یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: بازی با بوسنی شاید بازگشت دوباره‌ای برای ایمان مبعلی بود؛ بازیکنی که مدت‌ها به او شانس حضور در تیم ملی داده نمی‌شد.

مبعلی پس از سپری کردن اردوی تیم النصر در آلمان، از آخرین شرایط این تیم، جام ملت‌های آسیا و سایر موارد با همشهری سخن گفت.

  • وضعیت اردوی النصر در آلمان چگونه بود؟

اردوی 21 روزه‌ای را در کشور آلمان سپری کردیم. این اردو واقعا در فاصله یک‌ماه تا آغاز مسابقات لیگ امارات ما را در وضعیت خوبی قرار داد اما از حیث نتیجه‌گیری، تیم ما چندان در کشور آلمان و بازی‌های تدارکاتی موفق عمل نکرد.  ما مقابل الغرافه و نورنبرگ شکست‌های بدی خوردیم.

  • این نتایج برای پاگلزدورف قابل قبول بود؟‌

به هر حال تیم ما در مرحله بدنسازی قرار داشت، اما تیم‌های آلمانی در شرایط مسابقه بودند به همین دلیل هم پاگلزدورف از شکست‌های تیم ما گلایه نکرد.

  • این اردو تا چه اندازه تو را به آمادگی رسانده؟

فکر می‌کنم در‌حال حاضر به 60 درصد آمادگی رسیده‌ام اما از آنجا که لیگ امارات یک‌ماه دیگر آغاز می‌شود قطعا تا آن زمان به حد مطلوب آمادگی خواهم رسید. پاگلزدورف مرا قبول دارد و امسال هم قصد دارد از من به عنوان هافبک طراح در النصر استفاده کند. او روی چهار بازیکن خارجی‌اش حساب خاصی باز کرده است. بعد از جذب «کارلوس تونه‌ریو» مهاجم تیم ملی اکوادور دو بازیکن مراکشی و من، در کنار بازیکنان بومی اماراتی امیدوار است امسال با النصر نتایج بسیار خوبی کسب کند.

  • ایمان مبعلی در بازگشت به تیم ملی در دیدار با بوسنی چهره‌ای بسیار موفق داشت.

خوشحالم که در پست هافبک طراح برای تیم ملی موفق بودم و آنچه از من خواسته شده بود را به خوبی در زمین اجرا کردم.

  • گزارشگر بازی، به تو لقب مهندس داده بود.

از این موضوع خوشحالم که همه از بازی‌ام راضی بودند. شخصا اعتقاد دارم هافبک طراح در فوتبال دقیقا حکم یک مهندس را دارد و هافبکی که نتواند برای تیمش طراحی و بازیسازی کند، نمی‌تواند یک هافبک موفق باشد.

  • تو برابر تیم ملی کره‌جنوبی در جایگاه نشستی اما مقابل بوسنی بازی خوبی به نمایش گذاشتی.

همیشه تشنه بازی برای تیم ملی بودم. باور کنید حضور در جایگاه و روی سکوها هیچ‌وقت برای یک بازیکن آسان نیست اما من به قطبی در آن مقطع اعتراض نکردم چون اعتقاد دارم قطبی آمادگی و نحوه تمرینات مرا قبل از دیدار با کره دید و از آن اظهار رضایت کرد و حتی در آن مقطع نیز گفت قطعا اگر تیم ملی به جام جهانی برود به من بازی خواهد داد.

  • به دایی و سایر مربیان تیم ملی اعتراض نداری؟

من گلایه‌ای از دایی یا سایر مربیان تیم ملی ندارم، چون مطمئن بودم بازیکن شایسته با توانایی‌هایش هیچ‌وقت به طور کامل از تیم ملی دور نمی‌ماند. مقابل بوسنی بعد از 20 ماه دوری برای تیم ملی بازی ‌کردم. از زمان ابراهیم‌زاده که در یک دیدار دوستانه در ترکیب ثابت تیم ملی قرار داشتم دیگر به تیم دعوت نشدم اما با این وجود خوشحالم که بازگشتنم با نمایش موفقی همراه بود و تیم ملی به پیروزی رسید.

  • حضور بلاژویچ روی نیمکت بوسنی، این بازی را حساس‌تر کرده بود؟

نه چون هیچ حساسیتی بین بازیکنان ایران و سرمربی بوسنی وجود نداشت. حتی یک روز قبل از بازی هم در زمین تمرین با بلاژویچ دیدار داشتیم. ملاقات خوبی بود و هیچ حساسیتی بین بازیکنان ایران و بلاژویچ وجود نداشت.

  • قطبی قبل از بازی با بوسنی چه توصیه‌ای کرد؟

قطبی به بازیکنان گفت با پیروزی در این دیدار مردم را مجددا به فوتبال بازگردانید. آنها از ناکامی تیم ملی در صعود به جام جهانی ناراحت هستند و شما می‌توانید با بردن بوسنی بار دیگر مردم را به سمت تیم ملی بازگردانید.

  • فکر می‌کنی تیم ملی با قطبی در جام ملت‌ها موفق می‌شود.

نمی‌شود مقام خاصی را برای تیم ملی پیش‌بینی کنم اما معتقدم می‌توانیم در جام ملت‌ها موفق شویم.

  • مدعیان اصلی جام ملت‌ها؟

کره‌جنوبی، عربستان و ژاپن در کنار ایران، مدعیان قهرمانی هستند.

  • ایمان مبعلی معمولا در دوره‌های قبلی استمرار لازم را در تیم ملی نداشته، فکر می‌کنی این بار روند ثابتی را در تیم ملی داشته باشی؟

مشکل من این بود که هیچ‌گاه دو، سه بازی به طور متوالی برای تیم ملی بازی نکردم. قطعا اگر به من فرصت لازم داده شود توانایی خودم را مانند دیدار با بوسنی نشان خواهم داد.

  • برای دیدار با بحرین و ازبکستان چه وضعیتی داری؟

بازی در بحرین در روز فیفا نیست و من در آن روز درگیر حضور در تورنمنتی به همراه تیم النصر هستم. تورنمنتی که در آن تیم پرسپولیس هم حضور دارد. اما قطعا در برابر ازبکستان حضور خواهم داشت.

  • رویارویی تو با پرسپولیس جالب خواهد شد.

امکان رویارویی تیم ما با پرسپولیس در تورنمنتی که پیش‌رو داریم وجود دارد و قطعا این دیدار از جهات زیادی حائز اهمیت خواهد بود.

من چهار گل به پرسپولیس زدم که اولین گلم به این تیم به زمان حضور عابدزاده در درون دروازه پرسپولیس باز‌می‌گردد. باز هم می‌توانم در این تورنمنت به این تیم گل بزنم.

کد خبر 88435

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز