محسن سیدی، مربی دروازه‌بان‌های سابق پرسپولیس، در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد گندوز گفت: اگر بخواهیم یک دروازه‌بان را قضاوت کنیم، باید آمار و ارقام بهتری از او داشته باشیم و حداقل نیم فصل بازی او را ارزیابی کنیم.

گوندوز

به گزارش همشهری آنلاین الکسیس گندوز شب گذشته ستاره پرسپولیس در دیدار با الاهلی بود و با وجود دریافت یک گل، در مقابل حملات مهاجمان حریف درخشان ظاهر شد و توانست ضربه پنالتی ریاض محرز را نیز مهار کند تا سرخ‌ها در اولین گام خود در لیگ نخبگان آسیا با شکست یک بر صفر زمین را ترک کنند.

محسن سیدی، مربی دروازه‌بان‌های سابق پرسپولیس، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص عملکرد گندوز گفت: اگر بخواهیم یک دروازه‌بان را قضاوت کنیم، باید آمار و ارقام بهتری از او داشته باشیم و حداقل نیم فصل بازی او را ارزیابی کنیم. به هر حال از دروازه‌بان‌های خارجی که وارد فوتبال ایران می‌شوند، توقعی جز این نیست که عملکرد خوبی داشته باشند اما تیپ دروازه‌بانی گندوز از لحاظ فنی به نوعی شبیه به الیور کان است که بیشتر پای دروازه فعالیت داشت و خروج کمتری انجام می‌داد و در بازیسازی در منطقه هجده قدم کمتر شرکت می‌کردند.

او ادامه داد: در مجموع دروازه‌بان جدید پرسپولیس، دروازه‌بانی است که در پای دروازه خوب کار می‌کند، واکنش‌های خیلی خوب و روحیه جنگندگی بالایی دارد و تا الان هم توانسته به نوعی خط دروازه پرسپولیس را پوشش بدهد، اما باید ببینیم در یک فصل چه آماری از خود به جا می‌گذارد.

سیدی با اشاره به مهار پنالتی الاهلی توسط گندوز گفت: من زمانی که پنالتی‌زن پشت توپ ایستاد گفتم دروازه‌بان پرسپولیس این توپ را می‌گیرد، چون گندوز در بازی با تراکتور هم چندین توپ را روی خط دروازه گرفت. یکی از مهارت‌های دروازه‌بان این است که قبل از اینکه توپ به سمتش بیاید، ۵۰-۵۰ نکند و بتواند در آخرین لحظه تصمیم بگیرد؛ گندوز این کار را خیلی خوب انجام می‌دهد و به همین دلیل هم از قبل ضربه می‌دانستم به واسطه همین خصیصه، پنالتی را می‌گیرد.

مربی سابق پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا گندوز می‌تواند در ادامه فصل جایگزین مناسبی برای علیرضا بیرانوند باشد، عنوان کرد: به هر حال علیرضا بیرانوند در جام جهانی، جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده و در سطح بین‌المللی شناخته‌شده است، اما برای قضاوت درباره سایر دروازه‌بان‌ها باید این را هم در نظر بگیریم باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور غالب بازی می‌کنند و بنابراین دروازه‌بان‌ها در این تیم‌ها روی تک حمله‌ها نقش کلیدی دارند؛ این شرایط به نوعی کار را برای یک دروازه‌بان تاپ لول آسان هم می‌کند. در دوره آقای رادوشوویچ هم می‌توانستیم ببینیم که او هر وقت وارد زمین می‌شد، اثرگذاری خوبی داشت. اگر بخواهیم یک دروازه‌بان را محک بزنیم، باید او را به تیمی مثل استقلال خوزستان، ملوان، ذوب‌آهن و... بفرستیم تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از او داشته باشیم.

وی همچنین در مورد شرایط امیررضا رفیعی گفت: امیررضا رفیعی پارسال بد ظاهر نشد اما همچنان باید هم از نظر فنی و هم از نظر روانی روی او کار شود. زمانی که یک بازیکن از شرایط بازی دور باشد، کادرفنی نقش مهم‌تری در حفظ شرایط خوب او دارد. من شخصا به عنوان مربی دروازه‌بان دوست داشتم بازی‌های سبک را به این دروازه‌بان‌ها بدهیم، حتما که نباید صبر کنیم گلر اول تیم مصدوم یا محرم شود. این یک سیاست است که باشگاه‌ها باید برای همه دروازه‌بان‌ها لحاظ کنند تا چرخه دروازه‌بانی ادامه داشته باشد و دروازه‌بان فیکس هم بداند رقیب دارد. باید ببینیم امسال تصمیم گاریدو چیست و به این بازیکن میدان می‌دهد یا خیر.

سیدی درباره تاثیری که جابجایی علیرضا بیرانوند روی عملکرد او در فصل جدید خواهد داشت نیز توضیح داد: در هر صورت این جابجایی‌ها تاثیراتی خواهد داشت و بیرانوند هم با جدایی از پرسپولیس پس از هفت سال یک بار منفی را متحمل شد اما این مسائل به مرور زمان حل خواهد شد. تیم تراکتور امسال شرایط خوبی دارد و یارگیری خوبی انجام داده و فکر می‌کنم امسال بتواند بر خلاف فصل‌های گذشته که در مقاطعی فراز و نشیب داشته است، در جمع مدعیان وجود بماند. با این حال بیرانوند کار سختی خواهد داشت، به خصوص که هواداران پرسپولیس هم از او دلخور هستند، با این حال باید به تصمیم او احترام بگذاریم و برایش آرزوی موفقیت کنیم.

او در پایان گفت: برای پرسپولیس و هواداران این تیم آرزوی موفقیت و قهرمانی مجدد دارم و امیدوارم در تمام مسابقات خود در فصل جدید موفق ظاهر شوند.

کد خبر 882446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپولیس IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    6 0
    گندوز شیره شیر
  • حالا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    3 0
    با اینکه استقلالی ام ولی وقتی خلاصه بازی الاهلی پرسپولیس و دیدم فهمیدم واقعا برد حق پرسپولیس بود خیلی عالی پنالتی و مهار کرد
  • م IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    4 0
    امسال فقط گل‌های بیرانوند رو باید دید که میخوره