مدتی است که یکی از شرکت تولیدکننده نوشابه از متوقف شدن تولید نوشابه‌های برند کوکاکولا در ایران خبر می‌دهد. اتفاقی که منجر به نگرانی مصرف‌کنندگان نوشابه‌ها با این برند آمریکایی شده است.

نوشابه

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت تولیدکننده نوشابه‌های کوکاکولا در ایران اعلام کرده که در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران تولید این نوشیدنی متوقف خواهد شد.

البته توقف تولید این نوشیدنی اولین بار نیست که منتشر می‌شود و مدت‌هاست که مسئولان در رده‌های مختلف از ممنوعیت تولید نوشیدنی با برند کوکاکولا در کشور صحبت می‌کنند. اتفاقی که در فضای مجازی هم با واکنش‌های متعددی مواجه شده و برخی توقف تولید آن را یک تصمیم یک طرفه بدون در نظر گرفتن سلیقه مصرف‌کنندگان می‌دانند.

محمدعلی باقری، کارشناس حوزه سلامت و تغذیه اما واکنش جالبی به خبر توقف این تولید دارد و به همشهری آنلاین می‌گوید: نه تنها کوکاکولا که توقف تولید هر نوع نوشابه یا نوشیدنی که اجرای تشکیل دهنده آن صنعتی هستند، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ سلامت جامعه خواهد بود.

او ادامه می‌دهد: در نوشابه‌ها مشتقات اسید فسفریک یا رنگدانه‌های مصنوعی استفاده می‌شود. مثل نوشابه‌های زرد که با استفاده از رنگ مصنوعی یا سنتتیک تولید می‌شوند. به همین دلیل از لحاظ سلامتی تاییدیه‌های لازم را ندارند و می‌توانند به سیستم گوارش مصرف‌کنندگان آسیب جدی وارد کنند. نوشیدن این محصولات روی کبد هم اثر منفی می‌گذارند چون کبد بافتی است که به اصطلاح چیزهایی را که جذب بدن نمی‌شود در داخل آن ذخیره می‌شود و عامل مشکلات کبدی است.

به گفته باقری کوکاکولا هم یکی از این مصداق‌هاست و روی لوگوی این محصولات هم چنین جزئیاتی قید شده است. در این باره بهتر است آگاهی مردم افزایش پیدا کند که مصرف چنین محصولاتی به ویژه آنهایی که گازدار هستند را متوقف کنند.

این کارشناس حوزه سلامت و تغذیه به این نکته هم اشاره می‌کند که اکنون خبر توقف تولید کوکاکولا را می‌شنویم و پیشتر هم محصولی به نام کانادادرای داشتیم که نوشابه‌های نارنجی یا زردرنگ بودند. این نوشیدنی‌ها برای سلامت مضرند و بهتر است نوشیدنی‌هایی جایگزین آنها شود که‌ اجزای تشکیل‌دهنده آنها طبیعی هستند، مثل آبمیوه‌های طبیعی که در کشور خودمان هم تولید می‌شود و می‌تواند جایگزین این محصولات با مواد تشکیل‌دهنده صنعتی شود.

بیشتر بخوانید

این نوشیدنی را جایگزین نوشابه کنید

کد خبر 886511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha