مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

یک روز پس از گم شدن دختربچه ۳ساله‌ای در بیابان‌های شهرستان ریگان، پیکر بی‌جان او از سوی تیم‌های امداد پیدا شد.  

نازنین زهرا

همشهری آنلاین _ فتانه احدی: روز ۲۰ شهریورماه امسال، دختربچه ۳ ساله‌ای به نام نازنین زهرا که برای بازی کردن با دوستان هم سن و سالش از خانه‌شان در روستای اکبرآباد ده رضا  شهرستان ریگان در استان کرمان خارج شده بود، به طرز عجیبی ناپدید شد.
مادر و پدر نازنین‌زهرا در فصل برداشت محصول مانند خرما و صیفی‌جات برای کار برداشت به باغ‌های اطراف می‌روند. آنها برای اینک هدختر کوچکشان را نمی‌توانند با خود سر کار ببرند، معمولا او را به همسایه و آشنایان می‌سپارند تا در نبودشان مراقبش باشند.
روز حادثه، صبح خیلی زود برای کار در باغ از خانه خارج شدند و او را به همسایه سپردند. او نیز در خانه بود تا اینکه دو دختر همسایه که هم سن و سالش بودند، برای بازی به خانه آنها آمدند. بعد از چند ساعتی که در خانه با هم بازی کردند تصمیم گرفتند که ادامه بازی را در بیرون انجام دهند.
به همین دلیل به کوچه پس کوچه‌های روستا رفتند و کم کم از روستا خارج شدند و به اطراف روستا رفتند که ناگهان گرد وخاک به پا شد و خبر از آمدن طوفان شم داد.  دو کودک همراه نازنین زهرا از راهی که آمده بودند بازگشتند اما  نازنین زهرا در طوفان ناپدید شد.
کمی از ظهر گذشته بود که والدین نازنین زهرا به خانه بازگشتند و دیدند خبری از دخترشان نیست. آنها از همسایه سراغش را گرفتند و بعد از دوستانش خردسالش پرسیدند که نازنین زهرا کجاست؟ یکی از آنها که ۴ سال و نیمه بود گفت که به طرف رودخانه بیرون روستا رفتیم تا در کنار رودخانه بازی کنیم اما ناگهان طوفان شد و دیگر او را ندیدیم.
مادرو پدرنگران همه جار گشتند، روستا و اطرافش و رودخانه و اطراف آن را نیز به دنبال دخترشان گشتند اما اثری ازاونبود تا اینکه ساعت ۴ عصر به هلال احمر ریگان خبر رسید که دختر بچه‌ای در روستان رحمت آباد گم شده است.
گم شدن عجیب نازنین، آغازعملیات جست‌وجوی ی دو روزه برای یافتن او بود. نیروهای امدادی، خانواده و ده‌ها نفر از مردم روستا تلاش برای پیدا کردن دختربچه را  آغازکردند. آنها وجب به وجب روستا و اطراف روستا و رودخانه را گشتند اما به دلیل طوفان شن قادر به پیدا کردن، رد پا و آثار به جای مانده در صحرا نبودند.  

طوفان شن ردها را پاک کرده بود

مهدی عارفی‌نیا  رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان در گفت و گو با همشهری می‌گوید: از دهیاری رحمت‌آباد با من تماس گرفتند و خبر مفقود شدن دختر ۳ ساله را دادند. ما نیز با هماهنگی با پلیس منطقه و تایید آنها، عملیات جست و جو را آغاز کردیم.
وی می‌افزاید: با توجه به وسعت منطقه و جنگل کهور و کویری بودن منطقه از طریق مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان، از مناطق فهرج و نرماشیر نیز ۴ تیم امدادی به کمک ما آمدند. مردم محلی و عشایر منطقه نیز به کمک آمدند  و تا شب به دنبال بچه می‌گشتند.  
عارفی نیا ادامه می‌دهد: اما طوفان شن اجازه پیش‌روی به ما نمی‌داد و همه آثار و ردپا را در بیابان از بین می‌برد و کار ما هر لحظه سخت تر می‌شد. با مرکز تماس گرفتیم تا در ادامه جستو جو از سگ‌های زنده‌یاب استفاده کنیم. همچنین تیم‌های امدادی هلال احمر برای یافتن دختر بچه از هلی‌شات استفاده کردند. اما هوا تاریک شد و ادامه عملیات به فردا موکول شد. اما همچنان نیروهای محلی و امدادی همه تلاش خود را برای پیدا کردن کودک می‌کردند.

پایانی غم انگیز

فردای آن روز، یعنی روز چهارشنبه وقتی هوا روشن شد، صبح خیلی زود مردم روستا و تیم‌های امداد و نجات، عملیات جست‌وجوی را دوباره آغاز کردند.
عارفی‌نیا ادامه می‌دهد: ما و اهالی روستا همچنان امیدوار بودیم که نازنین‌زهرا را زنده پیدا کنیم. بنابراین با وجود گرمای طاقت فرسای هوا و منطقه بیابانی با امید زیاد به دنبال دختر خردسال بودیم. تا اینکه حوالی عصر ۲۰کیلومتر دور از روستا در منطقه ۸۰۰ متری در محور ریگان – ایرانشهر نیروهای محلی و امدادگر در کویر، از دور متوجه چیزی شدند. به سرعت خود را به آن رساندند وبا  پیکر بی جان نازنین زهرا روبه رو شدند.  
وی می‌افزاید: آثار و نشانه‌ها و کبودی پیکر نازنین‌زهرا نشان می‌داد که همان روز قبل دخترک در اثر تشنگی و خستگی جان خود را از دست داده بود. بدین ترتیب پیکر نازنین زهرا برای بررسی علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات پلیس برای کشف ابعاد پنهان این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 881342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    2 3
    اگر نمی تونن ،مواظب بچه هاشون باشن،بچه هاشون به بهزیستی بسپارن.معلوم هست چه خبره.