درکنار تمام محتواهای عجیب و غریب فضای مجازی بازار گرمییه آرایشگاه های مردانه برای جذب آقا دامادها جالب و قابل تامل است تبلیغاتی که خبر از فرصتی برای تغییری بزرگ می دهند!

داماد ارتیستی

همشهری آنلاین_فاطمه عسگری نیا:با شروع ماه ربیع الاول و از سرگیری جشن های ازدواج هر روز بر تعداد این تبلیغات هم افزوده می شود و آرایشگاه ها سعی می کنند حتی با برگزاری جشنواره های ویژه این ماه مشتریان بیشتری جذب کنند. واکنش کاربران فضای مجازی هم به این تبلیغات و نمونه کارهای ارائه شده خواندنی و جالب است کاربری زیر پست یکی از این دامادهای ارتیستی نوشته «مرد هم با یک آرایشگاه رفتن این همه تغییر می کنه؟ این همه تغییر قیافه اگر معجزه نیست اسمش چیه؟» کاربر دیگری به طنز گفته است قبلاعروسهابعد از شستن صورتشان فرق می کردند حالا نوبت دامادها شده است... ت.» دامادهایی که با ایجاد تغییرات بسیار و گریم های سنگین به آدم های متفاوتی در شب عروسی شان تبدیل می شوند. برای این که از عروس خانم زیباتر شده و فامیل را هم کلی حیرت زده کنند از اصلاح عیوب چهره گرفته تا کاشت مو هم پیش می روند و خلاصه معجزه شب عروسی می شوند.

داماد را نشناختم !

در مقابل تعریف و تمجید خیلی از طرفداران این سبک و سیاق ارایش مردانه مخالفان معتقدند زندگی هایی که با این دروغ ها شروع می شوند سرانجامی ندارد به گفته یکی از این مخالفان همین چند وقت پیش در جشن عروسی شرکت کرده که داماد از دوستان قدیمی و صمیمی اش بوده اما وقتی با او روبرو شده اصلا چهره اش برایش اشنا نبوده است : «دامادی که من می شناختم و تا دو روز قبل از عروسی در محل کسب و کارمان دیده بودم موهای سرش ریخته بود اما دامادی که روبرویم ایستاده بود موهای پرپشت و صورت روشنی داشت با چشمهای رنگی. اولش فکر کردم مجلس عروسی را اشتباه آمده ام اما وقتی رفقایم را دیدم خیالم راحت شد تازه فهمیدم داماد ورژنش تغییر کرده آن هم چه تغییری.»

بیشتر بخوانید:‌تنها تور لیدر ناشنوایان خودش هم ناشنواست | یک قصه جذاب و خواندنی درباره حامد نیاسری

پکیج های دامادی گران

رهام یکی از ارایشگرهای مردانه است که در شبکه های مجازی اسم و اوازه اش برای دامادها غریبه نیست او پکیج های مختلفی برای اماده شدن دامادها در شب عروسی دارد از پکیج اقتصادی گرفته تا پکیچ VIP : «پکیج اقتصادی ما شامل طراحی و مشاوره انتخاب مدل مو، اصلاح مو، استایل حالت مو و اصلاح و تنظیم ریش است این پکیج اقتصادی چیزی حدود ۳ میلیون تومان برای اقا دامادها اب می خورد اما توصیه می کند برای این که در این شب خاطره انگیز داماد یک چهره به یادمادنی داشتهباشد از پکیج ۷ میلیونی استفاده کند: «این پکیج شامل کوتاهی مو، انالیز چهره، پاکسازی پوست به صورت تخصصی توسط تکنسین، گریم دامادی و رفع نواقص صورت و استایل موهاست»

البته اینطور که خودش می گوید برای افراد سخت پسند هم یک پکیج VIP دارد که چیزی حدود ۹ میلیون تومان برای اقا دامادها خرج بر می بردارد و شامل پدیکور دست و پا هم می شود.

مجبور به آپدیت هستیم

به گفته رضا جبارنژاد یکی از همین گریمورهای اقا دامادها که به قول خودش ۲۵ سالی سابقه فعالیت در عرصه ارایشگری را دارد با رواج این نوع آرایش ها و ارائه خدمات جدید به دامادها چند سالی است دوباره مجبور به بروزرسانی دانش خود در این حوزه شده است: «البته ارایش دامادها کار جدیدی نیست اما در گذشته سبک و سیاقش فرق می کرد حالا گریم جای آن آرایش های سطحی و ساده را گرفته اند. ما الان دیگر فقط آرایش نمی کنیم حتی گاهی مجبوریم مانند یک جراح نقایص چهره افراد را هم پوشش دهیم ان هم با انجام گریم های سنگین و گذاشتن پروتز در سرو صورتشان. یکی بینی نامناسبی دارد یکی جای جراحی روی صورتش هست برخی هم از قد و قواره گوش و حتی جای آبله های مانده روی صورتشان خوششان نمی آید خلاصه این که همه این کارها را برای دامادها با گریم انجام می دهیم و قطعا این خدمات زیبایی حسابی برای دامادها گران تمام می شود به طوریکه یک گریم ساده معمولی بدون نیاز به پروتزها از ۱۰ میلیون شروع می شود و تا ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان هم افزایش می یابد. در واقع قیمت همه این خدمات در نهایت بستگی به منطقه و محله ای دارد که کار انجام می شود و در محله های بالای شهر قطعا گرانتر است. »

