خط عملیات روانی درباره وضعیت فرمانده نیروی قدس سپاه را کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی آغاز کرد و در ادامه از سوی نیویورک‌تایمز و رویترز ادامه یافت. عملیاتی که دیروز با اعلام خبر سلامت سردار قاآنی با شکست مواجه شد.

سردار قاآنی

به گزارش همشهری آنلاین ، ایران نوشت: بامداد جمعه ۱۳ مهرماه که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه دیگری در ضاحیه، جنوب بیروت را بمباران کردند، گمانه‌زنی‌ها درباره شهدای این حمله آغاز شد. اولین گمانه‌ها به شهادت سید هاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله لبنان بازمی‌گشت که گفته می‌شد بعد از شهادت سید حسن نصرالله، گزینه دبیرکلی حزب‌الله است، اما یک روز بعد کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «احتمال دارد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به بیروت آسیب دیده باشد و این ظن وجود دارد که قاآنی در محل بمباران اخیر اسرائیل در جنوب بیروت بوده باشد.»

اما خط عملیات روانی درباره وضعیت فرمانده نیروی قدس سپاه محدود به شبکه اسرائیلی نماند و نیویورک‌تایمز و رویترز نیز که با صرفنظر کردن از اعتبار حرفه‌ای، بی‌پروا به چرخ‌دنده‌های ماشین دروغ‌پردازی علیه ایران تبدیل شده‌اند، به این خط، امتداد دادند.

نیویورک‌تایمز نوشت:«در حالی که شایعاتی درباره کشته شدن اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک حمله هوایی وجود دارد، سه مقام ایرانی ناشناس به روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کردند او آخرین‌بار هفته گذشته در بیروت دیده شده تا به گروه حزب‌الله کمک کند از موج حملات اسرائیلی‌ها رهایی یابد. یک عضو ناشناس سپاه پاسداران مستقر در بیروت نیز به نیویورک‌تایمز گفته است سکوت جمهوری اسلامی ایران در این مورد باعث ایجاد اضطراب میان پرسنل سپاه شده است.»

رویترز هم در گزارشی مدعی شد که دو مقام ارشد امنیتی ایرانی به این خبرگزاری گفته‌اند از زمان حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در جمعه هفته گذشته، خبری از اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران که پس از شهادت سید حسن نصرالله به لبنان سفر کرده بود، در دست نیست.

اما در مقابل طرح این اخبار دروغ از طرف رسانه‌های ضد جریان مقاومت که با آب و تاب دادن به آنها و ادعای خبرگیری از مقام‌های امنیتی ایران بیشتر به یک شوخی شبیه بود، در ایران نیز بر مبنای یک طرح عملیات روانی، زمینه برای اعتبارزدایی از رسانه‌های دشمن مقاومت فراهم شد. بر این اساس و پس از دو روز سکوت خبری، صبح دوشنبه معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه پاسداران خبر داد سردار اسماعیل قاآنی در صحت و سلامت کامل است و عصر دیروز نیز فرمانده نیروی قدس پیامی به اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ارسال و ضمناً عذرخواهی کرد که به علت ضرورت حضور در یک جلسه مهم نتوانسته در این اجلاس شرکت کند.

البته هنوز مشخص نیست در دو،سه روزی که رسانه‌های ضد ایرانی سرگرم وضعیت‌سنجی فرمانده نیروی قدس سپاه بودند، او کجا و چگونه در حال طراحی برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی بوده است؛ همچنان‌که روز جمعه و حین نماز جمعه و خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی، چند فرمانده ارشد نیروهای مسلح در نماز نصر غایب و آماده پاسخگویی پشیمان‌کننده به کوچک‌ترین تعرض بودند. ممکن است شکست در عملیات روانی سلامتی سردار، مقدمه شکست دیگری برای آنها در میدان باشد.

کد خبر 888720
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بلذس IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    2 2
    یعنی نباید مردم از نگرانی در بیان به مردم ارزش قائل شید