شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

مرد کلاهبردار برای خرج کردن چک‌های تقلبی هر کالایی را می‌خرید؛ از فرش و قالیچه گرفته تا برنج و سیمان، اما طمع او سرانجام باعث شد که به دام بیفتد

بیست و یکم مرداد، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، در جریان کلاهبرداری‌‌های میلیونی مرد جوانی در بازار فرش شهرری قرار گرفتند.  بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد با چک‌های جعلی اقدام به خرید فرش می‌کند و بدون برجا گذاشتن ردی از خود متواری می‌شود.

با گزارش این موضوع، با دستور قضایی بازپرس شعبه 103 دادگاه کهریزک، کارآگاهان محلی را که یکی از فرش‌فروش‌های مالباخته در آنجا 20 تخته فرش گرانقیمت را به مرد خریدار تحویل داده بود شناسایی کردند و با تحت نظر قرار دادن این محل، روز بعد مرد جاعل را که جوان 38ساله‌ای به‌نام یوسف بود شناسایی و دستگیر کردند.

اگرچه این مرد در بازجویی‌های اولیه منکر کلاهبرداری در بازار فرش بود اما وقتی ماموران در بازرسی مخفیگاه این متهم در منطقه نارمک، یک قبضه اسلحه کمری به همراه دستگاه‌های جعل چک پول و مقدار زیادی چک‌های جعلی و قولنامه خودرو پیدا کردند، وی دیگر راهی برای انکار نداشت و به این ترتیب به جعل چک ‌پول‌ها و کلاهبرداری‌های میلیونی اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات ماموران دریافتند که کلاهبرداری‌های مرد جوان تنها به بازار فرش محدود نمی‌شده است بلکه او بعد از آنکه خودروی پرادویی را با چک‌های جعلی خریداری کرده است با ظاهرسازی خود را به‌عنوان یک تاجر ثروتمند معرفی می‌کرده است و هر کالایی را که به‌نظرش می‌رسیده با این چک‌های جعلی خریداری می‌کرده است.

همه چیز می‌خریم

این بررسی‌ها حاکی از آن بود که متهم در معاملات جداگانه‌ای20تخته فرش، 5/3تن برنج، فرش ابریشم، کالاهای خانگی و.... را با این چک‌های جعلی خریداری کرده است، او حتی در یک مورد از کلاهبرداری‌ها در آبیک قزوین اقدام به خرید میلیونی سیمان کرده و به فروشنده چک‌ پول‌های جعلی داده بود.

چگونه طعمه‌هایم را انتخاب می‌کردم؟

در ادامه تحقیقات، مرد کلاهبردار درباره شگرد خود برای کلاهبرداری با چک‌پول‌های جعلی گفت: برای اجرای نقشه کلاهبرداری‌ها، طعمه‌های خود را از بین افراد کم سن و سال که تجربه کمتری در زمینه خرید و فروش داشتند، انتخاب می‌کردم و در ساعاتی که بانک‌ها تعطیل بودند، سوار بر خودروی گران‌قیمت خود به سراغ آنها می‌رفتم و خودم را به‌عنوان یک تاجر ثروتمند معرفی می‌کردم و با این شگرد، پس از دادن چک‌پول‌های تقلبی، دست به خریدهای میلیونی می‌زدم و بعد ناپدید می‌شدم.

سومین سابقه

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، روز گذشته با اعلام اینکه متهم در سال‌های 81 و 87 نیز به اتهام‌های صدور چک بلامحل و کلاهبرداری با چک‌های تقلبی، دستگیر شده است، گفت: باتوجه به اینکه احتمال می‌رود کلاهبرداری‌های دیگری از سوی این متهم صورت گرفته باشد،

بازپرس دادگاه کهریزک، دستور انتشار عکس بدون پوشش متهم را در مطبوعات صادر کرده است که از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای پیگیری موضوع به بازپرسی شعبه 103 دادگاه کهریزک یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 55905653 و 55901261 تماس بگیرند.

کد خبر 88394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز