رسانه آمریکایی از خروج ناو هواپیمابر «یو.اس‌.اس تئودور روزولت» از غرب آسیا خبر داد.

ناو

به گزارش همشهری آنلاین مقامات آمریکایی امروز پنجشنبه، اعلام کردند که همزمان با بازگشت ناو هواپیمابر تئودور روزولت به آمریکا، مأموریت ۲ فروند ناو هواپیمابر مستقر این کشور در غرب آسیا پایان یافته و درحال بازگشت به این کشور هستند.

اخیرا، در پی تشدید تنش‌ها در منطقه به علت جنایات رژیم صهیونیستی، از جمله ترور «شهید اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران و دیگر جنایات این رژیم در غزه، دولت آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور، برای حمایت از رژیم صهیونیستی چندین ناوگروه در منطقه مستقر کرده بودند.

پیشتر، وزیر دفاع آمریکا مأموریت ناوگروه روزولت را تا زمان رسیدن ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آبراهام لینکلن» به غرب آسیا تمدید کرده بود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، به باور فرماندهان آمریکایی، استقرار یک ناو هواپیمابر و کشتی‌های جنگی، یک عامل بازدارنده مناسب در منطقه برای دفاع از رژیم صهیونیستی بوده است. به‌طوری‌که از شروع جنگ غزه و شدنت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه که تاکنون به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی انجامیده، همواره یک ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه و در نزدیکی اراضی اشغالی حضور داشته است.

این رسانه آمریکایی گزارش کرد: «با گذشت ۱۱ ماه از شروع جنگ غزه که به کشتار ده‌ها هزار فلسطینی انجامیده است و همزمان با شکست میانجی‌گران در دستیابی به آتش‌بس و خواسته‌های اضافی اسرائیل در عین متهم شدن حماس به ارائه درخواست‌های غیرقابل قبول، آمریکا تصمیم به خروج ناور هواپیمابر تئودور روزولت از منطقه را اتخاذ کرده است.»

در اوایل سال جاری، ناو «دوایت آیزنهاور» در دریای سرخ باقی ماند تا به گفته مقامات آمریکایی بتواند به دفاع از رژیم صهیونیستی و کشتی‌های تجاری و نظامی وابسته به اسرائیل در برابر حملات انصارالله یمن دفاع کند. ناو هواپیمابر مستقر در نورفولک، ویرجینیا، پس از استقرار بیش از هشت‌ماهه در نبردی که به گفته نیروی دریایی شدیدترین جنگ از زمان جنگ جهانی دوم بود، به خانه بازگشت.

به باور بسیاری از تحلیلگران آمریکایی، مأموریت نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ، «بزرگترین شکست» این نیرو در ۵۰ سال اخیر بوده است.

«استیو کوهن»، یکی از تحلیلگران نشریه «هیل» آمریکا که به کنگره این کشور وابسته است، با اذعان به شکست آمریکا در مقابل انصارالله یمن، در گزارش اخیر خود نوشت: «طی چند ماه گذشته، نیروی دریایی ایالات متحده بزرگترین شکست خود را در ۵۰ سال گذشته متحمل شده است. این شکستی است وجودی که دلیل اصلی وجود نیروی دریایی را زیر سوال برده است.»

او افزود: «در پی شکست آمریکا دربرابر انصارلله یمن، نیروی‌ دریایی آمریکا، یکی از مأموریت‌های کلیدی خود، یعنی باز نگه داشتن خطوط حیاتی دریایی برای تجارت را رها کرد. پس از استقرار ۹ ماهه برای بازپس گیری کنترل کانال سوئز و دریای سرخ از انصارالله یمن که بعنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شوند، گروه حمله ناو دوایت آیزنهاور بدون کسب دستاوردی، به ایالات متحده بازگشت.»

از طرفی، مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند روزولت مستقر در سن دیگو و ناوشکن «یواس‌اس دانیل اینویه» قرار است روز پنجشنبه در منطقه فرماندهی ایندوپاسیفیک حضور داشته باشند.

ناو هواپیمابر لینکلن که اکنون با چندین کشتی جنگی دیگر در خلیج عمان است، حدود سه هفته پیش وارد غرب آسیا شده بود تا با روزولت هم‌پوشانی داشته باشد.

همچنین تعدادی ناو آمریکایی در شرق دریای مدیترانه و ۲ ناوشکن و زیردریایی موشک هدایت شونده «یو اس اس جورجیا» در دریای سرخ مستقر هستند.

کد خبر 880797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    17 13
    انشالله به زودی محو امریکا واسراییل بشودانها که محو شدیعنی محوضد ایرانی
  • قاسم IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    10 19
    اینقدر در دریا بمونید و منتظر حمله صد در صدی ایران باشید ... ماشاءالله ایران مقتدر.
  • محمد غ IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    10 7
    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی، نه ببخشید بی آبرویی.
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    12 10
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند انشاءالله
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    15 4
    ناو نگویید،بهتر است بگویید سیبل،اصطلاح ناو دیگرازمد افتاده این کلمه مخوف پادشاهان بود.
  • یوسف دیوسالار IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    9 8
    من عاشق مبارزه با سربازان آمریکایی هستم چرا که جنایات آمریکا علیه مردم ایران هیچگاه فراموش نمیکنم،
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      7 3
      آفرین 😂
  • علیرضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    15 9
    نظرات را خوندم به سطحی بودنشان افسوس خوردم که بعد از سالها چرا هنوز فکر میکنند دیگه چیزی برامون باقی مونده که کشوری مثل آمریکا از ما واهمه داشته باشد در حالیکه در حال زار و جان دادنیم.
  • ES ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    11 10
    نوکر اسراییل است میآید مدتی میماند باهزینه زیاد مجبور میشود بر میگردد
  • مرتضی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    10 6
    نظرات را خواندم برای قضاوت‌ها متاسفم...آمریکا می تواند بهترین رفیق برای ما باشد. روسیه در عین دوستی جزایر سه گانه ما را بخشید...
    • حرف حق IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 0
      مگه سیاست خارجی ما نه شرقی نه غربی نبود ؟چطور شدکه حالا فقط میگیم نه غربی؟بخدا همین شرق خیلی بدتر از غرب هستش.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    درود بر مجاهدین یمن فرزندان راستین پیامبر اسلام. ننگ و نفرین بر امرای عرب
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 1
    ایران باید جهان را رهبری کند وهمه را صلح داده خوب وبد راجداکند صلوات
  • مصطفی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    1 0
    قدرت :قدرت را متوقف می کند .امریکا دیگر در دریا قدرت ندارد .ولی در فضا مستقر شده . بهترین مقابله با آمریکا. ساخت بمب اتم هست . ببینید در غزه چه خبر هست .در دوسال دیگه در اطراف اسرائیل همین کار ها صورت خواهد گرفت .سازمان ملل کاری نمی کنه
  • فرهاد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام از ترس پا بفرار گذاشت. چون میدونست اگر ایران اسرائیل رو بزنه و اون جواب بده، ایندفعه کل خاورمیانه رو جنگ فرا خواهد گرفت و این اسباب بازی هم قبل از حمله ما با موشک یمنی ها پودر خواهد شد.‌
  • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    شکست پشت شکست برای امریکا نشان از اقتدار ایران اسلامی است