بیشتر بخوانید:‌گران، شیک و آدرنالین‌ساز

خواستگاری با موی کاشت موقت

یکی دیگر از آرایشگرهای مردانه که در منطقه یک تهران فعالیت دارد و به قول خودش فقط خدمات تخصصی به دامادها ارائه می کند قیمت کاشت موقت مو برای یک شب را بین ۴ تا ۸ میلیون تومان اعلام می کند: «یکی از چالشهای اساسی اغلب دامادهای امروزی موهای کم پشت یا کله های طاس است مشکلی که ارایشگرهای تخصصی آن را برای دامادها با کاشت موقت یک شبه حل کرده اند و همین مسئله باعث می شود که قیافه دامادها زمین تا آسمان فرق کند.» البته این نکته را هم متذکر می شود که دامادها بیشتر برای شب خواستگاری مشتری دریافت این خدمات هستند و جالب است که عواقب بعدش هراسی ندارند!

او در ادامه می گوید برخلاف گذشته ها که آرایش داماد یکی دو ساعت بود الان اماده شدن داماد برای شب عروسی به ۷ تا ۸ ساعت زمان نیاز دارد ما این زمان را بین دو روز تقسیم می کنیم روز اول کارهای مربوط به پاکسازی پوست و آماده سازی آن برای گریم را انجام می دهیم و در روز دوم کارهای ارایشی را.

پایین شهر مشتری داماد ندارد

آرایش داماد دیگر یک کار تخصصی شده است و همه ارایشگاه های مردانه دیگر برای این خدمات مشتری ندارند. این حرفهای محسن ارایشگر جوانی است که در یکی از محله های متوسط شهر مشغول کار است: «پا به پای آرایشگاه های زنانه حالا کار در آرایشگاه های مردانه هم به صورت تخصصی شده است دیگر امروز دامادی برای اماده شدن شب عروسی به ارایشگاه محله اش در مناطق متوسط و پایین شهر مراجعه نمی کند چرا که به خاطر تهیه کلیپ ها و فیلم های عروسی لاکچری قطعا دامادها هم مانند عروس خانم ها برای آرایش و پیرایش خود هزینه های قابل توجهی کنار می گذارندکه حالا این هزینه ها با توجه به منوی خدماتی که در ارایشگاه ها دریافت می کنند متفاوت است پاکسازی پوست، کاشت موی موقت، پدیکور دست و پا، رنگ و مش مو، ماساژ طراحی مدل مو و ریش همه و همه خدماتی است در ازایش هزینه های گزافی گرفته می شود تا به قول معروف یک داماد با چهره ارتیستی و عروس پسند تحویل دهند. »

گرچه این روزها دامادهای ارتیستی تعدادشان نسبت به دامادهای معمولی و ساده تر خیلی کمتر است اما دغدغه هایشان از همان روز اول زندگی بیشتر و متفاوت تر است به قول یکی از همسران همین دامادهای بزک شده در شب عروسی اگر می دانستیم عاقبتش چه می شود هیچ وقت این کار را نمی کردیم محدثه و حسین یک سال پیش با هم ازدواج کردند و تصمیم گرفتند تاسی سر حسین را با گریم مو و کاشت موقت آن جلوی همه پنهان کنند حالا یک سال است که با کسی رفت و امد ندارند: «فکرمی کردیم با کاشت مو بعد از عروسی مشکلمان حل شود اما متاسفانه جواب نداد و حالا روی روبرو شدن با فامیل را نداریم.»

جامعه شناسان و روانشان معتقدند آراستگی و زیبا شدن در شب عروسی را منکر نمی شود اما حواستان باشد طوری تغییر نکنید که مجبور شوید در همان وضعیت زندگی کنید!»

کد خبر 880144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی م IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    وای به حال کارمندان
  • US ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    چقدر مسخره بازی زیاد شده صد رحمت به زن و مردهای قدیم دیگه نمیشه امروز زن و مرد را تشخیص داد
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    احتمالا مشکل بینایی دارید چون هرکاری با چهره آقایون بکنید بازم همونن تغییر نمیکنن خانم نیستن که از میک اپ برن رو آرایش کلا تغییر کنن