چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شورای پول و اعتبار در 1101 جلسه خود با درخواست اساسنامه تاسیس سه بانک خصوصی و تغییر اساسنامه بانک رفاه به بانک خصوصی موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه شورای پول واعتبار اساسنامه تاسیس بانک‌های خصوصی دی، تات و انصار با اعمال تغییراتی به تصویب اعضای شورا رسید، همچنین مقرر شد این بانک‌ها اقدامات لازم را در خصوص تاسیس بانک‌های مذکور انجام دهند. زمان پذیره‌نویسی این سه بانک پس از انجام سایر تعهدات قانونی انجام خواهد شد.

همچنین اعضای شورای پول و اعتبار در جلسه شورا تصویب کردند که در اساسنامه بانک رفاه تغییراتی ایجاد شود تا این بانک از این پس به عنوان بانکی خصوصی تلقی شود.

حسین رحمانی نیا عضو شورای پول و اعتبار نیز با بیان اینکه قرار بود در جلسه شورای پول و اعتبار 6 موضوع دردستور کار و مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: گزارش بانک مرکزی تحت عنوان جایگاه بانک‌های خصوصی در سیستم بانکی یکی از این محورها بود.

عضو شورای پول و اعتبار موضوع دیگر دستور جلسه این شورا را ارائه گزارش توسط بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: تقاضای تائید اساسنامه جدید بانک رفاه کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی و طرح گزارش بانک مرکزی حاوی تقاضای تصویب اساسنامه پیشنهادی بانک‌های غیر دولتی دی، تات و انصار از دیگر مباحث بود.

وی موضوع دیگر جلسه شورا را گزارش چهارم مرداد ماه سال جاری بانک مرکزی حاوی درخواست بانک سپه برای افزایش سقف تسهیلات خودرو به میزان 100 میلیون ریال جهت کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران تامین حداقل سرمایه موسسات اعتباری غیر برون مرزی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی کشور را از دیگر موارد دستور جلسه شورای پول و اعتبار اعلام کرد و گفت: پیشنهاد شورای هماهنگی بانک‌ها مبنی بر تغییر روش اخذ تسهیلات قرض الحسنه نیز از دیگر موارد بود.

جلسه شورای پول و اعتبار با حضور برخی از اعضای آن برگزار شد. جلسات شورای پول و اعتبار در حالی پس از گذشت 2سال مجددا تشکیل می‌شود که سخنگوی این شورا پاسخگوی خبرنگاران در خصوص مصوبات شورا نیست. [بازگشت شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی]

شورای پول و اعتبار که یکی از مهمترین شوراهای بخش اقتصاد کشور است و تصمیم‌گیری‌های کلان پولی و بانکی در این شورا صورت می‌گیرد، در اولین مصوبه خود مقرر کرد که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی سخنگوی شورای پول و اعتبار باشد، این در حالی است که وی پس از برگزاری جلسه امروز شورا هیچگونه توضیح یا پاسخی در مورد مصوبات و موضوعات مطرح شده در جلسه ارائه نکرده است.

هادی قوامی عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: سخنگوی شورا محمود بهمنی است و اعضا در این خصوص نمی‌توانند پاسخگو باشند.

همچنین یکی دیگر از اعضای حاضر در جلسه شورای پول و اعتبار گفت: اعضای این شورا نیز تعهد کرده‌اند که مطالب مطرح شده در جلسه را اعلام نکنند.

کد خبر 88681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز