پایگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل نوشت: اسرائیل در حمله موشکی ۱۰مهرماه ایران بزرگترین خسارت را در میان همه حملات موشکی جنگ غزه متحمل شده است.

پرواز موشک‌های بالستیک ایران در آسمان سرزمین‌های اشغالی

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: خسارات مالی حمله ایران در اول اکتبر بسیار زیاد است. سازمان مالیات بر دارایی اسرائیل خسارات اموال غیرنظامیان را بین ۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار تخمین می‌زند که شدیدترین خسارت ناشی از یک حمله موشکی به اسرائیل از زمان آغاز جنگ است.

ایران ۱۰مهرماه ۱۸۰موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد و این اقدام در تلافی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و عباس نیلفروشان فرمانده سپاه قدس در لبنان بود.

در جریان عملیات انتقام‌جویانه ایران، رسانه‌ها در ابتدا با اتکا به ویدئوی منتشر شده از سقوط بدنه یک موشک مدعی شدند که یک مرد فلسطینی در کرانه باختری بر اثر حمله موشکی ایران به اسرائیل کشته شد.

فرد کشته شده سامح العسلی کارگر ۳۷ساله اهل غزه معرفی شد. یدیعوت آحارونوت نوشت که این فرد بر اثر باقیمانده موشک پدافندی اسرائیل کشته شده است.

در بخش‌های دیگری از این گزارش آمده است:

یک فلسطینی اهل غزه که در شهر اریحا در کرانه باختری رود اردن بود بر اثر اصابت ترکش راکتی که برای رهگیری موشک های وارده ایران شلیک شد، کشته شد.

یک منبع به یدیعوت آحارونوت گفت که اگر این موشک به ساختمان‌های ۲۵۰آپارتمانی اصابت می‌کرد، بدون شک تلفات زیادی وارد می‌کرد. با این حال، در این حمله هیچ آسیبی وارد نشد و اکثر ساکنان و مهمانان رستوران‌ها و هتل‌های مجاور توانستند به پناهگاه‌ها یا اتاق‌های امن برسند.

سازمان امور مالیاتی اسرائیل همچنین اعلام کرد که خسارات ناشی از حمله موشکی به یک پروژه مسکونی در کنار دریا تنها در شمال تل‌آویو بیش از ۱۳میلیون دلار برآورد شده است که شامل خسارت به حدود ۱۵۰آپارتمان، یک رستوران مجلل و مغازه‌ها می‌شود.

این بزرگترین خسارت ناشی از یک حمله موشکی به اسرائیل از زمان جنگ اسرائیل در غزه بوده است.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، در حمله موشکی ایران به اسرائیل حدود ۱۰ نقطه از جمله چندین پایگاه نظامی آسیب دیده است.

یکی از محل های برخورد شهر هود هاشارون در شمال تل‌آویو بود که حدود ۱۰۰ آپارتمان در آن آسیب دیدند. تنها در یک ساختمان، خسارت بیش از ۱۰ میلیون شکل(واحد پول اسرائیل) برآورد شده است.

خسارت مستقیم اموال ناشی از شلیک موشک و پهپاد از لبنان و ایران در حال حاضر ۴۰۰میلیون دلار برآورد شده است. این آمار، مشمول خسارات وارده به پایگاه‌ها یا تاسیسات نظامی نیست، بنابراین هیچ اطلاعاتی در مورد ارزش خسارت وارده در این مکان‌های خاص وجود ندارد. این قبیل خسارات توسط ارتش اسرائیل از بودجه وزارت دفاع پرداخته می‌شود.

کد خبر 890362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha