سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی از رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت و بارش برف و نیز افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در ۸ استان خبر داد.

وزش باد شدید - رگبار باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار امروز (چهارشنبه) شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی، فردا (پنجشنبه) گیلان، مازندران و گلستان و جمعه گیلان، مازندران، گلستان و نوار شرقی اردبیل با طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیا از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خسارت دیدن سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی مواجه خواهند شد.

سازمان مذکور پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری اکید از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعتگردی و کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت دیدن بخش کشاورزی از جمله کنترل دما، رطوبت و تهویه سالن‌های پرورشی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت‌شده در فضای باز و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی را توصیه کرد.

طوفان در سواحل ۳ استان

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل طی ظهر فردا (پنجشنبه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل هرمزگان و بوشهر و در خلیج فارس و جمعه شنبه شنبه هفته آینده در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر و هرمزگان و در خلیج فارس هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب دیدن قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی، فعالیت‌های تفریحی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و نیز فعالیت‌های فراساحلی پیش‌بینی شده است.

منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه‌های این سازمان است.

کد خبر 887026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha