گروه اجتماعی: به‌دنبال درج خبری در صفحه جامعه همشهری 28 مرداد‌ماه تحت عنوان «احیای معاونت پرورشی، فقط روی کاغذ»، روابط عمومی معاونت پرورشی با ارسال توضیحاتی خواستار درج آن شده‌است.

در بخشی از این جوابیه آمده‌است:... طرح مباحثی چون عدم‌وجود برنامه مدون و کلان در معاونت و بیان ارقام و مباحثی چون عدم‌وجود مربی پرورشی در 80 درصد از مدارس بدون توجه به آمار مستند موجود در وزارت آموزش و پرورش، نشأت گرفته از اشراف کم این منتقدان محترم از روند فعالیت‌ها در وزارت آموزش و پرورش، خصوصا معاونت پرورشی و تربیت بدنی است.

در پاسخ به موضوع عدم‌وجود برنامه مدون برای پیشبرد اهداف عالیه معاونت پرورشی و تربیت بدنی به جرات می‌توان گفت که در این زمینه، با تشکیل تیم علمی - اجرایی قوی، مطالعات نیازسنجی فراوانی با محوریت معاون محترم پرورشی و تربیت بدنی، صورت گرفته است که حاصل آن تدوین یک برنامه منسجم، کارا و مؤثر به فاصله کمتر از 2 ماه پس از انتصاب ایشان بوده ‌است.

در بخش دیگری از نامه آمده‌است:... درخصوص کمبود نیروی انسانی که به‌عنوان یک چالش بزرگ مورد توجه و تایید مسئولان و برنامه‌ریزان این معاونت نیز است، باید متذکر شد که با وجود تمام کاستی‌ها، کلیه مدارس دارای دانش‌آموز بالای 150 نفر دارای یک معاون پرورشی هستند و بیش از 50 هزار مربی و معاون پرورشی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

قابل ذکر است این معاونت در یک اقدام ابتکاری از نیروهای آموزشی علاقه‌مند، متعهد و مجرب با در نظر گرفتن معیارها و شرایط لازم جهت فعالیت در حوزه پرورشی بهره گرفته است.

در بخش پایانی این نامه چنین آمده‌است: همچنین نظر منتقدان به این نکته جلب می‌گردد که معاونت پرورشی و تربیت بدنی در رویکرد جدید خود جهت افزایش اثر بخشی و کارآمدی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها، عزمی راسخ در استقرار نظام جامع کیفیت دارد.

توضیحات همشهری:

معاونت پرورشی با اینکه در بخشی از جوابیه خود، خبرنگار همشهری را متهم به اشراف نداشتن به مسائل کرده‌است ولی در بخشی دیگری از همان نامه با تایید کمبود نیروی انسانی در معاونت پرورشی از آن به‌عنوان یک چالش بزرگ یاد کرده‌‌است.

پیش از این، امینی معاونت پرورشی سابق این وزارتخانه از کمبود ۷۰‌هزار مربی پرورشی و مشاوره در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داده بود.  در بخش دیگری از این نامه خبر از فعالیت 50 هزار مربی یا معاون پرورشی داده شده‌‌است ولی به‌طور شفاف اعلام نشده که چند درصد مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.

این در حالی است که معاون پیشین پرورشی در مورد کمبود مربیان پرورشی مدارس در آستانه سال تحصیلی 88-87 به ایسنا گفته بود که با به‌کار‌‌گیری 5 هزار مربی پرورشی پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال گذشته، تنها بخشی از کمبود مربیان پرورشی و تربیتی مدارس برطرف خواهد شد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور استان‌ها نیز اوایل سال گذشته گفت: شمار مربیان پرورشی مدارس کشور از 41 هزار نفر به 17 هزار در سال تحصیلی 88 - 87 کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، حسین هراتی افزود: 24 هزار مربی پرورشی بازنشسته می‌شوند. با بازنشسته شدن این تعداد تنها حدود 10 درصد از مدارس در سال آینده دارای مربی پرورشی خواهند بود.

کد خبر 88385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز