جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از فعالیت 624 مرکز علمی و کاربردی در استان‌ها خبر داد و گفت:

 این تعداد مراکز در مهرماه سال جاری پذیرش دانشجو دارند.

به گزارش مهر، حسین بلندی در جریان نشست روسای ستادی و مدیران دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی سراسر کشور عنوان کرد: در حال حاضر 624 مرکز علمی و کاربردی در سراسر کشور که بیش از نیمی از آنها غیردولتی هستند، فعالیت داشته و دانشجو پذیرش می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های کاری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور این است که در کنار توسعه مراکز دولتی زمینه و فضا را برای حضور بخشهای خصوصی فراهم کند که در راستای توجه به این سیاست کاری هم اکنون تعداد مراکز غیردولتی وابسته به دانشگاه جامع علمی و کاربردی در کشور به بیش از 307 مرکز رسیده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: با توجه به امکانات و زیر ساخت‌های موجود، کلیه مراکز علمی و کاربردی کشور ظرفیت پذیرش 800 هزار دانشجو را دارا هستند که هم اکنون 330 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

بلندی با اشاره به فارغ التحصیل شدن 180 هزار نفر از دانشگاه علمی و کاربردی کشور یادآور شد: از ابتدای تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور تا کنون 180 هزار نفر در رشته‌ها و مقاطع مختلف فارغ التحصیل شده و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته اکثر این افراد جذب بازارهای کار شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به حوزه‌های تحصیلی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون 46 درصد فعالیت‌های تحصیلی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در بخش صنعت، 30 درصد مدیریت و خدمات اجتماعی، 16 درصد فرهنگ و هنر و هشت درصد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور یادآور شد: یکی از مهمترین ویژگی‌های دانشجویان مراکز علمی و کاربردی کشور این است که بیش از 80 درصد از آنها بومی و برنامه‌ریزی ما در طول چهار سال آینده این خواهد بود که شمار دانشجویان بومی در این دانشگاه را به صدرصد برسانیم.

بلندی با اشاره به برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سال جاری و سال آینده عنوان کرد: فراهم کردن زمینه گسترش فعالیتهای این دانشگاه در شهرهای دور افتاده و فاقد مرکز آموزش عالی و ارتباط هر چه بیشتر بین دانشگاه و بازار کار در کشور از جمله مهمترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

کد خبر 88307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز