سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

سرمربی موقت انگلیس برای رفتن روزشماری می‌کند با رفتن او گواردیولا می‌آید یا توخل؟

گواردیولا و توخل

به گزارش همشهری‌آنلاین، پپ گواردیولا شایعات مربوط به توافق با فدراسیون فوتبال انگلستان برای هدایت تیم ملی این کشور را رد اما تأیید کرد که در آینده هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. سرمربی اسپانیایی آخرین فصل حضورش را در منچسترسیتی سپری می‌کند. همزمان، سرمربی موقت سه‌شیرها هم اعتراف کرده که برای این پست هنوز کم‌تجربه است و تیم ملی انگلیس به سرمربی بزرگ نیاز دارد؛ فردی که جام‌های زیادی آورده باشد. لی کارسلی پس از پیروزی ۳ بر یک در زمین فنلاند ابراز امیدواری کرد زودتر ماموریتش برای ۶بازی به‌عنوان سرمربی این تیم به پایان برسد و به شغل اصلی‌اش در تیم زیر ۲۱سال این کشور برگردد. او به‌طور موقت جانشین گرت ساوث‌گیت شده است. ساوث‌گیت که انگلیسی‌ها را به ۲فینال یورو و یک نیمه‌نهایی جام‌جهانی رسانده بود، به‌خاطر سبک بازی تیمش مورد انتقاد قرار داشت. از توماس توخل هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های این شغل یاد می‌شود. کارسلی درباره سختی پستش گفته است: «البته من برای یک قرارداد بلندمدت آماده‌ام اما این شغل یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست؛ مخصوصا با بازیکنانی که ما داریم و انتظاراتی که از نتایج آنها وجود دارد.»

خطر یونانی

بدشانسی او این است که یونان زیرنظر ایوان یووانوویچ چهارمین بازی پیاپی خود را در این رقابت‌ها این‌بار از ایرلند برده و نامزد اصلی صعود به سطح A لیگ ملت‌های اروپا در دوره بعدی است. یک نتیجه مساوی مقابل انگلیس در بازی برگشت می‌تواند این رویا را محقق کند و مخترعان فوتبال نوین را به پلی‌آف بفرستد یا یک دوره دیگر آنها را در سطح دوم نگاه دارد. سرمربی ۶۲ ساله سابق تیم‌های ملی امارات، النصر و پاناتینایکوس توانسته است یونان را متحول کند. او که جانشین نیکوس پاپادوپولوس شده، رکورد صددرصد پیروزی در این تیم را دارد. پاپادوپولوس هم تنها ۲ بازی هدایت یونان را در دست داشت و پیش از آن این سمت در اختیار گوستاوو پویت اروگوئه‌ای بود.

بی‌خیال جک!

در حال‌حاضر لی کارسلی توانسته برخی بازیکنان را احیا کند؛ به‌ویژه بازیکنان مغضوب ساوث‌گیت را. او به کول پالمر، پدیده فوتبال انگلستان بازی می‌دهد، گریلیش را دعوت می‌کند و آرنولد را در ترکیب اصلی می‌گذارد. در دوره او بهترین عملکرد جک گریلیش ثبت شده است. کارسلی حسرت خورده که چرا در بازی با یونان از او استفاده نکرده است. وینگر منچسترسیتی که در سال‌۲۰۲۴ در هیچ مسابقه دیگری موفق به گلزنی نشده، ۲ گل برای سه‌شیرها در لیگ ملت‌ها به ثمر رسانده؛ آن‌هم در ۳ مسابقه. او در ۳۶ بازی اولش در تیم ملی ۲ گل زده بود و حالا همین کار را در ۳ مسابقه انجام داده.

وضعیت دوگانه آرنولد

آرنولد هم در این بازی از روی ضربه کاشته گل زد. گریلیش به او وعده داده بود که اگر آن کاشته را گل کند، ۵۰۰ پوند پاداش دارد. فول‌بک ۲۶ساله لیورپول، اکنون در ۳۳بازی ملی به اندازه مجموع گل‌های ملی اخیر فیل فودن و جک گریلیش برای سه‌شیرها گل زده است؛ یعنی ۴گل. در ۴ بازی که لی کارسلی به‌عنوان سرمربی انگلیس روی نیمکت حضور داشته، در ۳ دیدار ترنت الکساندر آرنولد به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده؛ بازی با ایرلند و ۲ بازی با فنلاند. آرنولد به نخستین بازیکن لیورپول از آوریل‌۱۹۹۳ تبدیل شد که توانسته از روی ضربه آزاد، برای تیم ملی انگلیس گلزنی کند. آخرین‌بار جان بارنز با این شیوه به هلند گل زده بود. این نخستین گل این فصل او بود. ترنت الکساندر آرنولد در این فصل تنها ۲ پاس‌گل در ۹ بازی در لیورپول ثبت کرده بود. البته این درخشش باعث نشد روی کین، هافبک جنجالی سابق منچستریونایتد و کارشناس تلویزیونی از او انتقاد نکند. کین به توانایی‌های این مدافع راست در کارهای دفاعی تردید دارد: «به تکنیکش هنگام زدن ضربه آزاد دقت کنید. عالی است. من همیشه به دروازه‌بان‌ها سخت می‌گیرم اما این‌بار به دروازه‌بان فنلاند حق می‌دهم که آن شوت را گل بخورد. با این‌حال نمی‌توانم باور کنم که آرنولد در دفاع چقدر بد است! در بازی با یونان اینگونه به‌نظر می‌رسید که قبلا انگار هرگز در پست دفاع راست بازی نکرده است!»

رئال‌مادرید قرار است او را به‌طور رایگان در فصل آینده برای رقابت با کارواخال جذب کند و این مدافع ۲۶ساله را جانشین کاپیتان خود در آینده کند. آنها قابل‌مقایسه نیستند.

کد خبر 890923
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha