هانی‌زاده گفت: اقدام اخیر انصارالله یمن و همزمان اقدام حزب الله لبنان در پرتاب موشک‌های بالستیکی به عمق اراضی اشغالی با هماهنگی لازم، برای تغییر معادله جنگ به نفع محور مقاومت است.

حمله یمن به اسرائیل

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به حمله اخیر موشکی انصارالله یمن به سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: با گذشت بیش از ۱۱ ماه از عملیات طوفان‌الاقصی و سکوت جامعه جهانی نسبت به کشتار مردم غزه، محور مقاومت به این نتیجه رسید که باید معادله میدانی را به نفع مردم غزه تغییر دهد.

وی ادامه داد: اقدام اخیر انصارالله یمن و همزمان اقدام حزب الله لبنان در پرتاب موشک‌های بالستیکی به عمق اراضی اشغالی با هماهنگی لازم، برای تغییر معادله جنگ به نفع محور مقاومت است.

هانی‌زاده بیان کرد: در طول ۱۱ ماه اخیر ۱۸ دور مذاکره بین بازیگران بحران غزه انجام شده اما در طول این مذاکرات رژیم صهیونیستی با طرح مسائل حاشیه‌ای، سعی کرده جنگ را طولانی کند تا یک دستاورد نظامی داشته باشد.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: اقدام اخیر انصارالله و رونمایی این جنبش از سلسه موشک‌های بالستیکی پیشرفته نشان می‌دهد اراده جدی نزد محور مقاومت برای تغییر معادله جنگ و وادار کردن اسرائیل به پذیرش آتش بس وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه انصاراله بیش از ۲۰ موشک به قلب تل آویو وارد کرد که همگی به اهداف از پیش تعیین شده برخورد کردند، افزود: بیش از ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان تل آویو در پناهگاه‌ها به سر می‌برند و ۶ لایه از سامانه گنبد آهنین نتوانستند موشک‌های انصارالله را رصد کنند.

هانی‌زاده اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد این موشک‌ها از نسل جدیدی هستند که توانستند همه تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. بیشتر موشک‌ها در اطراف فرودگاه بین المللی بن گوریون و اطراف تاسیسات نظامی و استراتژیک رژیم اشغالگر برخورد کردند و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه هزمان انصارالله، ۶۰ موشک بالستیک و نقطه زن به سمت جولان اشغالی پرتاب کرد، تصریح کرد: این موشک‌ها تاسیسات جاسوسی رژیم صهیونیستی در جولان را منهدم کردند. این حملات نشان داد که محور مقاومت ورود جدی داشته و به نظر می‌رسد که معادله جنگ به وسیله موشک های نقطه مدرن تعیین کننده موازنه جنگ است.

وی خاطرنشان کرد: حال نتانیاهو که هدفش دستیابی به پیروزی نظامی سریع است، ناچار خواهد شد تا در رفتار تهاجمی خود نسبت به مردم غزه تغییر داده و رویکرد جدیدی برای پذیرش آتش بس داشته باشد.

کد خبر 881601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha