هیچ‌یک از ۵ رسانه غربی که شایعات مختلفی درباره سردار قاآنی منتشر کرده بودند، پس از حضور مجدد او حاضر به عذرخواهی نشدند.

سردار قاآنی

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: حداقل ۵ رسانه غربی طی ۱۰ روز شائبات گسترده‌ای درباره ناپدید شدن سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه یا بازجویی از او مطرح کردند. همشهری آنلاین به بررسی واکنش این ۶ رسانه پس از آشکار شدن این دروغ و اشتباه پرداخت.

تایمز اسرائیل نوشت: تلویزیون دولتی ایران روز سه‌شنبه فردی را که ظاهرا اسماعیل قاآنی فرمانده ارشد سپاه قدس است، در مراسم یادبود یکی از فرماندهان ارشد سپاه که در لبنان از میان برداشته شد، پس از چند هفته ناپدید شدن از انظار عمومی نشان داد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که قاآنی ممکن است در حمله اسرائیل در لبنان از بین رفته باشد.

نیویورک‌تایمز نوشت: ژنرال ایرانی پس از پرسش‌هایی در مورد محل نگهداری وی در رسانه‌های دولتی مشاهده شد. سرتیپ ژنرال اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، روز سه شنبه در حالی که تهران برای حمله احتمالی متقابل اسرائیل آماده می شود، در تصاویر ویدئویی ظاهر شد. سرتیپ ژنرال اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس ایران، پس از روزها گمانه‌زنی درباره محل اختفای وی، در تصاویر ویدئویی که روز سه‌شنبه توسط رسانه های خبری دولتی ایران پخش شد، ظاهر شد.

سکوت مبهم رویترز

خبرگزاری رویترز که ۹روز پیش در گزارشی به نقل از ۲مقام ارشد امنیتی ایران نوشته بود سردار قاآنی پس از عملیات ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به بیروت رفته است و از آن موقع از او خبری نیست، هیچ توضیحی درباره اشتباه از کار درآمدن گزارش خود نداد و سکوت کرد.

اسکای‌نیوز عربی هم نوشت: اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در مراسم تشییع پیکر سردار عباس نیلفروشان که ماه گذشته در لبنان به شهادت رسید، شرکت کرد. قاآنی چند هفته پیش ناپدید شد و برخی رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر از دست دادن جانش در حمله اسرائیل به لبنان منتشر کردند.

میدل‌ایست‌آی هم نوشت: ایران: اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس پس از چند هفته برای اولین بار در مراسم تشییع جنازه یک ژنرال حاضر شد. میدل‌ایست‌آی می‌داند که قاآنی با هواپیمای عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، که در ۴ اکتبر یک سفر کوتاه به بیروت داشت، به تهران بازگشت.

میدل ایست آی هفته گذشته گزارش داد که قاآنی زنده است و آسیبی ندیده است، اما تحت مراقبت است و در مورد نقض آشکار امنیتی مربوط به حذف سیدنصرالله مورد بازجویی قرار گرفته است.

این پایگاه خبری باز هم مدعی شد: منابع میدل‌ایست‌آی می‌گویند که مقامات ایرانی در مورد یک رخنه امنیتی بزرگ در دفتر قاآنی مشکوک هستند، اگرچه هیچ یک از منابع نگفتند که قاآنی در این رخنه امنیتی نقش نداشهت است. مقامات ایرانی اظهارنظری درباره گزارش‌های مربوط به بازجویی نکردند.

کد خبر 891099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    15 10
    قدرت دفاعی وحمله ایران اسلامی غیرقابل تصور امریکاست اسراییل دربرابر موشک های ایران دوام نمیاورد بهترین گزینه استقلال فلسطین است هفتاد سال طول کشیده اشغالگری صهیونیستها امروز بجایی رسیده که خاورمیانه بوی باروت میدهد امریکا بفکر جان سربازانش باشد ناوی امریکا درخلیج فارس غرق میشوند نفت بشکه ای هزاردلار هم نمیاد چرا خواهان جنگی هستندکه جان میلیون ها را میگیرد سردارقاانی یک فرمانده ارشد است قطعا تاکتیک های نظامی را درس میدهد واینکه کجا باشد وچکارکند بلدهستند وهزاران ژنرال دانشجوی دارند
  • احمد IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 3
    نه بابا یعنی اینقد مهمه!
  • ایرانی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    3 4
    تا وقتی برخی این اخبار دروغ رو از دشمن های قسم خورده ایران مثل ایران اینترنشنال و رویترز و ... دنبال کنند این خبر گذاری ها از سادگی و زودباور بودن این افراد سواستفاده کرده و هر خبر دروغی رو به خورد مخاطبانشون میدن
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    3 2
    بسم الله الواحد عزیزان به حزب الهی بگویید مراکز سوختی رژیم اسرایل را بزنند هوا پیما ،ماشین،تانک وغیره با سوخت کار میکنند .وبگوییدممکن است از مواد شیمیایی خطرناک استفاده کنند همه سناریوها را درنظر بگیرند ماسک مخصوص شیمیایی داشته باشند یاعلی علیه السلام یامهدی علیه السلام
  • یحیی صفرپور IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    2 2
    سردار قاآنی دوستت داریم ، سردار به خدا ما برای سلامتی شما وکلیه رزمندگان اسلام دعا می گردیم ،به گوری شما دشمنان اسلام آرزومندیم که انشاا.. با دلاوریهای شما اسرائیل نابود و قدس عزیز ما آزادشود.آمین
  • یحیی صفرپور IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    2 1
    خداوند کسانی را که در ایشان ودین جهاد می کند دوست دارد،سردار قاآنی از سربازان فهیم وخوار چشم دشمنان اسلام می باشد،شبکه رویتر ز ذلیل وخوار شد و شبکه های معاند باید توبه کنند ،سردار انشاا..همیشه سالم باشز
  • یحیی صفرپور IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    سلام ،در ارسال نظر اول بنده اشتباه املاء غلطی وجابجایی متن بوجود آمد که از این جهت پوزش می طلبم