سایکوپات‌ها افرادی بدون حس همدردی و دلسوزی و بدون احساس پشیمانی که بی‌رحمانه می‌توانند دیگران را آزار دهند و در عین حال ممکن است آدم‌هایی کاملا عادی به نظر برسند، اما چگونه می‌توان چنین افرادی با گرایش مجرمانه را تشخیص داد.

psychopathy

به گزارش همشهری آنلاین اکنون بر اساس پژوهشی که نتایج آن در ژورنال پژوهش‌های روانپزشکی منتشر شده به جز نشانه‌های آشکار رفتاری در سایکوپات‌ها یک ویژگی جسمی ظاهراً بسیار رایج هم در آنها وجود دارد. پژوهشگران کانادایی که این بررسی را انجام دادند، پس از بررسی شباهت‌های بین افرادی که دچار اختلال‌های گوناگون روانپزشکی تشخیص داده شده بودند، به این نتیجه رسیدند.

در این بررسی ۴۴ نفر با مشکلات روانپزشکی و ۳۶ نفر بدون هیچ عارضه روانی گزارش‌داده شده ارزیابی شدند.

تجزیه و تحلیل ویژگی‌های جسمی این افراد نشان داد که ارتباطی میان افراد با عارضه روانپزشکی تشخیص‌ داده شده و یک ویژگی جسمی خاص وجود دارد.

بر اساس این بررسی افراد با تشخیص بالینی بیمار روانی، احتمال بیشتری دارد که انگشت اشاره کوتاه‌تر و انگشت حلقه بلندتر داشته باشند – یا به عبارت دیگر نسبت 2D:4D آنها پایین‌تر است.

پژوهش‌های قبلی نشان داده‌اند که افرادی که نسبت 2D:4D آنها پایین‌تر است، با آنچه دانشمندان صفات شخصیتی «سه‌گانه تاریک» می‌نامند، مرتبط هستند: یعنی ماکیاولیسم، خودشیفتگی و سایکوپاتی (روان‌آزاری).

سایز این انگشت‌ ها نشانه جسمی ابتلا به سایکوپاتی است

این سه صفت از لحاظ اجتماعی بسیار ناپسند شمرده می‌شوند و ظاهراً، کسانی که در ارزیابی این سه‌گانه تاریک نمره بالایی کسب کرده بودند، همچنین در سرسختی ذهنی و عملکرد ورزشی نمره بالایی داشتند، اما همچنین در انواع مختلف پیامدهای منفی روانی-اجتماعی و روانشناختی، از جمله عدم تحمل، عدم قطعیت، حساسیت به اضطراب، بی‌تفاوتی عاطفی و فریبکاری در روابط بین فردی نیز نمرات بالایی کسب کردند.

البته اگر طول انگشت اشاره شما کوتاه‌تر از انگشت حلقه شما است، نباید وحشت کنید که حتما به یک سایکوپات تبدیل می‌شوید. در واقع آنچنان که این پژوهشگران می‌گویند این خصوصیت جسمی مربوط به انگشت‌ها بسیار شایع است. ظاهرا این صفت در رحم ایجاد می‌شود که نوزادان در سه‌ماهه‌ او بارداری در معرض مقادیر بالاتر هورمون جنسی تستوسترون و مقادیر کمتر هورمون جنسی استروژن قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 886342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha