بوستان رازی در منطقه ۱۱، نخستین بوستان موضوعی با نمای ایرانی-اسلامی است که به بوستان نوجوانان تبدیل می شود.

بوستان رازی

به گزارش همشهری آنلاین، با احیای زیرساخت ها در بوستان رازی، این مکان برای تبدیل شدن به بوستان نوجوانان مهیا شده است. سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ با بیان این مطلب گفت: «تبیین الگوهای ایرانی-اسلامی به نوجوانان با طراحی ساختمان «الگونما» از اقدامات انجام شده در این بوستان است. این بنا که نخستین بنای شهر در این زمینه خواهد بود، در سوله بزرگی به متراژ بیش از هزار مترمربع در انتهای ضلع جنوب شرقی بوستان رازی ایجاد می‌شود. قرار است در ساختمان الگونما، برنامه‌ها و محصولات آموزشی با هدف بسط و تبیین الگوهای ایرانی-اسلامی ارائه شود.»

به گفته او قرار است زیرساخت‌های، چون بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، باز سازی زمین ورزشی چمن مصنوعی و آسفالت پیست اسکی داخل بوستان، نصب المان‌های فرهنگی نوجوانان در محوطه، تعیین تکلیف راسته تجاری داخل بوستان و ... برای نوجوانان فراهم شود.

شهردار منطقه ۱۱ به آغاز عملیات لایروبی دریاچه مصنوعی بوستان رازی هم اشاره و عنوان کرد: «دریاچه مصنوعی بستر خوبی برای تفریحات سالم نوجوانان و جوانان در کنار خانواده است که می‌تواند اوقات فراغت خوبی را برای آن‌ها رقم بزند.» آن طور که موسوی عنوان کرده: « اقدامات عمرانی در دریاچه و فانوس آن از دیگر اقدامات پیش بینی شده است که تا پایان سال انجام می شوند.»

بوستان رازی با ۲۵هکتار وسعت و امکاناتی نظیر شهر بازی؛ دومین دریاچه مصنوعی پایتخت؛ فانوس آبی؛ زمین اسکیت و زمین چمن مصنوعی و فرهنگسرای رازی جزو بزرگترین بوستان‌های پایتخت است.

کد خبر 879786
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha