عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون امور شورا در حال بررسی است، گفت: رییس مجلس شورای اسلامی وعده داده تا هرچه سریعتر طرح مذکور در صحن مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

علی اصغر قائمی

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر قائمی گفت: شورا قادر است با ارتباط موثر با مجلس، این طرح را پیگیری کند اما موضوع از شورای عالی استان‌ها و دولت عبور کرده است.

وی افزود: طرح مدیریت یکپارچه شهری در هر دوره‌ای از مجلس و مدیریت شهری که به اجرا درآید اتفاق مثبتی است اما باید واگذاری امور به نحوی باشد که دخل و خرج شهرداری با هم همخوانی داشته باشد.

به گفته وی، کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی، نقش اصلی تهیه پیش‌نویسی طرح مدیریت یکپارچه شهری که باید در صحن به تصویب برسد را برعهده دارد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر قرار بر تصویب و اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری است، نباید تقسیم وظایف و امور دولت و شهرداری‌ها به گونه‌ای باشد که امور سخت و پرهزینه به شهرداری واگذار شود و درآمدزایی در اختیار دولت باشد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد ‌وظایف دولت‌ها در ادوار مختلف به شهرداری‌ها واگذار شود، به اصطلاح باید گوشت و استخوان با هم باشد و اینگونه نباشد که اقدامات پرهزینه و سخت به شهرداری واگذار شود و درآمدزایی در اختیار دولت باشد.

مدیریت یکپارچه شهری نظریه نوینی است که در ۲ دهه اخیر برای حل معضلات کنونی مدیریت شهرهای ایران مطرح شده و منظور از آن تلاش در جهت هماهنگی و یکپارچه کردن اقدامات بخش های دولتی، غیردولتی سازمانها و اقشار مختلف جامعه برای ارائه خدمات مناسبتر به شهروندان و ایجاد وضعیتی بهتر نسبت به شرایط موجود در تمامی ابعاد است.

کد خبر 887686
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha