وزیر امور خارجه ایران امروز در رأس هیأتی برای دیدار با مقامات لبنانی و به همراه محموله‌ ۱۰ تنی مواد غذایی و دارویی برای مردم لبنان وارد بیروت شد.

عباس عراقچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در رأس هیأتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی پیش از ظهر امروز (جمعه) ۱۳ مهرماه وارد فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت شد و مورد استقبال مقام‌های ذی‌ربط لبنانی قرار گرفت.


اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه که عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند، هم با اشاره به ورود وزیر امور خارجه و هیأت همراه به فرودگاه بین‌المللی بیروت، عنوان کرد: هیأت ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه ⁧‫‬⁩و همراهی دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر، با مقام‌های عالی‌رتبه ⁧‫لبنان‬⁩ دیدار خواهند کرد.


وی همچنین اعلام کرد که محموله‌ای شامل ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه ایران، تقدیم لبنان خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود:ایران در همبستگی با مردم شجاع لبنان ثابت قدم است. همه منطقه باید وضعیت خطیری که لبنان با آن مواجه است و تبعات آن برای آینده ملت‌هایمان را دریابند.


عراقچی در این سفر با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.


رئیس دستگاه دیپلماسی پس از حمله هوایی رژیم اسرائیل جمعه ششم مهرماه به ضاحیه جنوبی بیروت که به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی تلفنی گفت‌وگو و این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

کد خبر 887393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    16 6
    پس خوشبخانه در ایران مشکل معیشتی نداریم!
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
      5 17
      چتونه شما.چقدر گشنه ای.میگن دارو بردن واسه زخمی ها.اینو نمیفهمی
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
      7 0
      اینقدری نه که شما ...ها میگید
    • وحید IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
      5 3
      ،،،اونی که حرف از گشنگی میزنه بدونید که ایرانی نیست یا مزدور نتانیاهو هست
  • وحید IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    5 11
    اون احمقی که میگه خداروشکر که در ایران مشگل معشیتی نداریم،بدانید که ایرانی نیست یا اگر هم هست مزدور اسراییل هست،،مگه داشتن مشگل در ایران سبب میشه که از مظلوم دفاع نکنیم،،شما فکر می‌کنید که چرا مشگل معشیتی داریم،چون ما رو تحریم کردن تا بتونن هر کاری که میخان در منطقه بکنن،،و مردم ایران رو بخاطر یک تیکه نان به جون هم بندازن،،آگاه باشید به خاطر شکم شرف رو نفروشیم،،خاک بر سر کسی که بخاطر شکمش حق را نادیده بگیرد،،ماهم در همین سرزمین زندگی می‌کنیم و با حقوق ۱۲میلیون ماه را سپری میکنیم،ولی برای راحت زندگی کردن دست به سوی نتانیاهو و آمریکا دراز نمیکنم
  • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    2 6
    برای همه آخر دنیا مرگه مهمه که ما به مظلوم کمک کنیم و در پیشگاه خدا سرمون بالا باشه تو راه خدا و حق مردن بهتر از راه شکم پروری و فساد تباهی هست آزاده باشید امام حسینی باشید خدایا کمک کن