چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷
۰ نفر

مخالفت با اسرائیل و تظاهرات علیه جنگ غزه و لبنان دیگر محدود به کشورهای اسلامی و مسلمانان نیست.

غزه

همشهری آنلاین: مخالفت با اسرائیل و تظاهرات علیه جنگ غزه و لبنان دیگر محدود به کشورهای اسلامی و مسلمانان نیست، بلکه آزادگان جهان در بسیاری از کشورهای غیراسلامی نیز علیه تجاوزات صهیونیستی در لبنان و غزه دست به تظاهرات می زنند. از جمله روز گذشته گروهی از فعالان صلح در ژاپن اقدام به برافراشتن پرچم فلسطین مقابل پایگاه دریایی آمریکا کردند. این اقدام ژاپنی‌ها با هدف اعلام مخالفت با حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه و لبنان صورت گرفته است. براساس گزارش‌ها، معترضان با شعار علیه تجاوزات اسرائیل، خواستار توقف ارسال سلاح از آمریکا به رژیم صهیونیستی و برقراری بی قید و شرط آتش بس در غزه و لبنان شدند. در یکسال گذشته که جنگ علیه غزه و به تازگی علیه لبنان جریان داشته و دارد، شهروندان ژاپنی بارها با برپایی اعتراضات پیاپی خواستار توقف جنگ در غزه شده‌اند:

۲۷ آبان ۱۴۰۲: حدود ۵ هزار نفر از شهروندان ژاپنی در حمایت از فلسطین در ژاپن تظاهرات کردند. چنین تجمعاتی چندان در ژاپن معمول نیست.

۰۵ دی ۱۴۰۲: تظاهرات مردم ژاپن در شهر توکیو پایتخت این کشور در حمایت از غزه برگزار شد.

۱۱ فروردین ۱۴۰۳: در توکیو پایتخت ژاپن تظاهراتی در حمایت از اهالی غزه و تلاش برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد.

۲۰ فروردین ۱۴۰۳: جمعی از فعالان و اقلیت‌های مسلمان ساکن ژاپن با برپایی تجمعی مقابل اقامتگاه اصلی نخست‌وزیر این کشور توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و برقراری آتش‌فوری را خواستار شدند.

۱۹ خرداد ۱۴۰۳: عترضان به رژیم صهیونیستی در ژاپن مقابل سفارت تل آویو در توکیو تظاهرات کرده و در حمایت از فلسطین خواهان آتش‌بس فوری و توقف نسل‌کشی و کشتار در نوار غزه شدند.

۲۲ مرداد ۱۴۰۳: هزارن نفر از مردم ژاپن با حضور در خیابان‌های شهر توکیو جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

3 شهریور 1403: حامیان فلسطین با تجمع و برگزاری راهپیمایی در منطقه شینجوکو توکیو ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

کد خبر 886825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha