مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

پیاده روی آن هم پیاده‌روی سریع از نگاه بسیاری بهترین ورزش است تا جایی که آن را مادر ورزش‌ها می‌نامند و سیاری از کارشناسان ورزشی نیز بر این باورند که می‌تواند بیمای‌های زیادی را علاج یا از آن‌ها پیشگیری کند. به همین دلیل امروز چالش‌هایی با موضوع پیاده روی در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

پیاده روی

همشهری آنلاین آرش نهاوندی: اخیرا نیز با هدف ایجاد انگیزه پیاده‌روی در مردم، پست‌هایی با مضمون مزایا و فایده‌های پیاده‌روی در فضای مجازی انتشار یافته است. در این مطلب به ۱۴ مزیت الهام بخش ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز اشاره کرده‌ایم.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی

با توجه به شیوع بیماری‌های قلبی (عامل شماره یک مرگ در سراسر جهان است)، پیاده‌روی یک مزیت بزرگ است. در مطالعه‌ای که اخیرا انجام گرفته نشان داده شده که پیاده‌روی روزانه بین ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ قدم با کاهش چشمگیر خطر بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد مسن مرتبط است.

کمک به حفظ وزن

پیاده‌روی نیز مانند تمام ورزش‌ها، کالری می‌سوزاند. و از آنجایی که این نوعی ورزش قلبی و عروقی با شدت کم است، می‌تواند به سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کند.

کاهش سطح استرس

ورزش به طور کلی می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد، اما پیاده‌روی به طور خاص سطح کورتیزول (معروف به هورمون استرس) را مانند برخی از تمرینات با شدت بالا افزایش نمی‌دهد. اگر مشغله فکر زیادی دارید، پیاده‌روی می‌تواند به رفع فشار ذهنی کمک کند. [عوارض استرس و فکر زیاد ؛ آسیب خطرناکی که استرس طولانی به بدن می‌زند]

افزایش سطح انرژی

درمان همه دردها با این ورزش ساده

این گفته که نشستن باعث نشستن می‌شود، شوخی نیست. هر چه بیشتر بنشینید، تمایل بیشتری به نشستن پیدا می‌کنید. بدن ما دارای عروق، اندام و عضلات واکنشی است. آن‌ها با شرایط سازگار می‌شوند. بنابراین اگرچه ممکن است در ابتدا ۳۰ دقیقه راه رفتن سخت به نظر برسد، به خصوص اگر تازه شروع به ورزش کرده‌اید، اما هر بار که به پیاده‌روی می‌روید آسان تر می شود و به زودی به پاین ورزش معتاد خواهید شد. افزایش انرژی که از پیاده‌روی روزانه دریافت می‌کنیم بی‌نظیر است.

کمک به تقویت روحیه

احساس ناراحتی می‌کنید؟ افسرده‌اید؟ پیاده‌روی یک تقویت کننده خلق و خوی بدون هزینه است. نه تنها اندورفین شما را به جریان می‌اندازد، بلکه اگر در بیرون از خانه قدم بزنید، از مزایای روانشناختی زیادی که در طبیعت است نیز بهره‌مند خواهید شد.

پمپاژ و افزایش گردش خون

پیاده‌روی با هر سرعتی جریان خون را در سراسر بدن افزایش می‌دهد. گردش خون خوب تضمین می‌کند که اندام های ما به درستی کار کنند. این بسیار مهم است.

مؤثر در کاهش وزن و پیشگیری از افزایش وزن

بسیاری از زنان چالش پیاده‌روی را با هدف کاهش وزن انجام می دهند و جالب اینکه جواب می‌دهد . پیاده‌روی به‌طور کلی چربی بدن را کاهش می‌دهد و به لاغری کل بدن کمک می‌کند، اما به‌طور خاص می‌تواند به کاهش چربی در نواحی شکم، ران‌ها و باسن کمک کند. پیاده‌روی منظم باعث افزایش متابولیسم و سوختن کالری می‌شود، که منجر به کاهش وزن و بهبود تناسب اندام می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

کمک به کاهش اضطراب

درمان همه دردها با این ورزش ساده

همانگونه که پیاده‌روی سطوح استرس تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را کاهش می‌دهد، برای اضطراب نیز یک معجزه‌گر است. دفعه بعد که احساس اضطراب کردید، کفش‌هایتان را ببندید و به پیاده‌روی بروید. نگرانی‌های شما از بین می‌رود.

افزایش عملکرد ریه‌ها

پیاده‌روی یک فعالیت هوازی است، به این معنی که نه تنها قلب، بلکه ریه‌های شما حین آن نیز کار می‌کند. ریه‌های ما برای عملکرد مؤثر به ورزش نیاز دارند.

کمک به تامین ویتامین D

همه ما می‌دانیم که نور خورشید منبع سالم ویتامین D است. بنابراین جای تعجب نیست که پیاده‌روی بیرون از خانه و زیر نور آفتاب به شما کمک کند دوز روزانه ویتامین D خود را دریافت کنید. البته در هنگام پیاده‌روی استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

ایجاد خلاقیت

وقتی با یک پروژه خلاقانه به بن‌بست می‌رسید یا احساس می‌کنید در یک شیار گیر کرده‌اید و راه حلی نمی‌توانید پیدا کنید، هیچ راه حلی بهتر از پیاده‌روی پیدا نخواهید کرد. تعجب خواهید کرد که تنفس هوای تازه و پمپاژ خون چقدر بر عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد. این یک ترفند ویژه برای ایجاد خلاقیت است.

تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها

تحقیقات نشان داده‌ که پیاده‌روی می‌تواند از دست دادن تراکم استخوان و توده استخوانی را کاهش دهد این دو عوارض جسمانی است که با افزایش سن گریبان ما را می‌گیرد. پوکی استخوان یک بیماری بسیار شایع در زنان مسن است.

بهبود فشار خون

درمان همه دردها با این ورزش ساده

مدت‌هاست که در نتیجه تحقیقات مشخص شده که پیاده‌روی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، این خبر فوق‌العاده‌ای برای مبتلایان به فشار خون بالا است.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از مزایای شگفت انگیز پیاده‌روی این است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد. در یک تحقیق در دانشگاه هاروارد مشخص شد، مردان و زنانی که حداقل ۵ روز در هفته پیاده‌روی می کردند، ۴۳ درصد کمتر از افرادی که یک بار در هفته یا کمتر ورزش می‌‍‌کردند، به بیماری دچار می‌شدند.

کد خبر 881978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha