سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

فلیک و لواندوفسکی با تیم بد ژاوی چه کرده‌اند و مهاجم لهستانی زیرنظر هانسی درنده‌تر شده است.

لواندوفسکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، هواداران رئال‌مادرید آرزو می‌کنند کاش ژاوی در بارسا می‌ماند و هانسی فلیک نمی‌آمد. سرمربی باشخصیت آلمانی از هر لحاظ بر سلف خود برتری دارد. او با مشتی بازیکن نوجوان و تعدادی ستاره خاموش، تیمی ساخته که تقریبا همه را می‌برد. پیش از بازی حساس با بایرن‌مونیخ و ال‌کلاسیکو، بردن تیمی مثل آلاوس خیلی اهمیت داشت. او لواندوفسکی و رافینیا را هم احیا کرده؛ طوری که اولی در این بازی هت‌تریک کرد و دومی ۲پاس‌گل داد. لوا طی ۲۵دقیقه در همان نیمه اول کار را تمام کرد تا بارسلونا با ۲۴امتیاز از ۹بازی و تنها یک ‌شکست صدر جدول را قبضه کند. رئال مادرید با ۲۱امتیاز و ویارئال با ۱۷امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند.

رابرت لواندوفسکی در ۳۶سالگی در ۱۱بازی این فصل، ۱۲گل و ۲پاس‌گل با پیراهن بارسا داشته که بین همه بازیکنان اروپایی بهترین عملکرد است. در این فصل هالند۱۱ و هری کین ۱۰گل زده‌اند.

این سومین هت‌تریک لواندوفسکی در سومین فصل حضورش در بارسا بود. او قبلا مقابل والنسیا و ویکتوریا پلژن این کار را انجام داده بود.

در این فصل تنها ۸بازیکن توانسته‌اند در ۵لیگ معتبر اروپایی روی حداقل ۹گل اثرگذار باشند که ۳تا از آنها، اعضای مثلث خط حمله بارسلونا هستند؛ لواندوفسکی (۱۰گل و ۲پاس‌گل)، رافینیا (۵گل و ۴پاس‌گل) و یامال (۴گل و ۵پاس‌گل).

لوا با این گل‌ها به یک قدمی گرد مولر رسید. تعداد گل‌های او در ۵لیگ بزرگ اروپایی (بوندس‌لیگا و لالیگا) به ۳۶۴گل رسیده که یکی کمتر از گل‌های گرد مولر افسانه‌ای است. بهترین گلزن لیگ‌های اروپایی لیونل مسی با ۴۹۶گل است و پس از او کریستیانو رونالدو ۴۹۵ و جیمی گریوز ۳۶۶گل قرار دارند.

لوا زیرنظر هانسی فلیک، درنده‌تر است؛ ۸۲بازی، ۹۵گل و ۲۴پاس‌گل. او رابطه‌اش را با فلیک اینگونه به تصویر کشید که اصلا نیازی نیست با هم حرف بزنند و ناگفته می‌دانند طرف مقابل چه می‌خواهد.

لواندوفسکی و رافینیا از زمان ورودشان در سال۲۰۲۲، برای هم ۱۰گل ساخته‌اند؛ رافینیا ۸گل برای لواندوفسکی و لواندوفسکی ۲گل برای رافینیا.

با چنین عملکردی در ۹هفته نخست لالیگا، بارسلونا یا قهرمان می‌شود یا نایب‌قهرمان. این ششمین بار در تاریخ باشگاه است که در پایان هفته نهم، ۸پیروزی کسب می‌کنند؛ در پایان فصل۶۴-۱۹۶۳ دوم شدند،
۹۸-۱۹۹۷ قهرمان، ۱۳-۲۰۱۲ قهرمان، ۱۴-۲۰۱۳ دوم، ۲۰۱۷-۱۸ قهرمان.

بازیکنان میزبان در این بازی ۱۲بار در تله آفساید بارسا گیر افتادند. تیم هانسی فلیک در زمینه آفسایدگیری موفق‌ترین تیم اروپایی است و دوبرابر نزدیک‌ترین تیم، موفق به مهار مهاجمان حریف در آفساید شده؛ بارسلونا (۶۲)، برایتون (۳۱)، فولام (۲۷)، اوساسونا (۲۶) و بیلبائو (۲۵). آلاوس در این بازی ۲گل زد که هر دو در بازبینی ویدئویی آفساید تشخیص داده شد.

فران تورس در همان دقایق اولیه مصدوم شد و حالا ۳ تا ۵ هفته آینده را از دست داده است. کنده هم به‌دلیل دیر رسیدن از ترکیب اولیه خط خورد. او به جلسه قبل از مسابقه دیر رسیده بود. هانسی فلیک قبلاً در مورد اهمیت وقت‌شناسی هشدارهایی به بازیکنانش داده و هیچ‌کس از آن سرپیچی نکرده بود.

فلیک درنظر دارد گاوی را برای بازی بعدی بارسلونا مقابل سویا دعوت کند. گاوی که خیلی وقت است مصدوم بوده، به‌قدری سخت تمرین می‌کند که سرمربی آلمانی بارسا از او خواسته از فشار تمریناتش کم کند.

فلیک در پاسخ به شباهت‌های بارسا با بایرن مونیخ زمان او گفت بازیکنان این دو تیم با هم فرق دارند و نباید مقایسه کرد اما بارسا با او و لوا شاید به‌خوبی بایرن‌مونیخ زمان این دو باشد.

کد خبر 888829
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha