه فردی موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد

دوره‌های توسعه فردی، برنامه‌های آموزشی هستند که به افراد کمک می‌کنند تا مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای خود را بهبود بخشند و به رشد و پیشرفت فردی خود بپردازند. این دوره‌ها به صورت عمومی یا تخصصی در زمینه‌های مختلفی برگزار می‌شوند و شامل آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های خودشناسی، مدیریت زمان، ارتباطات موثر، مهارت‌های رهبری، مدیریت استرس، افزایش اعتماد به نفس و مهارت‌های تصمیم‌گیری است.

دوره‌های توسعه‌فردی به شما مهارت‌هایی را ارائه می‌دهد که این مهارت‌های سلامت اجتماعی، عاطفی، ذهنی و جسمی همه مانند تکه‌هایی از یک پازل هستند که با قرار گرفتن در کنار هم جسم و ذهن شما تشکیل می‌دهند. مهم‌ترین دوره‌های توسعه فردی موسسه هفتاد شامل موارد زیر است:

  • دوره جرات مندی: این دوره به شما می‌آموزد چگونه با اعتماد به نفس و جسارت بیشتری در مواجهه با چالش‌ها قدم بردارید و به خواسته‌هایتان برسید.
  • دوره لایف کوچینگ: با این دوره، مهارت‌های لازم برای هدایت زندگی‌تان به سمت اهداف و آرزوهایتان را یاد بگیرید و به یک نسخه بهتر از خودتان تبدیل شوید.
  • دوره مدیریت خشم: در این دوره، تکنیک‌هایی را برای کنترل و مدیریت احساسات خود یاد می‌گیرید تا روابطتان را بهبود بخشید و از تنش‌ها کاسته شود.
  • دوره خودشناسی: این دوره فرصتی است برای کشف عمیق‌تر خودتان، شناسایی نقاط قوت و ضعف و دستیابی به رشد شخصی واقعی.
  • دوره مهارت های زندگی: با یادگیری مهارت‌های کلیدی این دوره، می‌توانید به بهبود کیفیت زندگی‌تان و افزایش توانمندی‌هایتان در مواجهه با چالش‌های روزمره بپردازید.
  • دوره دوباره نویسی صمیمیت: در این دوره، یاد می‌گیرید چگونه روابط عاطفی‌تان را بهبود بخشید و صمیمیت را به زندگی‌تان بازگردانید.
  • دوره زندگی از آغاز: این دوره فرصتی است برای شروعی دوباره و بازتعریف مسیر زندگی‌تان با اهداف و ارزش‌های جدید.
  • دوره نوشتار درمانی: با بهره‌گیری از قدرت نوشتن، این دوره به شما کمک می‌کند تا احساسات و تجربیات خود را پردازش کنید و به آرامش ذهنی دست یابید.

موسسه آموزش عالی هفتاد دارای مجوز رسمی از سوی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات کشور است که از سال 1381 در زمینه‌های آموزش عالی «آزاد» شروع به کار کرد.

دوره‌های مرتبط با توسعه و پیشرفت فردی این موسسه به صورت عمومی یا تخصصی (ویژه روانشناسان و دانشجویان) ارائه می‌شود که در آن مهارت‌ها و اطلاعات مفیدی در رابطه با مهارت‌های مدیریت زمان، خودشناسی، بهبود اعتمادبه‌نفس، نحوه ارتباط موثر، مهارت تصمیم‌گیری، توانایی مدیریت استرس، مهارت‌های رهبری آموزش داده می‌شود. علاوه‌بر این، توانایی سازگاری و انعطاف‌پذیری، خوداگاهی، حل مسئله، تفکر انتقادی دیگر مهارت‌های مورد توسعه در دوره‌های پیشرفت و توسعه‌فردی هفتاد است.

توسعه فردی و کوچینگ موسسه هفتاد

کاربرد و مزایای دوره‌ های توسعه فردی موسسه آموزش عالی هفتاد

توسعه‌فردی تاثیرات مثبت زیادی در زندگی افراد به وجود می‌آورد. دوره جرات‌مندی، دوره لایف کوچینگ، دوره خودشناسی و... چند مورد از دوره های مرتبط با توسعه فردی موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد است که هر یک موجب تقویت برخی مهارت‌ها می‌شود. مهارت‌ها و مزایای مورد ارائه در این دوره‌ها به خودسازی، رشد و دست‌یابی به موفقیت کمک می‌کنند. بنابراین، شرکت در دوره‌های توسعه‌فردی موسسه هفتاد به شما کمک می‌کند:

  • تاثیرگذار در بهبود مهارت‌های شخصی مورد نیاز در زندگی روزانه و در محل کار
  • دوره توسعه فردی هفتاد موثر در پیشرفت در زمینه‌های شغلی از طریق بهبود توانمندی‌ها
  • این دوره کمک می‌کند که آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به خود «توانایی‌ها، علایق، استعدادها و...» داشته باشید و به بهترین نسخه خود ارتقا پیدا کنید.
  • کمک به کاهش استرس، نگرانی و فشارهای زندگی و بالا بردن کیفیت زندگی

موارد ذکر شده تاثیرات چشم‌گیری در زندگی شما می‌گذارد. به‌طوری که سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد. علاوه‌بر این، ریسک‌پذیری بهبود پیدا می‌کند و مقابله با چالش‌ها آسان‌تر می‌شود.

یکی مزیت‌های مهم دوره‌های توسعه‌فردی موسسه آموزش عالی هفتاد متنوع بودن موضوعات آن است. به‌طوری که هر یک از کلاس‌ها مزیت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. همچنین مزیت دیگر شرکت در کلاس‌های دوره توسعه‌فردی هفتاد استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی است. علاوه‌بر این، شما می‌توانید هزینه دوره را به‌ صورت اقساطی پرداخت کنید. همچنین پس از پایان دوره گواهی‌نامه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود که این گواهی‌نامه قابل ترجمه رسمی است.

همچنین توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های توسعه‌فردی با موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد ارتباط برقرار کنید:

وب سایت: https://haftad.org/

شماره تماس: 4000 35 22 - 021

آدرس: سعادت آباد، نبش خیابان آسمان دوم غربی، مجتمع توپاز، شماره ۱۰۷ کدپستی: 1998143719.

کد خبر 879773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha